Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Emakumeak gero eta gehiago arduratzen dira elikadura-ohitura osasungarria edukitzeaz, itxura zaintzeaz baino

Hala ere, egiten diren dietek ez dute bitaminarik eta funtsezko mineralik

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2012ko uztailaren 12a

Carmen M “Madrid Woman’s Week” sortu eta zuzendu duenaren arabera, emakumeak gero eta gehiago arduratzen dira elikadura-ohitura osasungarria edukitzeaz, itxura fisikoa zaintzeaz baino. García, “Nutrizio optimoa eta bizitza osasuntsua” mahai-inguruan. Gaur egun, emakumeak “konbentzituago” daude kaloriak kontatzea baino bizimodu osasungarria izateko, nahiz eta, askotan, egiten diren dietek ez duten bitaminarik eta funtsezko mineralik.

Martínezek gogorarazi du dieta orekatua erosketan “hasi behar” dela, eta nabarmendu du garrantzitsua dela ohitura osasungarriak gurasoengandik seme-alabengana bideratzea, haurtzaroan eta nerabezaroan markatzen baitira gehien elikadura-ohitura jakin batzuk. Aktibazio metabolikorako gosaria hartzeko beharra ere azpimarratu du; izan ere, otordu hori egiten ez bada, %15 kaloria gutxiago galtzen dira. Ildo horretatik, urak dieta orekatuan duen garrantzia aipatu du, eta gogorarazi du frutak eta barazkiak direla bitaminei hobekien eusten dieten elikagaiak.

“Emakumeak aldatu egin ditu elikatzeko ohiturak, gaur egungo bizimoduaren eskakizunengatik, eta, ondorioz, bizitza osasuntsua izateko ahalegin handiagoa egin behar izan du. Eta ez da desinformazio-arazoa, nahikoa ezagutza eta tresna baititugu elikadura ona izateko, baina praktikan gaizki egiten dugu”, esan du. Gainera, ohitura osasungarriak izateko, komeni izan da otordu batetik bestera lau edo bost ordu baino gehiago ez pasatzea, gorputzeko ehunak konponduko dituzten elikagaiak afaltzea, janari landuak eta naturalak aukeratzen saiatzea industrialarien aurrean, eta elikadurari buruzko behar pertsonaletara egokitutako dieta egitea.

“Elikadura egokia da gaixotasunen eta bestelako arazoen aurkako prebentzioaren oinarria. Hori dela eta, egunean lau edo bost otordu egin behar dira osasuntsu egoteko eta irudia zaintzeko; izan ere, jatordu bat saltatzeak gosea eragiten du, eta behar ez dugun guztia koipe-biltegietan biltegiratuko da zuzenean”, adierazi du. Martinezek zenbait trikimailuren berri eman du, janari gehiegi ez irensteko; esate baterako, edalontzi bat ur edatea jaten hasi aurretik, mokadu bakoitza gehiago murtxikatzea, irentsi ondoren sardexka atseden hartzea, mokadu batetik bestera likidoa edatea, zenbatzea eta murtxikatzean mantsoago joatea.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak