Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Emakumearen behar kalorikoak, adinaren arabera

Emakumeetan, 40 urtetik gorako energia-beharrak %5 inguru jaisten dira hamarkada bakoitzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2001eko maiatzaren 14a

Elikagaien bidezko energia indibidiu
bakoitzaren beharretara egokitu behar da, adinaren, gorpuzkeraren eta egiten duen jarduera fisikoaren
arabera.

OMEren (Osasunaren Mundu Erakundea) arabera, 40 urtetik
aurrera, emakumeen energia-behar metabolikoak %5 murrizten dira
hamarkada bakoitzeko. Horrek esan nahi du kaloria gutxiago eman behar direla, eta hori
ez dute kontuan hartzen emakume gehienek; ondorioz, pisua
handitu egiten da, eta, garaiz konpontzen ez bada, obesitatea eragin dezake.

Adin horretatik aurrerako dieta, lotutako gaixotasunik ez dagoenean, elikadura orekatura
mugatzen da, norberaren beharren arabera, ñabardura batzuk
kontuan hartuta:

Karbohidrato konplexuetan aberatsak diren elikagaiak (zerealak,
patatak eta lekaleak):

Elikaduraren oinarria izan behar dute, betiere
kantitateak pertsona bakoitzaren energia-beharretara egokitzen badira.
Zentzuzkoa da ahalik eta gehien murriztea gozoegiak diren produktuen
kontsumoa, azukre sinple eta kaloria ugari baitituzte; batez ere, obesitatea,
diabetea edo odoleko lipidoen asaldurak daudenean.

Garrantzitsua da elikagaien koipearen jatorria zaintzea:

Koipe asea (animalia-jatorrikoa, arrainarena
eta koko- edo palma-olioak izan ezik) murriztea komeni da, odoleko
kolesterol-maila handitzeko gaitasuna duelako gehiegi, eta, ondorioz, arterien
paretetan kolesterola metatzen duelako eta, beraz, arteriosklerosia garatzeko arriskua areagotzen duelako.
Bestalde, interesgarria da arrain-kontsumoa handitzea eta oliba-olioa erabiltzea,
batez ere. Bi elikagaiek gantz-azido asegabeak dituzte, eta triglizeridoen eta odoleko kolesterolaren maila murrizteko
gaitasuna
dute.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak