Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Emozio-gosea: janariaren bidez arazoetatik ihes egitea

Konfinamenduak gure gogo-aldartea probatzen du, eta janez kontrolatu nahi izateko arriskua dago: kontsumo-datuek iradokitzen dute kontsolamendu bila gabiltzala janari osasungaitzean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2020ko apirilaren 12a
apetito emocional estres problemas Irudia: Richard Reid

Martxoan, kontsumo handiko produktuen on line salmentak % 48 igo ziren. Erosketa horietako asko “apeta” jakiak izan ziren (zizka-mizkak, opilak edo gozokiak), antsietatea, asperdura edo konfinamenduaren larritasuna baretzeko. Medikuntzan horri emozio-gosea esaten zaio: entretenitzeko edo janariaren bidez arazoak ukatzeko modua. Kontuz! Portaera horrek gaixotasunak eragin ditzake epe ertainean, eta, ondorioz, sartu baino okerrago atera gaitezke etxetik. Nutrizionista baten laguntzarekin, egoera horiek nola ezagutu kontatuko dizugu, eta koarentenan elikadura txarra saihesteko zenbait gako emango dizkizugu.

Konfinamendu sozialaren bigarren astean —martxoaren 23tik 29ra—, Espainian indulgentzia-produktuak, hots, txokolateak, patata frijituak edo gailetak, % 20 hazi ziren; gosaria eta merienda % 21, eta gozogintza etxean % 57. Nielsen aholkularitza-enpresak berriki azaldu dituen datu horiek 80ko hamarkadan sortu zen termino mediko baten erradiografia zehatza dira: gose emozionala.

Janaria arreta galarazteko edo arazoak ukatzeko nola erabiltzen den azaltzeko, jokabide horrek gerora sor ditzake gehiegizko pisuarekin edo elikadura-nahasteekin lotutako patologiak. “Emozio-gosea sentsazioekin eta gogo-aldarteekin lotutako gosea da, batzuetan negatiboak, hala nola tristura, nekea, amorrua edo asperdura, baina baita emozio positiboekin ere. Kezka-une horiek, eta gu itxita sentitzeak, aukeratzeko askatasunik ez izateak, sosegu bila garamatza eskura dugun horretan: janarian”, dio Rosa Bayerri nutrizionistak.

Janaria kontsolamendua eta, are, plazera aurkitzeko baliabidea izan da beti, lan-jardunaldi baten, eztabaida baten, egun on edo txar baten ondoren… Baina arazoa konfinatuta egotera iristen da: dena areagotzen da eta, gainera, produktu osasungaitz gehiago kontsumitzeko arriskua dago. “Gose emozional horren pean bazkaltzen dugunean, ez ditugu gure gorputzaren behar energetikoak ase nahi; gure behar emozionalak ase nahi ditugu, bai eta produktu ultraprozesatuak, opilak, snack-ak, alkohola eta abar ere. horretarako pentsatuta eta diseinatuta daude. Azukre, koipe edo gatz askoko elikagaiak dira, edo, okerrenean, horien konbinazioa”, azaldu du Bayerrik.

Gehiegi kontsumitutako koipeek eta azukreek dopamina, serotonina edo adrenalina gogo-aldartean parte hartzen duten neurotransmisoreak askatzea areagotzen dute, gosearen eta loaren zikloak erregulatzen baitituzte. Beraz, horrelako produktuak hartzean, zuzenean aktibatzen da plazer-sentsazioa. Adibidez, konfinamenduan garagardo gehiago edaten da. Kantarren txosten baten arabera, hamar espainiarretik zortzik garagardoaren kontsumoa aperitiboarekin edo janariarekin lotzen dute, eta zazpik udarekin eta paellarekin. Hau da, garagardoa edateak plazera sentitu eta aske ginen une horietara eramaten gaitu. “Ikaskuntza txarra da elikagai horiek kontsumitzea eta haien gogobetetzea”, erantsi du nutrizionistak.

Konfinamenduan elikadura txarra nola saihestu

Emozio-gose horretatik ihes egiteko, ondo elikatzeko eta konfinamenduan osasun-egoera ezin hobea izateko, eta, are garrantzitsuagoa dena, baita entzierroaren ondoren ere, errutinak eta jarraibideak ezarri behar dira. “Jaki osasungarriak kontsumitzen ikastera iritsi behar da, besteentzat janaria prestatzen ikastera, baina baita guretzat ere, janari-ordutegi erregularrak izatera, gosea fisikoa eta emozio-gosea bereiztera… Hori dela eta, modu naturalean aukeratuko ditugu elikagaiak eta ez kalitate gutxiko janariak”, esan du Rosa Bayerrik, aholku hauek ematen baititu:

  • Egin erosketa on bat elikagai osasuntsuekin eta ultra-prozesaturik gabe.
  • Egin ariketa fisikoa onura psikologikoa ere lortzeko; jateko ez den beste jarduera baten bidez sentitu behar da plazera.
  • Behar adina ordu lo egin. Gutxiago lo eginez gero, suminkortasuna eta nekea sortzen dira, eta horrek elikagai kalorikoak jatera eramango gaitu.
  • Edan ura. Ohitura hori etxeetan ere izan behar da, ez bulegoko mahaian bakarrik.
  • Hartu zure eguna. Ezin baduzu lanik egin, aukeratu beti egin nahi izan dituzun beste jarduera batzuk.
  • Bila itzazu produktu osasungarri, ikusgarri eta atseginekin egindako errezetak. Orain duzu horretarako denbora.
  • Saihestu gaininformazioa, pentsaera positibora iritsiko zara.
  • Egoera gainditzen baduzu, ez elikadura-kontuengatik bakarrik, eskatu laguntza profesional bati.

Horrelakoak izan ziren gure erosketak koarentenako bigarren astean

Nielsen aholkularitza-enpresaren datuen arabera, horrela igo da online kontsumoa martxoaren 23tik 29ra bitarteko astean aurreko astean baino:

  • Produktu freskoak: +% 21,7.
  • Ontziratutako elikadura: +% 14,3
  • Indulgentzia-produktuak (gozokiak, zizka-mizkak eta galletak): +% 20
  • Gosaria eta askaria: +% 21
  • Gozogintzako produktuak: +% 57
  • Zelulosak eta erabili eta botatzekoak: +% 14
  • Osasunerako artikuluak: +% 111

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak