Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Endokrinoek elikadura-plan koherente bati jarraitzea gomendatzen dute, Gabonetako tripakaden ondoren

Kaloria gutxiko eta bolumen handiko elikagaiak hartzea gomendatzen dute, hala nola osoko zerealak eta entsaladak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2004ko urtarrilaren 08a

Gabonak bukatuta, iritsi da festetan gehien jotakoen kiloak galtzeko unea. Madrilgo Ospitale Klinikoko Endokrinologia Zerbitzuak gomendatzen du gutxienez hilabeteko epea ematea data horien aurreko pisua berreskuratzeko.

Horretarako, adituek elikadura-plan zentzuduna ezartzea gomendatzen dute, dieta bitxirik egin gabe; izan ere, bestela, “irabazi eta galeren garaian jausi daiteke”, eta “pisu egokirik ez galtzea” eragin dezake, ospitale horretako endokrinoa den Miguel Angel Rubio doktoreak azaldu duenez.

Rubiok dioenez, “urdaila ohitu egiten da Gabonetan elikagai-kantitate handiak irenstera, eta horrek ez digu uzten dieta oso gogorra egiten”, eta, horregatik, gomendagarria da kaloria gutxiko eta bolumen handiko elikagaiak hartzea, hala nola zereal integralak eta entsaladak, “osotasun sentsazioa ematen dutenak eta goserik ez dela pasatzen”.

Gabonetan alde batera utzi diren elikagaiak, hau da, frutetan, barazkietan eta zukuetan dauden bitamina, mineral eta antioxidatzaile asko dituztenak, berreskuratuz hasten da dieta behar bezala. Hori dela eta, Rubiok gogorarazi du erregimenak “egunero 30 minutuko ariketa egin behar dela”.

Oro har, Gabonetan pisua bi eta lau kilo artean handitzen da. Rubio doktorearen helburu nagusia horiek ezabatzea da; izan ere, pilatzen ez badira, “pertsona batek dietarekin jarraitzea erabakitzen badu, bere gorputz-pisuaren %5 eta %10 bitartean bakarrik galdu behar du” zehaztu du. Hortik aurrera, “espezialista baten esku jartzea gomendatzen dugu”.

Ildo horretatik, Rubiok azpimarratu du astean kilo bat koipe baino gehiago galarazten duten dieta guztiek erakusten dutela “gure organismoarentzat funtsezkoak diren” ura eta proteinak galtzen ari garela, eta azpimarratu du “aurreikuspen horien gainetik dagoen edozein datu gainbegiratze medikoa beharko litzatekeela, nutrizio-gabeziak eta dietan desorekak saihesteko”.

Sendagileak uste du funtsezkoa dela “dieta hipokalorikoa, mantenugai, bitamina eta mineraletan aberatsa, ura eta proteinak galtzea, koipearen ordez; izan ere, pisua galtzen ari dela senti daiteke, eta dieta utzi bezain laster, berriz ere azkar irabaz daiteke”.

Dietak eragiten duen nazkari aurre egiteko, zainzuriak eta txanpinoiak bezalako elikagaiak sartzea gomendatzen du Rubiok, kaloria gutxikoak. “Hala, askotariko elikadura lortzen da, eta dieta orekatu baten baldintzak betetzen ditu”, ondorioztatu du.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak