Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eraiki zeure diabetesa

2 motako diabetesa, batez ere, elikadura-ohitura txarrengatik eta osasungarritasun eskasagatik hartutako baldintza da

Img construye diabetes hd Irudia: popovaphoto

2 motako diabetesa izateko probabilitatea handitu egiten da, eta bizi-estiloarekin eta elikadurarekin lotutako ohitura eta ohitura batzuk ere bai. Arrisku-faktoreen artean, batzuek osasunari kalte handiagoa egiten diote. Garrantzitsuena da ohiturak aldatu eta haietatik aldendu daitezkeela; beraz, gaixotasun honen prebentzioa, hein handi batean, gure erabakien mende dago. Zer jokabide hurbiltzen dizkigute diabetesek? Artikulu honek bost nagusiak aipatzen ditu.

Img construye diabetes
Irudia: popovaphoto

1. Azukrea jaten du

Bistakoa dirudi, baina ondo gogoratzen du. Azukre-kontsumoa da diabetesaren arrisku-faktore nagusia, eta, horrez gain, ezarri ondoren, gehien kontrolatzen duen ohitura. Diabetesa glukosarekiko intolerantzia denez, zenbat eta gehiago irentsi, orduan eta gehiago konprometituko da gorputzaren odol-mailak kontrolatzeko.

Azukrea, ordea, diabetikoentzat kaltegarria izateaz gain, edozein pertsona osasuntsuk murriztu egin beharko luke dieta osasungarria. Duela gutxi, Osasunaren Munduko Erakundeak (OME) azukre-kontsumoari buruz ohartarazi du, eta eguneko kalorien% 10 baino gutxiagotan gomendatzen den gehienezko kantitatea murriztu du. Hori gutxi balitz, eta, gainera, organismoan nahiko ondorio fisiologikoak ez edukitzeaz gain, mendekotasun handiko jokabidea da.

2. Azukrea edaten du

Diabetesa izateko arrisku handienetako bat freskagarriak dira. Elikagai gozoen azukreak eragin kaltegarriak ditu, eta, edariak direnez, glukosa-igoera handiagoa eragiten dute aurrez digerituta daudelako. Gainera, asetasun-sentsazio txikiagoa eragiten dute, dentsoagoak direlako eta mastekatu beharrik ez dutelako.

Horrek esan nahi du, freskagarriak hartzean, gutxiago hautematen direla irensten ari diren kaloriak eta, gainera, pertsona ez dela hain beteta egoten. Bi arrazoi horiek, freskagarri eta edari energetikoek duten azukre kopurua oso handia denez, sekula ez dira osasungarriak izaten.

3. Produktu ultraprozesatuak hartzea

Ez da ideia ona azukrea etsai publiko gisa bakarrik hartzea. Produktu ultraprozesatuetan eta finduetan sartzen diren beste osagai batzuk ere ez dira osasungarriak, eta 2 motako diabetesa izateko arriskua areagotzen dute. Izan ere, azukreak eragindako kalteen gaineko kontzientziazioa areagotu egin denez, enpresa askok erabaki dute beren estrategiak eta eskaintzak birsortzea “azukrerik gabeko” elikagaiak egiteko, baina ez dira osasungarriak.

Opilak, janari prestatuak, ogiak, azukrerik gabeko irinak eta edariak produktu ultrre finatuen adibide onak dira, eta odolean glukosa ez dute izaten, nahiz eta azukrerik ez eduki. Beste osagai batzuk oso finduak dituztelako gertatzen da hori; esate baterako, almidoiak edo irin finduak. Beste zerealen azpiproduktu horiek oso azkar digeritzen dira, eta, praktikan, azukrea irensten balitz bezala da.

“Light” edo “zero azukre” freskagarriek, kalorikoak izan arren, zapore gozora ohitu ohi dira eta saritzeko mekanismoak aldatzen dituzte.

4. Gehiegizko pisua

Gehiegizko pisuak mesede egiten dio osasunari, dieta mota edozein dela ere. Gorputzeko gantzak ez du soilik energia-erreserbaren funtzioa betetzen; hormona-efektuak ere baditu, eta horrek hanturazko erantzuna eragin dezake, sindrome metabolikoa izateko arriskua areagotzen duena.

Zenbat eta pisu handiagoa izan, glukosa tolerantzia gutxitu egiten da, eta zailagoa da odoleko mailak erregulatzea. Izan ere, argaltzea da diabetesaren kontrola hobetzeko estrategietako bat.

5. Bizimodu sedentarioa izatea

Jarduera fisikoa diabetea prebenitzeko ohitura garrantzitsuenetarikoa da: gorputzaren osaketa hobetzen du, eta, horrekin batera, gantz kopurua murrizten du eta masa muskularra handitzen du. Azken batean, funtzionatzeko kaloria gehiago behar dituen gorputz bat lortzen laguntzen du.

Baina aldaketa horietatik haratago, jarduera fisikoak berak erabiltzen ditu azukre- eta glukogeno-biltegiak erregai gisa eta, hormona-mailan, nabarmen hobetzen du osasuna. Kontua ez da “kaloriak erretzea” bakarrik, organismo osasuntsuagoa lortzea baizik.

Diabetesaren Nazioarteko Federazioak hainbat hizkuntzatara itzulitako galdeketa bat du, eta, bertan, pertsona bakoitzak hurrengo 10 urteetan egoera horrek izan dezakeen arriskua neur daiteke. Horretarako, nutrizio-egoerari edo familiaren historiari buruzko datuak erabiltzen dira. Zer moduz egiten du eta jasateko arriskua murrizten hasten da?

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak