Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eramateko prest dauden menu oso eta orekatuak

Formatu berri batek eredu dietetiko osasuntsu eta orekatuan sartzea errazten du, janaria prestatzeko denborarik ez dagoenean edo etxetik kanpo jan behar denean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko otsailaren 14a

Hainbat eratako janari prestatuak, banakako errazioetan ontziratuak (paellak, gisatuak, entsaladak, fruta-mazedonia…), janari-kontsumoaren eredu berri bat islatzen dute, bizimoduan eta elikaduran izandako gizarte-aldaketek sortua. Merkatuaren azken apustua haratago doa, eta menu osoko formatuan aurkezten zaio kontsumitzaileari. Lehen platerak, bigarrenak eta postreak osatzen dute menu hori. Eramateko prest dagoen “janari lasterraren” kontzeptu berria da, janari azkar oro zaborra dela dioen mitoa hausten duena. Proposamen berri horien helburua da osasuntsu jatea ekintza erraz, eguneroko eta hedonista bihurtzea, osasungarria izateaz gain, errezeta tradizionaletan oinarritutako plater edo menu bat dastatzeak dakarren plazer-osagaia dela eta.

Img menu
Irudia: Javi Vte Rejas

Nola jaten dugu espainiarrok?

Espainiako lehen Elikadura Dietetikoari buruzko Inkesta Nazionalean (AESAN) argitaratu berri diren emaitzek Espainiako populazioaren nutrizio-egoeraren berri ematen dute. Gainera, azterketak erakutsi duenez, etxetik kanpo maiz jaten dugu (inkestatuen %6,5ek bakarrik ez du janaririk egin etxetik kanpo azken urtean, eta gainerakoek hilean 6-8 aldiz), eta susmatzen zen datu bat eman du, baina harrigarria da: dieta mediterraneoa ez da nagusi. Kontsumo-ohiturei dagokienez, azpimarratu behar da inkestatutakoen erdiek baino gutxiagok jaten dituztela barazkiak eta frutak egunero, baina ez egunero gomendatzen den kopuruan (400-450 gramo/egun). Horrez gain, ez da oso egokia irineztatzen diren farinazeoak (ogia, patatak, pasta, arroza eta beste zereal batzuk). Horren ondorioz, 2.500 Kcal/pertsona/egun hartzen dira, batez beste, eta proteina eta koipe gehiago eta

Egoera horren aurrean, jaki prestatuak egiten dituzten elikagai-enpresek erronka handia dute: janari osasungarriak, orekatuak eta askotarikoak eskaintzea, kontsumitzaileari dietan oreka lortzen edo hobetzen laguntzeko, bereziki, erosketak egiteko edo janaria prestatzeko denborarik ez dutenen artean. Prestatutako janariak prestatu, ontziratu eta kontserbatzeko hobekuntza teknologikoei esker, kontserbatzaileak eta bestelako gehigarriak alde batera uzten dira. Dietista-nutrizionistaren parte-hartzea handiagoa da produktuaren nutrizio-aholkularitzari dagokionez, eta, horri esker, gaur egun, plater asko kontsumitzaileek espero duten tradizio gastronomikora hurbiltzen dira, eta nutrizio-kalitate bikaina lortzen dute.

Berria: bazkaltzeko prest dagoen menu osoa

Espainian, Sanae Alimentaci enpresa aitzindariak “Menú sanae” konposatu du, 19 menu mota aste osoko bazkari eta afarietarako alternatiba gisa, ontzia irekitzearekin edo berotzearekin kontsumitzeko prest. Plater-eskaintzak ez du inolako gehigarririk, oliba-olio birjina estra erabiltzen du prestakinetan, eta nutrizionista-talde batek aztertutako formula dietetiko baten babesa du. Formula hori Espainiako Bihotzaren Fundazioak bermatzen du, eta gaur egun alderdi hauei buruz indarrean dauden gomendioekin bat dator:

  1. Energia banatzea janari nagusietan: Guztizko balio energetikoaren %35 (VET) otorduetarako eta %30eko VET afarietarako, 2.000 kcal-eko dieta isokalorikoa erreferentziatzat hartuta.

  2. Makronutrienteen banaketa orekatua menu bakoitzean (menu bakoitzean sartzea gomendatzen den ogiaren ekarpena barne): karbohidratoetatik datozen kalorien %50-55, gantzen %30-35 eta proteinen %15.

  3. Zuntza: Egunean 10-12 gramo otordu eta afari bakoitzeko; horri esker, egunean 25-30 gramo hartzea komeni da.

  4. Sodioa: 2.000-2.400 miligramo egunean gehienez.

Menu guztietan daude Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC, 2004) honako elikagai talde hauetarako gomendatutako errazioak: barazki fresko eta egosiak, zati berdinetan, hainbat eskaintzatan; karbohidrato konplexuen iturri den elikagai bat; astean bi errazio lekale; astean hiru aldiz pasta eta arroza, patatarekin txandakatzen direnak; animalia-proteinak dituen anoa bat edo landare-haragia (arrautzen errazioa). Kontsumitzaileari hobeto jaten lagunduko dion ekimena da.

HISTORIA PIXKA BAT

Kontsumorako prestatutako janariaren jatorrizko ideia “TV dinner” amerikarra da. Aurreko mendeko berrogeita hamarreko hamarkadan sortu zen, gastronomiaren ikuspuntutik sukaldean mugak dituen edo janaria prestatzeko denbora gutxi duen kontsumitzaileari laguntzeko. Duela gutxi, bertsio berri bat merkaturatu du, “Healthy Choice”, hain kalorikoak ez diren platerak dituena, baina nutrizio-orekaren ikuspegitik hobe daitezkeenak.

Marks & Spencer enpresa ingelesak izen bereko janariak ere merkaturatzen ditu: koloratzaile, kontserbatzaile edo zaporeemailerik gabeak. Bereizgarria da ontzietan errazioen kopuruari buruzko informazio gehigarria, kontsumitzaileak plater hori kontsumitzen badu hartzen dituen bost fruta eta barazkien errazioei buruzkoa.

Horren adibide da “Meal for one”, plater prestatua (chilli with meat & rise), baina postrea falta zaio, baita barazki- edo zereal-anoa ere. Haurrentzat, Simply Kids bertsioa prestatu da, prestatutako platera (sausages and beans, Cottage Pie, etab.). haurrentzako ontziak (snack pot) edo erretiluak. Apustu berriena Simply Fuller Longer da, sostengu zientifikoa duen kaloriak kontrolatzeko elikadura-plan baten bidez pisua galtzen laguntzeko sortutako lerroa. Eskaintza horren arabera, koipe saturatu gutxi dago, eta plater bakoitza fruten eta barazkien bost errazio gomendatuetako bati dagokio.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak