Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erresak arintzeko hamar aholku

Edozein edari alkoholikok, graduazio baxukoak barne, eragin kaltegarriak sortzen ditu, edaten duenaren eta zenbat irensten duen kontuan hartuta

Urteko azken egunetan, bilera eta ospakizunetarako arrazoia izaten da, ospakizunez eta topaketez betea, eta, aldi berean, gehiegikeriak ez dira falta izaten. Otordu oparoak eta Eguberrietako gozoki tipikoak ez ezik, egun hauetan alkoholdun edarien kontsumoa izugarri areagotzen da. Espainiako Larrialdietako Medikuntzaren Elkartearen (SEMES) datuen arabera, Urtezahar-gauean bakarrik, intoxikazio etilikoak %300eraino igo daitezke. Ez da beharrezkoa mutur horietara iristea alkoholaren ondorioak ezagutzeko. Lan-bazkari, lagunekin eta familia-topaketen artean, egun hauetan ohikoa da gehiegi edatea, kopekin “pixka bat” pasatzea eta buruko mina, goragalea, pisutasuna edo urdaileko mina kentzea. Erresaka-sintomak. Ondoren, hamar elikadura-aholku emango ditugu, arintzeko.

Irudia: Candie _ N (Welcome Fall)

Ajea arintzea: kontuan hartzeko hamar aholku

Alkohola toxikoa da, eta edozein edari alkoholikok -graduazio graduatuak- ondorio kaltegarriak izango ditu, bai eta haurrak edaten duenaren eta zenbat irensten duen ere. Alkohol-biharamunaren larritasunak zerikusia du edari alkoholikoaren ezpurutasunek eta alkoholaren metabolismoaren azpiproduktuek eragindako inflamazioarekin. Kalte handiak saihesteko, ez hartu edari alkoholdunik urdaila hutsik dagoela. Zenbat eta beteago egon, orduan eta denbora gehiago beharko du alkohola odolera iristeko.

  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    1. Arnasarik ez izateko metodo hutsezin bakarra alkohola saihestea dabaina egun hauetan betetzea zaila denez, aukera onena ahalik eta gutxien kontsumitzea da, eta ospakizunez gozatzeko beste aukera batzuk bilatzea. Alkoholik gabeko koktelak aukera bikaina dira.

  • 2. Apaiz, etxeko erremedio eta agente profilaktiko asko daude erresolei aurre egiteko, baina haien eraginkortasunaren ebidentzia zientifikoa, oro har, eskasa da. Osagarri batzuek sintoma jakin batzuk murrizten laguntzen dute: buruko mina edo gorakoa. Hala ere, ez dira eraginkorrak beste batzuk arintzeko, hala nola logura eta nekea.

  • 3. Alkoholaren kontsumo berezia dela eta, organo guztiak kaltetuta daude, baina bat gehiago sufritzen du: gibela. Elikagai batzuek areagotu egiten dute beren arazte-funtzioa, eta, egun batez, gehiegikeriak egin ondoren, suspertzen laguntzen dute. Multzo honetan, barazki berdeak eta mikaztasun arinekoak (alkatxofa, txikoria, endibia, kardua, eskarola, brokolia eta errefaua) agertzen dira.
  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    4. Dietak ezin du, berez, ajea saihestu edo sendatuHala ere, elikagaiak egoki aukeratzeak lagundu egin dezake eragozpenak arintzen. Elikagai horiek gibela eta besikula ez dituzte oso zorrotzak izan behar, gantzak digeritzeaz arduratzen diren organoak.

  • 5. Koipe eta janari oso oparoek organo horiek gehiago lan egitea eskatzen dute. Beraz, biharamunetan ezin da frijitu frijitu, gisatu, erregosi eta erre. Horren ordez, lurrunezko egosketak, barazki-erregosiak su motelean eta egosian, eta plantxan.

  • 6. Fruta freskoak ere gomendagarriak dira. Fruta erreekin edo konpotarekin konbina daitezke, oso leun, digestio-funtziorako. Ideia batzuk: sagar-konpota eta azenarioa, sagar erreak edo udare egosiak.

  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    7. Biharamuneko biharamunarentzako gosari onenak arina izan behar du, ez oso ugaria eta ez kitzikagarria. Hobe da infusioa edo te berdea edatea kafearen ordez.

  • 8. Otorduak eta afariak zerealez (arroza, pasta, kuskusa…) egin behar dira, hosto berdeko barazkiekin eta sustraiekin nahastuta.

  • 9. Alkoholaren metabolizazio-zikloan parte hartzen duten bitaminak B1, B6 eta B12 bitaminak eta C bitamina dira. Nahiz eta esakunea “sendatzeko” duen eraginkortasuna ez den frogatu ikuspegi klinikotik, alkoholarekin gehiegikeriak baino lehen eta ondoren bitamina horien ekarpen gehigarriak arindu egin dezake sintoma desatseginetan.

  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    10. Elikadura hepatikorako egokienak diren barazkiak (hosto berdekoak) egosita sortzen diren saldak ordu artean har daitezke, disoluzio lagungarri gisa, eta, era berean, barazkiekin edo frutekin nahasita egiten diren arazgarri garbigarriak ere har daitezke. Barazki berdeen zukutik, sagarra eta azenarioa, edo apio- eta sagar-entsalada zopa hotz gisa, diuretiko bat apio eta tipula salda artean.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak