Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erresuma Batuko janari lasterreko establezimenduetan saltzen diren irabiaki asko gehigarri kimikoen koktelak direla salatu dute

Fruta eta barazki askoren azidotasun naturala zapore gozoekin ordezten saiatzen dira enpresak

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2006ko apirilaren 25a

Erresuma Batuko janari lasterreko establezimenduetan saltzen diren irabiaki asko gehigarri kimikoen koktelak dira, eta, gehienetan, adituek garatzen dituzte, ordezkatzen dituzten osagai naturalen gustua eta usaina emulatzeko. Herrialde horretan berriki argitaratu den “Chew on this” (Mastica esto) izeneko liburu batek dio.

Eric Schlosser-ek, liburuaren egileak, dio produktu naturalak gehigarriekin ordezkatzeko joera handiagoa dela adin txikikoentzako elikagaietan. Schlosser-en arabera, enpresak saiatzen dira fruta edo barazki askoren azidotasun naturala zapore gozo erakargarriekin ordezten; adibidez, haurrek ez dute behar adina garatzen.

Adibidez, marrubi-irabiaki tipikoak, liburuaren arabera, 13 osagai primario ditu: esne-gantza, azukrea, suero gozoa, fruktosan arto-xarabe altua, guar goma, monoa eta diglizeridoak, zelulosa-goma, sodio fosfatoa, azido zitrikoa, karragenatoa, E-129 eta marrubi-zaporea.

Fresa artifizialaren zaporeak, era berean, elikagarritasun gutxiko 47 osagai ditu, hala nola azetatoa, butiratoa eta amil baleratoa, butiratoa, etil nitratoa edo baleratoa, isobutilo butiratoa, metil benzoatoa edo fenetilo alkohola.

Nigel Denby Britainia Handiko Dietetika Elkarteko nutrizionistak dioenez, irabiaki horiek egunero kontsumituko balira, osasunerako arriskuak egongo lirateke. “Fruta freskoa askoz osasuntsuagoa da, zuntza, antioxidatzaileak, bitaminak, mineralak eta askoz azukre erantsi gutxiago dituelako”, adierazi du Denbyk.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak