Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erretzeari utzi eta pisurik ez hartzea, bai, posible da

Dieta orekatua, osasuntsua, asetzailea eta antioxidatzailea eraginkorra da antsietatea eta pisua nola handitzen den kontrolatzeko, idorreria hobetzeko eta organismoa arazteko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2011ko urtarrilaren 31
Img brazos abiertos Irudia: Mattox

Erretzeari uztea, milaka lagunentzat, urte bakoitzeko asmo ona da. Hala ere, gizentzeko beldurra alderdi mugatzaileetako bat da beste askorentzat, eta bizio desegoki horretaz ahaztu nahi luke. Egia esan, erretzeari uzten diotenen ehuneko handi batek kilo batzuk irabazten ditu denborarekin, eta hori esplikatzen dute irabazi hori iragartzen duten faktore ugariek. Tabakismoa uzteak hormonei, nerbio-sistemari, gustuaren eta usaimenaren zentzuari, elikagaien elikagaiak digeritzeko eta asimilatzeko gaitasunari eragiten die. Emozioei dagokienez, antsietatea areagotzen da; kasu askotan, janariarekin lasaitzea da kontua, eta horrek pisu handiagoa du. Cochrane liburutegiaren azken berrikuspen batean, erretzeari utzi eta horren ondoriozko pisua murrizten laguntzeko berariaz diseinatu diren esku-hartzeen berri eman da. Emaitzak positiboak dira. Egia esan, gizendu gabe ere utz dakioke erretzeari. Elikatze-estilo orekatu, osasuntsu, asetzaile eta antioxidatzailera ohitu behar du pertsona horrek. Metodo dietetikoa eraginkorra izango da antsietatea eta pisua areagotzea kontrolatzen badu, erretzeari uzteak maiz eragiten duen idorreria hobetzen badu eta tabakoaren toxikoen organismoa garbitzen laguntzen badu.

Erretzeari utzi eta ez gizentzea

/imgs/2011/01/brazos-irekiak2.jpg

Milioika pertsonaren mende dago erretzea. Nork bere buruaz erabat sinesteaz eta uzteko behar den borondateaz gain, zailtasunen muga gainditu behar da, hasi mendekotasun fisikotik (abstinentzia-sindromea), psikologikotik eta jokabidekotik, eta pisua puntualki handitzeko aukeraraino.

Osasun-ekimen ugarik ematen diete laguntza multifaktoriala (medikoa, psikologikoa, dietetikoa) ohitura osasungaitz hori uztea erabaki dutenei. Horietako bat Andorrako Centre d'Assessorament Dietètic zentrotik dator. Bertan, Marta Pons Jansana eta Katia Durich dietista-nutrizionistek esku-hartze eta lankidetza estrategia bat diseinatu dute erretzeari uzten diotenen dieta birbideratzeko. "Kiloak erretzeari ez uzteko aitzakia ez izatea" lelopean, une hau elikatze-ohiturak hobetzeko aprobetxatzera animatzen dute. Harremanetan jartzeko, hamar itemeko galdeketa labur bat egin behar da, eta, erantzunaren arabera, dietista-nutrizionistak pertsona behar adina zaintzen den jakingo du, eta jarraibide dietetikoa banaka bideratuko du.

  • 1. Fruta jaten duzu egunero?

  • 2. Beti dago landarerik zure platerean?

  • 3. Egunean hiru otordu baino gehiago egiten dituzu?

  • 4. Bazkaltzeko ordutegi bera duzu?

  • 5. Litro eta erdi ur edo likido hartzen duzu egunero?

  • 6. Ez zara ohitzen pikatzera?

  • 7. Hogei minutu gutxienez jaten ematen dituzu?

  • 8. Astean lau aldiz gutxienez arraina kontsumitzen duzu?

  • 9. Esnerik hartzen duzu egunean?

  • 10. Maiz egiten duzu ariketa fisikoa?

Erantzun gehienak negatiboak badira, dieta zaintzen hastea proposatzen dute.

Dietista-nutrizionistek metodo hau erabiltzen dute: tabakoaren ordez elikadura osasungarria jartzeko aldaketa-une bat aprobetxatzea. Ponsek azpimarratu du "inoiz ez dela beste murrizketa gisa planteatzen", hori "akats bat bailitzateke eta antsietate handiagoa sortuko bailuke". Ohitura baten ordez, arreta eta dedikazio handia eskaini behar zaio.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak