Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erretzeari uzten laguntzen duten elikagaiak

Ikerketa baten arabera, zenbait elikagaik zigarroen zaporea okerragotzen dute, eta beste batzuek, berriz, indartu.

Erretzeari utzi nahi zaionean gizentzeko obsesioak, askotan, ahalegina bertan behera uztea dakar. Hala ere, berriki egindako azterlan batek erakutsi duenez, elikadura osasuntsuak, pisua ahalik eta gehien handitzeaz gain, ohitura uztea ere erraztu dezake. Hala, frutek, barazkiek edo esnekiek zigarrilloaren zaporea okerragotzen dutela frogatzen du ikerketak. Haragiak, alkoholak edo kafeak, aldiz, zapore handiagoa ematen diote erretzeari. Horrela frogatzen da elikadura tabakoa uzteko aliatu bihur daitekeela.

ImgImagen: Georgios MW
Ohiko erretzaile askorentzat, erretzeari uztea odisea izan daiteke. Lehenengo pausoa, garrantzitsuena eta emateko zailena, ohitura utzi nahi izatea da. Mendekotasunak berak ez du hori egin nahi. Erretzea, kasu askotan, gizarte-kontua da, eta kafea hartu bitartean zigarroa egitea eta hizketan aritzea eguneroko errutina atseginena izan daiteke, une gozagarri horrek osasunari kalte egiten diola ohartu gabe. Motibazio falta eta esaldi ezagunarekin batera estresa izatea ez da unea. Ohiturari uztea zaildu dezaketen beste bi adibide dira.

Baina pausoa ematea erabakitzen denean, beste kontu batzuek modu giltzarrian zehaztu dezakete saiakeraren arrakasta edo porrota: antsietatea, tximinoari beldurra, jan ondoren zigarrilorik gabeko egoera zaila edo gizentzeko beldurra. Hain zuzen ere, azken alderdi horrek eramaten ditu burutik erretzaile asko, eta, ondorioz, kiloak proportzioan handitzen dira.

Izan ere, badaude baieztapen hori egia bihurtzen duten faktore fisikoak nahiz psikologikoak. Tabakismoa uzteak hormonei, nerbio-sistemari, gustuaren eta usaimenaren zentzuari, elikagaien elikagaiak digeritzeko eta asimilatzeko gaitasunari eragiten die. Bestalde, antsietate saihestezina gainditzeko, janariarekin batera, konpultsiboki eta era desordenatuan irentsi ohi da.

Erretzeko ohitura areagotu egiten da zenbait elikagairen ohiko kontsumoarekin, zaporea areagotzen baitute, batez ere kafearekin eta alkoholarekin.

Lana uzten laguntzen duten elikagaiak

Hala ere, azterlan batek frogatu du dagoeneko badela nozio bat: elikadura osasuntsu batek, pisua ahalik eta gehien gutxitzeaz gain, errazagoa izan daitekeela ohitura uztea. Ipar Carolinako (AEB) Duke Unibertsitatearen arabera, zenbait elikagaik zigarrilloaren zaporea okerragotzen dute, hala nola frutek, barazkiek edo esnekiek. Aldiz, haragi, alkohol edo kafe ugari kontsumitzeak kontrako efektua eragiten du, zaporea areagotzen baitu eta erretzeko ohitura erakargarriagoa bihurtzen. Ikerketak erakusten duenez, badirudi erretzeko ohitura indartu egiten dela zenbait elikagairen ohiko kontsumoak, haien zaporea areagotzen baitute.

Joseph McClernon doktorea Durhameko Duke Unibertsitateko Psikiatria eta Portaera Zientzien Saileko irakasle laguntzailea da. Ikerketan 209 erretzaileren portaera aztertu da, eta tabakoaren zaporea okertzen edo nabarmentzen duten elikagaiei buruz galdetu zaie. Esnekiak (esnea edo gaztak), kafeinarik gabeko edariak (ura edo zukuak), frutak eta barazkiak izan ziren behin eta berriz zigarroen zaporeak okerrera egin izanaren protagonista: %19, %14 eta %16, hurrenez hurren. Parte-hartzaileen %44k esan zuten edari alkoholdunek zaporea areagotzen dutela, eta %45ek kafeinadun edariak (tea, kola-edaria edo kafea). % 11k haragia aipatu zuen.

Dieta azkarra

Duke Unibertsitateko ikertzaileen arabera, emaitzak lagungarriak izan daitezke erretzeari uzteko dieta azkarra sortzeko, bai eta zigarroaren palatabilitatea murriztuko duten txikleak edo pilulak garatzeko ere. McClernonek dio: “Dietan aldaketa txiki batzuk eginez, zigarroaren zaporea okerragotzen duten produktuak kontsumituz, hala nola esnea edo baso bat ur hotz, eta haren zaporea areagotzen dutenak, hala nola garagardoa, saihestuz, erretzaileek askoz ere azkarrago eta errazago utz diezaiokete erretzeari”.

Ikerketaren emaitzek lagundu egin dezakete erretzeari uzteko dieta azkar bat sortzen, zigarroaren zaporea okerragotzen duten elikagaiak indartzeko.

Ikerketa egin ondoren, janaria erretzeari utzi nahi dion lagunarentzat bihurtzen da, ez erretzeko aitzakia. Azkenik, nikotina ordezteko eta ariketa jarraitua egiteko terapiarekin konbinatzen bada, ohitura uzteak ez luke izan behar, azken finean, hain prozesu zaila.

Lehenengo hiru edo sei asteak igaro ondoren, pixkanaka zigarroaren zaporea areagotzen duten produktuen kontsumo neurritsua berriro har liteke, neurri batean bada ere.

Ikerketaren egileek zigarreten palatabilitate-aldaketa janariekin eta edariekin erlazionatzen lehenak izatea aldarrikatzen dute, eta esan dute ikerketak ate komertzial eta marketin-ate berriak irekitzen dituela zenbait produkturentzat. Ikerketaren zuzendariak, McClernonek, onartu zuen, hala ere, gehiago ikertu behar dela zigarroaren zaporeak zer elikagaik eragiten duen zehatz-mehatz jakiteko eta dieta aldatzeak erretzeari uztearen arrakasta hobetu ote dezakeen jakiteko.

Ondo jan lau astez

Gehiegi gizendu gabe erretzeari uzteko menu aproposak elikadura-ohitura osasungarriak hartzeko aukera eman behar luke, dieta askotarikoa eta orekatua egiteko irizpideak kontuan hartuta, bai eta otorduak ez sartzeko eta monotonia hausteko janari-ordena ezartzeko ere.

Dieta betetzea oso garrantzitsua da. Ezinbestekoa da, beraz, janaririk ez saltatzea, hurrengora ez iristeko askoz ere antsietate handiagoz, eta horrek, maiz, behar baino gehiago jatera eramaten gaitu.

Zenbait dietak lagundu dezakete tabakoa behar bezala erretzeko ohitura kentzen, gehiegizko kiloak ahalik eta gutxien eskuratuz. CONSUMER eroski-ren orrialdeak lau asteko dieta eskaintzen du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak