Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eserita lan egiten duten pertsonei elikagai ugari baina kaloria gutxi dituzten elikagaiak hartzea gomendatzen diete.

Sandia, arbeletxekoak, mizpiroak edo zitrikoak dieta mota horretan sartzen dira

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2009ko ekainaren 29a

Mantenugai ugari baina kaloria gutxi dituzten elikagaiak egokiak dira lanaldian eserita egon behar duten langileentzat, Fruta eta Barazkien Sustapen eta Kontsumorako Elkarteak “5 egunean” gomendatzen du, eta horren adibide dira sandia, arbeletxekoak, mizpiroak edo zitrikoak, ur asko baitute eta oso aberatsak baitira A eta C bitaminatan, betabakarotoideetan eta zitrikoetan.

Egunero kontsumitzen diren elikagaien kantitateak eta kalitateak bat etorri behar du bizi-motarekin, lanarekin, eguneroko jarduerarekin eta ariketa fisikoarekin. Elkarte horrek dioenez, aholku horiek bizi-ohitura osasungarriak hartzeko egiten ditu. Hala, ordenagailuaren aurrean denbora asko pasatzen duten pertsonek bizkarreko eta begietako arazoak izateko aukera handiagoa dute, eta, beraz, erakunde horretako batzorde zientifikoak bitaminak, mineralak, zuntza eta kalitateko proteinak ematen dituzten baina kaloria gehiegi ez dituzten elikagaiak irenstea gomendatzen du, egunean zehar gastua txikiagoa baita jarduera sedentarioa delako.

Hala, langile horien dietan frutak eta barazkiak sartu behar dira, batez ere hosto berdekoak, oso aberatsak antioxidatzaileetan eta energia gutxikoak. Horiek “bikainak” dira beheko gorputz-adarretako zirkulazio-arazoak hobetzeko, jarrera desegokiek edo jarrera jarraituek eragiten baitiete.

Jarduera handia egiten den lanei dagokienez, elkarteak nabarmentzen du komenigarria dela organismoari elikagai ugari ematea, hala nola bitaminak, mineralak, zuntza edo proteinak, eguneroko jarduerak dakarren energia-, fluido- eta substantzia-gastua ordezkatzeko. Langile horiek ogia, lekaleak, arroza eta proteina ugariko beste elikagai batzuk jatea ere gomendatzen da, hala nola arrautzak, haragia edo arraina, barazki freskoekin edo kozinatuekin. Gainera, frutek eguneko otordu guztietan egon behar dute.

Bizimodu aktiboagoa duten pertsona horiek maizago kontsumi ditzakete haragi erdi-koipetsuak edo koipeak, edari energetikoak, gozokiak edo opilak, “5 egunean” zehazten duenez.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak