Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eskolan jatea: bizitza dago hestebete-ogitartetik harago

El bocadillo del recreo se puede mejorar. Estas son algunas ideas prácticas para que los niños lleven alimentos saludables, ricos y nada aburridos al colegio

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2019ko irailaren 23a
Irudia: TatyanaGl

Los tiempos están cambiando: el número de niños que acuden al colegio con mochilas portadoras de bollería o de zumos para el recreo ha descendido gracias a la información sobre hábitos saludables que se proporciona a la población, a pesar de la omnipresente publicidad dirigida a los menores. El sobrepeso y la obesidad infantil también han dejado de mostrar la tendencia alcista que tenían en los últimos 20 años. Ese estancamiento sucede a nivel global, aunque no de igual manera: en las capas sociales desfavorecidas ha seguido subiendo, como demostró el último estudio Aladino 2015. Y, además, los valores siguen estando en niveles inaceptables: España ocupa un sitio destacado en Europa en términos de obesidad infantil, como se puede observar en este reciente estudio. Una manera práctica de plantarle cara a este problema es mejorar los tentempiés que llevan nuestros niños al colegio. A continuación, explicamos cómo hacerlo.

Ogi zuriaren ogitartekoak, hestebeteak edo fianbreak, nonahi jarraitzen du "totem" proteiniko gisa, teorikoki ezin hobe daitekeena, eta elikadura-maila batean, txokolatea edo zukua baino askoz ere hobea. Baina, benetan, haurren elikadura hobetu nahi badugu, taperra eta ogi integralaren ogitartekoa aliatu onak balira bezala hartu behar ditugu, gure seme-alabek elikagai osasuntsuagoak eskura izan ditzaten.

Komeni da, hala ere, aldez aurretik seme-alabekin hitzartzea zein izango den taperren izango den edukia. Ez da komeni berritasun edo gauza berri bat harrapatzea, guztiz gustatzen zaielako, eskolako zaborretan buka baitaiteke. Hori dela eta, ideia ona da aurreko gauean zer jarriko dugun erabakitzea eta haurrei astean plan bat egiten laguntzeko eskatzea. Horrela ez da ezustekorik izango eta goizeko presak saihestuko ditugu.

Fruta, ezinbestekoa

Fruta da mokadu goiztiarraren ahanztura nagusia, eta hori erraz egiaztatzen da hainbat azterketa eta inkestatan; horregatik, gure lehen aukera pieza oso bat jartzea da, nektarina, banana, sagarra, udarea, bi mandarina edo bi aran. Fruta hauek ez dute inolako prestakuntzarik behar.

Haur txikienentzat praktikoagoa da, eta garbigarria, pusketan hautatutako fruta moztea, tenper batean jartzeko. Horrela, gainera, aukera zabala izango dugu: laranja, udarea, meloia, sagarra, sandia, kiwia, marrubiak eta mugurdiak, melokotoia, mahatsak (zurituak, ezustekoak saihesteko), mertxika, mangoa, ahabiak eta abar. Oso komenigarria da punta zorrotzik gabeko sardexka txiki bat eranstea, higienea errazteko eta haurren eskuak zikin gera ez daitezen.

Kontuan izan behar da moztutako frutak kontuz manipulatu behar duela, eta, gainera, saihestu behar duela giro-tenperaturan denbora gehiegi egotea. Hori dela eta, hozkailutik hotza ateratzea komeni da, tapan jarri aurretik moztu eta ontzi hori hozkailu txiki batean edo poltsa isotermikoan jartzea, bizkar-zorroan jartzeko. Estatu Batuetako Gaixotasunak Prebenitzeko eta Kontrolatzeko Zentroek (CDC) aholku gehiago ematen dizkigute listeria bakterioak elikagai asko kutsatu ez ditzan, udan gertatu den bezala, elikagai-krisia eragiten baitu.

Frutatik atera gabe, beste aukera bat, erosoa eta motxilan pisu txikiagoa duena, aranak, mahaspasak, pikuak, belarriak, etab. bezalako fruta lehortuak jartzea da. Kontuan izan behar da fruta deshidratatuak edo lehortuak ia ur guztia galdu duela, baina bere propietate nutritiboak mantentzen dituela eta haurrek oso ongi onartzen dituztela, zapore gozoagoa dutelako, eta, beraz, ez da komeni gehiegi jatea.

Kolore guztietako aukera osasungarriak

Frutaz gain, imajinagarriak ere izan behar dugu: xerratan edo fruitu lehorretan (baina ez bost urte baino gutxiagoan), xerratan edo fruitu lehorretan (baina ez bost urte baino gutxiagoan).

Ogitarteko bat prestatzen badugu, ogi integralarekin egiteaz gain, aukera osasungarri eta ikusgarriak izan daitezke:

  • Igurtzi krema osasungarriak. Adibidez? Humus, guakamolea, erremolatxa-patea (kolore erakargarriarekin), berenjena patea, guakamolea, guakamolea, guakamolea, piper eta olibadun patea (muhammara), tomate lehorren patea eta oliba-patea (frantsesen ohiko tapenadea).
  • Kremak edo fruitu lehorren pasta, haziekin edo gabe, baina beti azukrerik gabe: kakahuete, almendra, hur, intxaur, pistatxo, anakarde... Interneten era guztietako errezetak aurki daitezke horrelako prestakinekin arrakasta izateko.
  • Jarri piper gorria zerrendatan, letxuga, tomate- eta ahabia-xerrak, intxaurrak edo almendrak.
  • Animalia-jatorriko elikagaiak: sardinak, izokina edo berdela pusketan, tortilla, gazta gutxi ondua eta gatz gutxikoa, oilasko edo indioilar papar fina, etab. Elikagai horiek erabiltzen ditugunean, ogia tomatearekin igurtzi behar da, eta letxuga-hosto batzuk edo kalonje batzuk erantsi eguneko ingesta guztietan landare-elementuak egon daitezen.
  • Eta egun batez zerbait berezia egin nahi badugu, beti sar daitezke bizkar-zorroan oloz egindako oloa edo madalenak, platanoarekin, eta oso ondo azaltzen digu Rebeca Pastor dietista-nutrizionista.

Etiquetas:

ogitarteko

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak