Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Esneak beste edari batzuek baino hobeto egiten dio aurre kirola egiten duten haurren deshidratazioari

Proteina, karbohidrato, kaltzio, sodio eta elektrolitoen iturri gehigarria ematen du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko abuztuaren 19a

Kirola egiten duten haurrek esnea edan beharko lukete, ariketaren deshidratazioari aurre egiteko, ura edo edari isotonikoak baino onura handiagoak ekartzen dituelako. Kanadako McMaster Unibertsitateko ikerketa baten arabera, edari horren proteinek, karbohidratoek, kaltzioak, sodioak eta elektrolitoek askoz onura gehiago dakarkiote haurrei.

Brian Timmons ikerketaren egileak bi osagai hauen garrantzia azpimarratzen du: sodioa eta proteinak. Esnearen sodio-edukiak kirola egitean galtzen dena ordezten duela ziurtatzen du, eta horrek gorputzak jariakinak mantentzen eta deshidratazioa saihesten laguntzen du. Muskuluen garapenean esku hartzen duten eta beste edari-mota batzuetan ez dauden esne-proteinen funtzioa ere nabarmentzen da.

Hidratazio egokia garrantzitsua da ariketa fisikoa egiten denean eta, batez ere, udako hilabeteetan. Timmons-ek gurasoei gomendatzen die ziurta dezatela haurrek kirola egiten ari diren bitartean edaten dutela; izan ere, partida bat edo esfortzu fisiko luze bat amaitu aurretik deshidratatuta bukatu ezin badute. “Haur aktiboek eta helduek, normalean, ez dute behar adina ur edaten ariketa egiteko”, azaldu du zientzialariak. Egoera horrek “hidratazio desabantailatsuan” jartzen dituela dio, eta, ondorioz, azkarrago deshidratatzen dira.

Adituak gogorarazi du% 1eko deshidratazioak errendimendu fisikoa% 15era jaistea eta bihotzaren abiadura handitzea eragiten duela. Halaber, ohartarazi du deshidratazio-maila handiagoek iktusa eta bihotz-gaixotasunak izateko arriskua areagotzen dutela.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak