Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Esnea omega 3rekin

Esnearen gantz naturala (asea) gantz asegabeekin ordeztean lortzen da, eta horrek osasunari onura nabarmenak ekartzen dizkio.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2001eko abenduaren 13a

OMEk honela definitzen du osasuna: "ongizate fisiko, mental eta sozial osoko egoera", hainbat faktore genetikoren eta ingurumen-faktoreren mende dagoena. Pertsonen bizimoduak eragina du (elikatze-egoerak, nutrizio-egoerak, ariketa fisikoak edo toxikoen kontsumoak). Azken bi hamarkadetan, ikerketa zientifikoak agerian utzi du "elikadura egokia", hau da, elikagaien bidez elikagai guztiak (karbohidratoak, proteinak, gantzak, bitaminak eta mineralak) kantitate eta kalitate egokian ematen dituena, osasuna sustatzeko bidea dela. Hala ere, "nutrizio egokia" kontzeptu klasikoaren ordez "nutrizio optimoa" kontzeptua erabiltzen da, aurreko definizioaz gain, osasuna sustatzeko, ongizatea hobetzeko eta gaixotasunak garatzeko arriskua murrizteko elikagaien ahalmena ere barne hartzen duena. Esparru horretan elikagai funtzionalak agertzen dira, eta horietako bat omega 3 duen esnea da.

1. esnearen irud.
Irudia: Yucel Tellici

Elikagai funtzionalen gaia lantzen duten biltzar eta bilera zientifikoei elikagaien industriaren interesa gehitu
behar zaie, produktu sorta berri hau diseinatu
eta garatzeko abiapuntu oso sendoak lortzen baititu. Elikagai funtzionalen kontsumoak
osasunean izan dezakeen eragin ongilearen interesa, kontsumitzen diren elikagaien eta populazioaren osasun-egoeraren artean
harreman estua dagoela, berariazko gaixotasunen
prebentzioa eta tratamendua baieztatzen duten azterketa zientifikoetatik
abiatzen da.

Elikagai funtzionalak

Omega 3 duen esnea elikagai funtzionalaren adibide bat da, eta
honela defini daiteke: osagai bat edo batzuk gehitu
edo kendu zaizkion produktu eraldatua, edo haren egitura kimikoa
edo mantenugaien bioerabilgarritasuna aldatu duena, edo faktore horien konbinazioa.
Berezitasun bat du: osagairen batek, mantenugaia izan ala ez, organismoaren xede-funtzioei
eragiten die, modu espezifiko eta positiboan,
eta ohiko nutrizio-balioaz haraindiko efektu fisiologiko edo psikologikoa eragiten du.

Ondorio positiboa izan daiteke, bai osasunaren eta ongizatearen egoerari eusten
laguntzen duelako, bai gaixotasun jakin bat izateko arriskua
murrizten duelako.
Kasu berezi honetan, elikagaien industriak produktu berri bat sortu du, behi-esnearen
gantz naturala (gantz asea) omega-3
serieko gantz poliasegabeekin ordezkatuz, osasunari onura nabarmenak dakarzkiona.

Omega 3 gantz-azidoak dituen esnea maiz kontsumitzeak lagundu egiten du azido
horiek organismoari ematen, eta, beraz, elikagai horien
iturri dietetiko interesgarria izan daiteke arrainari
alergia diotenentzat; izan ere, elikagai horren gantza gantz-azido horietan aberatsa da,
baita bihotz-hodiei aurrea hartzeko dietetan ere. Zientzialariak omega 3 gantz-azidoen propietateak ikertzen
hasi ziren, Groenlandia uharteko eskimalek gaixotasun kardiobaskularren
ondoriozko hilkortasun-tasa oso txikia zutela
jakin ondoren.

Eskimal horietako odolean omega 3
gantz-azidoen maila handia hauteman zen, eta arrain asko hartzen zutela ikusi zen. Ondoren,
zientzialariek aurkikuntza horien
egiazkotasuna ikerketa lan ugariren bidez bermatu zuten. Hala ere, esan daiteke omega 3
gantz-azidoak arrain urdinean ez ezik, hazi-olioetatik
(ekilorea, artoa, soja…) eta fruitu lehorretatik
ere lor ditzakegula.

Omega 3 gantz-azidoak eta osasuna

Horrelako azidoak modu naturalean egoten dira
dietan: azido eikosapentanoikoa (EPA) eta azido dokosahexanoikoa
(DHA). Hainbat ezaugarri ditu:

  • Odoleko koipeen orekari eusten diote.
  • Plaketen agregazio-mekanismoak inhibitzen dituzte, eta, beraz, positiboki eragiten dute arrisku kardiobaskularreko prebentzio-eragile gisa.
  • Funtsezko lipidoak dira nerbio-sistema zentralaren garapen eta funtzionamendu egokirako.

Aurrerapen teknologikoen ondorioz,
gantz-azido horiek gehitzen zaizkio esneari eta esnekiei, galletei, margarinei eta DHA arrautzei,
besteak beste. Baina elikagai jakin batzuk baino gehiago
dituzten elikagai guztiekin gertatzen den bezala, gehiegikeria kaltegarria izan
daiteke. Izan ere, organismoan omega-3 gantz-azido gehiegi izateak akatsak eragin
ditzake odolaren koagulazioan.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak