Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Esnearen eta soja-edariaren arteko lau desberdintasun eta antzekotasun

Esnea eta sojazko edari begetala elikagai desberdinak dira, nahiz eta batzuetan erabilera bera ematen zaien. Hori bai, ezaugarri nutrizional oso nabarmena dute

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2020ko irailaren 21a
bebida soja leche Irudia: bigfatcat

Sojazko edariak ez dira esnearen parekoak. Ezaugarri nutrizional desberdinak dituzten elikagaiak dira. Hala ere, ezinbestekoa da konparazioa egitea, bi elikagaiei erabilera bera ematen baitzaie, eta soja-edariei ere behi-esnearen ordezko gisa erabiltzen baitira, bai osasun-arrazoiengatik, bai arrazoi etikoengatik, bai ingurumen-arazoengatik edo informazio faltagatik, hemen azaldu dugun moduan. Hona hemen bi produktu horien artean dauden aldeak, antzekotasunaz gain.

Esnearen eta soja-edariaren eta esnearen arteko antzekotasuna

Soja-edariaren proteinen proportzioa esnearenaren oso antzekoa da; izan ere, bi kasuetan % 3 inguru dira, eta biek dituzte aminoazido esentzial guztiak.

Esnearen eta soja-edariaren arteko desberdintasunak

1. Koipekia

Gantz-materiari dagokionez, soja-edariaren batez besteko edukia %1,6 da, esne erdigaingabetuan aurki dezakegun proportzioaren antzekoa (legez %1,5etik %1,8ra bitartekoa izan behar du), baina landare-edariaren kasuan, gantz-azidoen profila osasungarriagoa da, poliasegabeak baitira nagusi, hala nola linoleikoa.

2. Azukre erantsiak

Soja-edariak azukre erantsiak izaten ditu. Batez bestekoa %2koa da, eta horrek esan nahi du ez dela oso handia. Horregatik, kontuan izan behar dugu 250 ml-ko soja-edariaren errazio batek azukre kantitate handia izan dezakeela. Azukre erantsirik gabeko aukerak hautatzea komeni da.

3. Laktosa

Esneari dagokionez, laktosa-kantitatea, berez duen azukrea, %4,6koa da, baina ez dago ebidentziarik laktosaren kontsumoak osasunean eragin kaltegarririk duenik; beraz, dietan azukreak mugatzeari buruzko gomendioak ez dagozkio elikagai horri.

4. Kaltzioa eta bitaminak

Esnearen aldean soja-edaria kaltzioaren eta bitaminen osaeran (A, D, B2 eta B12) hartzen du gehien. Horregatik, horietako asko elikagai horiekin aberastuta daude.

Edari begetal guztien artean, esneak duen osaera nutrizionalagatik hobekien parekatzen dena honako hau da: kaltzioarekin eta bitaminekin aberastutako soja-edaria. Hain zuzen, hori da Estatu Batuetako Nutrizio eta Dietetika Akademiak edo Estatu Batuetako Pediatria Akademiak gomendatutako bakarra. Hori bai, ez dira egokiak urtebetetik beherako haurrentzat, behi-esnea ez bezala. Bizitzako etapa horretan, elikadurak amaren esnea edo formula-esnea izan behar du oinarri.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak