Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Esnekiak eta gehiegizko mukiak

Katarro-prozesu batean esnekien kontsumoa murrizteak edo murrizteak mukiak desagertzen lagun dezake, haien sintoma gogaikarrienetako bat baita.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2004ko apirilaren 15a

Esnea eta haren eratorriak elikagai osoak, osasungarriak eta gure elikaduran egunero
sartu beharrekoak dira. Hala ere, jakina da
zenbait egoeratan, hala nola gripe- edo katarro-prozesuetan, bai eta gehiegizko mukiak sortzen diren
zenbait alergiatan ere, esnekien
kontsumoa murrizteak sintoma
hori desagerrarazten lagun dezakeela, eta, beraz, egonezina gutxitu egiten dela.


Zergatik agertzen da mukia?
Mukiak, normalean, gripearen, katarroen, alergien eta abarren ondorioz agertzen
dira. Prozesu horiek, gainera, beste sintoma asko
dituzte: sukarra, buruko mina, eztula, eztarriko narritadura, etab. Baina muki
gehiegi izatea da sintoma nagusia, eta, zalantzarik gabe, gogaikarrienetako
bat. Mukiak itxura likidoa izan dezake,
eta, ondorioz, tanta-jario deseroso eta etengabea. Beste
batzuetan muki-ekoizpen handiagoa izaten da, eta gehiegizko horrek sudurreko
kongestioa eragin dezake, arnasa hartzea zailtzen duena.
Sudur-kongestioa sudur-barrunbeen barrualdea estaltzen
duen muki-mintzaren hanturaren ondorioz sortzen da, eta
mukositatea areagotzen du. Mukosak lehortzea
saihesteko modu erraz bat da giro hezea sortzea hezegailuak erabiliz, eta

likido egokiak hartzea, horrela muki-jariakinak jariatu egiten
baitira, pilaketa saihesteko. Eta, gainera, kontuan
hartu behar
da zenbait elikagaik mukosa sortzen dutela; esaterako, esnekiek, mukiak handitu eta loditu
egiten dituzte, eta, beraz, haien kontsumoa murriztu egin behar da sintoma horiek izaten direnean.

Esnekien
eragina

Esnea kalitate handiko proteinatan aberatsa den elikagaia da.
Gainera, kaltzio eta bitamina liposolubleen iturri bikaina da,
zehazki A eta D bitaminen eta
B taldeko bitamina batzuen iturri.
Esnekiak, besteak beste, jogurta, irabiakiak, mamia, izozkiak,
kefirra eta gazta,
erraz digestatzen eta kontsumitzen diren elikagaiak dira. Esnea bezala,
bereziki gomendatuta daude hazkunde eta garapen garaietan, hala nola
haurtzaroan eta nerabezaroan, baita egoera fisiologiko
zehatzetan ere, hala nola haurdunaldian eta edoskitzaroan. Produktu horiek kontsumitzeak, gainera, pertsona helduek
eta zaharrek hezurrak ongi mantentzen
laguntzen du. Ezaugarri horiei guztiei esker, esnekiak gure dietan egunero sartu
beharreko elikagaiak dira.

Hala ere, ezaugarri guztiak gorabehera, zenbait egoeratan elikagai horiek neurriz kontsumitzea
gomendatzen da. Hori da mukiak gehiegi
sortzearen kasua. Esnekiak mukiak sortzen laguntzen duten elikagaitzat
hartzen dira, eta, beraz,
gutxiago kontsumitzeak sintoma hori hobetu dezake. Azterketa batzuen arabera, gehiegizko mukositatearen kausetako
bat da esneki
batzuen pH azidoegia (jogurta, adibidez); beste iturri batzuen arabera, berriz, behi-esnean dauden
proteinak gehiegizko
muki-mukiak eragiten dituzte.
Mukiak ugaltzean
esnekiek duten zuzeneko harremanari buruzko ezjakintasuna
badago ere, gauza jakina da ezen, dietan esnekien presentzia
moderatu edo murriztean, muki-kantitatea nabarmen murrizten dela, eta, beraz, sudurreko kongestioa
desagertu eta arnasketa hobetu egiten dela.

Elikagai mukolitikoak Baratxuria, tipula edo porruak oso
egokiak dira gehiegizko mukiak daudenean, eragin kitzikagarri
eta mukolitikoak baitituzte, hau da, muina disolbatu edo suntsitzeko gaitasuna dute, muki-polisakarido
bat edo mukiaren osagai nagusia
den glukoproteina bat, konposatu azukretsuak baitituzte.
Hori dela eta, sudurreko kongestioa desagertu egiten
da, arnasketa errazteko.
Komeni da, gainera, likido ugariko dieta
egitea, mukiak kentzeko, eta giro
hezea izateko, hezegailuak erabiltzea. Horrela,
katarroak eta alergiak ez dira hain gogaikarriak izango eta ez dute eragotziko eguneroko
jarduerak egitea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak