Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Esnekien kontsumoaren garrantzia

Esnekiak nutrizio-ezaugarri bikainak dituzten elikagaiak dira, funtsezkoak bizitzaren etapa guztietan osasunerako.
Egilea: maitezudaire 2001-ko ekainak 21
Irud.
Irudia: Kanko

Kalitate handiko proteinak, kaltzioa, A eta D bitamina liposolubleak eta B konplexuko bitaminak dituen esnearen osaera eta nutrizio-balioa direla eta, elikagai garrantzitsua da hazkuntza- eta garapen-aldietan (haurtzaroan eta nerabezaroan) eta egoera fisiologiko zehatzetan (haurdunaldian eta edoskitzaroan). Horien kontsumoak helduen eta zaharren hezur-masari behar bezala eusten laguntzen du. Erraz kontsumitzen diren elikagaiak dira, eta, oro har, erraz digeritzen direnak.

Beste alde batetik, horrelako produktuak osagai egokiak dira plater, goarnizio eta saltsa askotan, eta gure dieta aberasten dute elikagarri eta gastronomikoki. Esnekiek kaltzioa xurgatzeko baldintzak hobetzen dituzte (D bitamina, laktosa eta kaltzio/fosforoaren proportzio egokia), kaltzioa duten beste elikagai batzuekin alderatuta. Mineral hori aprobetxatu eta erabili egiten da gehien; gainera, balio biologiko handiko proteinak ematen dituzte, gure dietako arrainen, haragien eta arrautzen parekoak.

Aukera garrantzitsuak

Esnekien gaur egungo eskaintza handiari esker, esnea haren deribatuekin ordezka daiteke. Horri esker, ahalik eta gehien alda daitezke talde horretako kontsumo-produktuak, eta nutrizio-onura berak eta abantaila gastronomiko eta onarpen-abantaila handiagoak lor daitezke. Bestalde, printzipioz esnea edo esnekiak hartzerik ez zuten pertsonek, beren osagai bereziren batengatik, produktu bereziak dituzte gaur egun, esnearen aldaketa batzuen bidez lortuak. Aldaketa horien bidez, ahalik eta gehien eusten zaio esnekiaren nutrizio-balioari, eta behar guztietara egokitzen da (laktosarik gabeko esnea eta jogurta, koipe eta sodio gutxiko gaztak, etab.). ).

Jarraian, zenbait esnekiren nutrizio-alderdiak aipatuko ditugu. Alderdi horiek, gastronomikoak ez ezik, kontuan hartu behar dira esnekiak hautatzeko orduan, egokiena izan dadin.

  • Balio energetikoa: gantz-edukiaren eta osagai osagarrien (esne-gaina, azukrea edo gozagarri akalorikoa, fruta fresko edo lehorrak, marmeladak, zerealak, mueslia…) araberakoa da.

  • Gantz-edukia: esne-gaina, osoak, erdigaingabetuak, gaingabetuak, landare-koipea eta kolesterolik gabeak, etab. Zenbat eta koipe gehiago, orduan eta kaloria gehiago eta bitamina liposolubleak.A eta D bitamina liposolubleen edukia oso txikia da erdigaingabetuetan eta nulua gaingabetuetan (produktu aberastuetan izan ezik, horiek mineral eta bitamina asko baitituzte).

  • Azukre kopurua: gehitze-azukrea (kanabera-azukrea) edo gozagarri akalorikoak izan ditzake. Marmeladak eta fruta lehor edo freskoak, zerealak eta mueslia badituzte, karbohidratoen edukia eta kaloriak ere handitzen dira.

Frutek ere elementu mineral gehigarriak dituzte, eta zerealek (lisina proteina eskasak dituzte) esnearen proteinaren kalitatea hobetzen dute (aminoazido azukreztatuetan urriak diren proteinak).