Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainian, batez beste, 2.482 kilokaloria kontsumitzen dira pertsonako eta eguneko

Elikagaien Segurtasunerako Espainiako Agentziak egunero zereal, fruta, barazki, lekale eta fruitu lehor gehiago hartzea gomendatzen du.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko martxoaren 03a

Espainian, batez beste, 2.482 kilokaloria (Kcal) hartzen dira pertsonako eta eguneko. Desbideraketa bat hauteman da gomendatutako kaloria-profilean, proteinen eta koipeen ekarpena handiagoa delako eta karbohidratoena txikiagoa delako. Proteinen ekarpena %16koa da eta gantzena %40,2koa, biak ere gomendatutako balioen gainetik. Aldiz, karbohidratoen ekarpena %41,4 da, hau da, gomendatutako balioen azpitik dago. Ondorio horiek atera dira, besteak beste, Espainiako Elikadura Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (Aesan), Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioaren mendeko erakundeak, aurkeztutako lehen “Elikadura Dietetikoaren Inkesta Nazionalean (ENIDE)”.

Inkesta 18 eta 64 urte bitarteko 3.000 pertsonari egin zaie, eta “Espainia osoan mota horretako lehen pertsona da”, nabarmendu du Osasunak. Helburu nagusiak, besteak beste, hauek dira: Espainiako biztanleen elikadura-ohiturak ezagutzea eta haien nutrizio-egoera ezagutzen eta ebaluatzen lagunduko duten datuak lortzea.

Haragi koipetsuen, hestebeteen eta opilen kontsumoa murriztea komeni da, gantz ase gutxiago hartzeko eta kolesterola murrizteko.Azterlanean lortutako emaitzez gain, Aesanek gomendio dietetiko batzuk ere jasotzen ditu. Erakunde publikoak defendatzen du espainiarrek zerealen kontsumoa handitu behar dutela, batez ere integralak, frutak, barazkiak, lekaleak, fruitu lehorrak eta oliba-olioa, dieta orekatua izateko. Azukreak neurriz kontsumitzea ere gomendatzen du, neurriz hartuz gero gehiegizko pisua, obesitatea eta hortzetako txantxarra eragin baititzake. Gainera, haragi koipetsuen, hestebeteen eta opilen kontsumoa murriztea komeni da, gantz saturatu gutxiago hartzeko eta kolesterol-maila eta gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua murrizteko.

Aesanen arabera, Mediterraneoko elikadura eredu aberatsa, askotarikoa eta osasungarria da, baita Espainiako herri guztien kultura-ondarea ere. Era berean, garrantzitsua da hidratazio egokia mantentzea, ura, infusioak, fruta-zukuak, saldak eta abar kontsumituz. Halaber, egunero egin behar da ariketa fisiko moderatua, eta janariak ohiko jardueraren arabera egokitu.

Haragikien gehiegizko kontsumoa

Proteinak eta koipeak ematen dituzten haragi-produktuen kontsumoak elikadura osasungarriaren piramidean gomendatutako balioak gainditzen ditu. Hori dela eta, elikagai horiek neurriz kontsumitzea gomendatzen da, bereziki haragi koipetsuenak (noizean behin kontsumitu behar dira). Haragiaren kontsumoa, hestebeteena barne, 164 g/pc/egun da. Arrain-kontsumoari dagokionez, astean 3,8 errazio kontsumitzen dira, gomendatutako maiztasunaren barruan, 3 eta 4 bitartean.

Karbohidratoen kontsumoa beheranzkoa denez, hobe da horiek dituzten elikagaiak gehitzea, hala nola osoko zerealak. Talde horretan sartzen dira patatak, arroza eta beste zereal batzuk, ogia, pasta, irinak, gosariko zerealak eta zenbait gaileta. Egunean 3,3 errazio per capita karbohidrato hartzen dira, eta gomendatutako 4-6 errazio.

Biztanleen %43k bakarrik jaten dituzte barazkiak egunero, eta %37,8k, berriz, egunero.Barazkiak hartzea (letxugak, tomatea, azenarioa, azalorea, porruak, etab.) egunean 1,5 anoa. Barazkien kontsumoa handitu egin behar da, Espainiako herritarren dieta gehiago hurbil dadin elikagai horientzat gomendatutako balioetara (egunean bi errazio per capita baino gehiago). Biztanleen %43k bakarrik kontsumitzen ditu barazkiak egunero. Alde horretatik, biztanle zaharrenek biztanle gazteenek baino barazki gehiago kontsumitzen dituzte (208,4 g/pc/egun) (185 g/pc/egun).

Fruta irensteari dagokionez, inkestak adierazten du egunean kontsumitutako batez besteko kopurua (208 g/pc/egun) hiru pieza baino gutxiagori dagokiola, hau da, gomendatutako gutxieneko kantitatea. Biztanleen %37,8k bakarrik jaten du fruta egunero.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak