Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainiako batez besteko energia kontsumoa 2.482 kilokaloria da pertsonako eta eguneko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko martxoaren 03a

Inkesta 3.000 eta 64 urte bitarteko 3.000 pertsonari egin zaie, eta "Espainia osoan egiten den lehen ezaugarria da", nabarmendu du Osasun Sailak. Besteak beste, Espainiako herritarren elikadura-ohiturak ezagutzea eta haien nutrizio-egoera ezagutzen eta ebaluatzen lagunduko duten datuak lortzea dira oinarrizko helburuak.

Haragi koipetsuak, hestebeteak eta opilak jatea komeni da, gantz saturatu gutxiago jan eta kolesterola gutxitzeko.

Ikerketan lortutako emaitzez gain, Aesan laginak zenbait gomendio dietetiko jasotzen ditu. Erakunde publikoak dio beharrezkoa dela espainiarrek zerealen kontsumoa handitzea, batez ere integralak, frutak, barazkiak, lekaleak, fruitu lehorrak eta oliba-olioa, dieta orekatua izateko. Azukreen kontsumoa murriztea ere gomendatzen du, gehiegi hartzeak gehiegizko pisua, obesitatea eta hortzetako txantxarra eragin baititzake. Gainera, komeni da haragi gantzatsuak, hestebeteak eta opilak jatea, gantz saturatu gutxiago hartzeko eta kolesterol-maila murrizteko eta gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua gutxitzeko.

Aesan da Mediterraneoko elikadura eredu aberatsa, askotarikoa eta osasungarria, eta Espainiako herri guztietako kulturaren ondarea. Era berean, garrantzitsua da hidratazio egokia izatea, uraren kontsumoaren, infusioen, fruta-zukuen, salden eta abarren bidez. Era berean, egunero ariketa fisiko moderatua egin behar da, eta elikagaien kontsumoa doitu, ohiko jarduera-mailaren arabera.

Haragi-produktuen gehiegizko kontsumoa

Haragizko produktuen kontsumoak proteinak eta gantzak ematen ditu, eta elikadura-piramide osasungarrian gomendatutako balioak gainditzen ditu; horregatik, gomendatzen da kontsumoa moderatzea, bereziki haragi gantzatsuena (noizbehinka kontsumitu behar da). Haragi kontsumoa, hestebeteak barne, 164 g/pc/egun da. Arrain kontsumoari dagokionez, astean 3,8 errazio izaten dira, hau da, 3 eta 4 artean.

Karbohidratoen kontsumoa jaitsi egiten da, eta, beraz, elikagaiak ugaritzea komeni da, zerealak bezala, integralak baitira. Talde horretan sartzen dira patatak, arroza eta beste zenbait labore, ogia, pasta, irinak, gosaritarako zerealak eta mota jakin bateko galletak. Egunero karbohidratoak hartzea 3,3 errazio pertsonako da, eta 4 eta 6 artean, gomendatuak.

Herritarren% 43k bakarrik jaten du berdura egunero; egunero, aldiz,% 37,8ra jaisten da fruta.

Barazkiak hartzea (letxugak, tomatea, azenarioa, azalorea, porruak, etab.) egunean 1,5 anoa. Barazkien kontsumoa handitu egin behar da, Espainiako populazioaren dieta elikagai horientzat gomendatutako balioetara hurbildu dadin, egunean per capita bi errazio baino gehiagotan finkatzen baitira. Herritarren% 43k bakarrik jaten du egunero berdura. Ildo horretan, biztanle zaharrenak populazio gazteenak baino barazki gehiago (208,4 g/pc/egun) kontsumitzen ditu (185 g/pc/egun).

Fruta hartzeari dagokionez, inkestak adierazten du batez besteko kopurua (208 g/egun/egun) egunean hiru pieza baino gutxiago izaten dela, hau da, gomendatutako gutxieneko kopurua. Herritarren% 37,8k bakarrik jaten du fruta egunero.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak