Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainiako emakumeen %60k egunean bi litro likido baino gutxiago edaten du

Kopuru hori ez da nahikoa hidratazio-maila egokia izateko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko martxoaren 18a

Espainiako emakumeen %60k egunean bi litro likido baino gutxiago edaten du; kopuru hori ez da nahikoa ondo hidratatuta egoteko, batez beste 2,7 litro behar baitituzte egunean, eta horietatik 2,2k edarietatik etorri behar baitute. Datu hori Hidratazioaren eta Osasunaren Behatokiak (OHS) egindako azterketa batetik ondoriozta daiteke. Azterketa horren arabera, egunean zehar edan behar den likido-kantitatea aldatu egiten da sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren edo tenperatura- edo hezetasun-baldintzen arabera.

Lanak erakusten duenez, emakumeek gizonek baino likido gutxiago behar dute hidratatuta egoteko (2,2 litro, hiruren aldean) eta “kontzientziatuago daude”, baina, praktikan, “haiek baino gutxiago edaten dute”, gizonen % 40 baino ez baitago behar bezala hidratatuta. OHSk gogorarazten du, halaber, emakumearen bizitzako etapa jakin batzuetan arreta berezia jarri behar zaiola haren hidratazioari, hala nola haurdunaldiari eta edoskitzeari, gorputzean aldaketa ugari gertatzen direnean eta nutrizio- eta ur-beharrak aldatzen direnean.

Gainera, emakume helduek likidoa irentsi behar dute egarririk ez izan arren, deshidratazioa saihesteko; izan ere, adinean aurrera egin ahala, gutxiago edateko joera dute, erregulazio termikoaren mekanismoa hondatu, egarri-sentsazioa galdu eta etapa horretako beste egoera berezi batzuen ondorioz.

Behatoki horrek adierazten du hidrataziorik ezak asaldurak eragin ditzakeela osasunean; izan ere, nekea, buruko mina, kontzentratzeko zailtasuna, ondoez orokorra, muskulu-karranpak, goragaleak, bihotz-erritmoa areagotzea edo hipotentsioak nahiz hipertentsioak okerrera egitea eragiten ditu, eta, gainera, zenbait gaixotasun larriagotzen ditu. Buru-ahalegin handia eskatzen duten egoeretan, hala nola lanean edo ikasten den bitartean, behar bezala hidratatzen ez bada, errendimendu mentala murriztu egiten da, eta zenbait gaitasun okerragotzen dira, hala nola epe laburreko oroimena, kontzentratzeko gaitasuna edo matematika-trebetasunak.

Berogailuarekin ere, etxeko lanak egitean edo erosketak egitean, deshidratazio-arriskua areagotzen da, galera hidrikoak handiagoak direlako. Adibidez, erosketa-arratsalde batean 0,6 litro ere gal daitezke; izan ere, jende-pilaketek, dendetako berogailuek eta distantzia luzeek prozesu hori errazten dute. Hori saihesteko, dietan ur askoko elikagaiak sartzeaz gain, egunean zehar hartzen diren edari-motak aldatzea gomendatzen dute, uraz gain, infusioak, freskagarriak, zukuak edo esnekiak ere edaten laguntzen baitute.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak