Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espermatozoideen kalitatea hobetzeko dieta

Gantz saturatu ugari dituzten gizonek esperma gutxiago eta kalitate txarragoa dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko martxoaren 27a
Img brotes soja Irudia: therealbrute

Gizonezkoen ugalkortasuna emakumezkoena bezain erabakigarria dela frogatu da. Datuak erabatekoak dira: herenean, emakumeen arazoa da ernalezintasuna; beste herenean, gizonena; %15, gizonaren eta emakumearen arteko konbinazioak eragiten du, eta gainerako kasuak ez dira azaltzen. Arazo endokrinoek, hala nola mellitus diabeteak edo tiroideek, ugalkortasunari eragiten diotela badakigun arren, dietako akatsak arrisku handiko faktore gisa azaleratzen hasten dira. Baina, era berean, arrainetan eta oliotan dauden omega 3 gantz poliasegabeetan aberatsak diren elikagaiak kalitate hobeko esperman bihurtzen dira.

Img brotes soja1
Irudia: therealbrute

Ugalkortasuna gero eta arazo handiagoa da egungo gizartean. Arrazoiak askotarikoak dira, eta, ohiturekin zerikusia dutenak bilatzean, funtsezkoa izan zen tabakoarekiko zaletasuna. Erretzea da gizakietan zenbaketa espermatiko txikia eragiten duen faktore nagusietako bat. Ildo horretatik, ikertzaileek ohitura kaltegarriei buruzko beste baieztapen batzuk bilatu zituzten haiek uztearen onura defendatzeko. 2006ko abendutik 2010eko abuztura bitartean, Massachusettseko Ospitaleko talde batek, ernalezintasunaren tratamenduan mundu mailan erreferente denak, gizonei galdetu zien beren dietari buruz, eta semenaren laginak aztertu zituen. Eiakulazio bateko espermatozoideen guztizko kopuruak gutxienez 39 milioikoa izan behar du, eta horrek mililitro bakoitzeko 15 milioiko espermatozoide-kontzentrazioa lortzen du.

Ikertzaileek ikusi zuten gantzen eta semenaren kalitatearen arteko erlazioa, neurri handi batean, gantz aseen kontsumoak baldintzatzen zuela. Gantz saturatu gehien jaten zuten gizonek gutxiago kontsumitzen zutenek baino %35 esperma gutxiago zuten. Gainera, omega 3 gantz gehien hartzen zuten gizonek espermatozoideen kontzentrazioa %2 handiagoa zuten.

Espermaren kalitate emankorra hobetzeko dieta

Ikerketak ohartarazten du lanean jarraitu behar dela ziurtasun zientifiko sakonagoa lortzeko, baina ohartarazten du zer koipe eta motak baldintzatzen duen dieta osasuntsuagoa izatea, ez bakarrik oro har, baita espermatozoideen produkzioan ere. Baldintza hori zuzena da emankorra izateko edo ez izateko. Zientzialariek onartu zuten jada antioxidatzaile-kantitate egokiak (E bitamina, C bitamina eta betakarotenoa) zituen dieta batek espermatozoideen mugikortasunean dituen ondorio onuragarriak. Orain, kalitate hori indartu eta kantitatea handitu behar da, edo, gutxienez, murriztea saihestu. Espermaren kalitatea hobetuko duen dieta egin nahi da.

Antioxidatzaile kopuru egokia duen dieta onuragarria da espermatozoideen mugikortasunerako

Komeni da karbohidrato integralak aukeratzea, zitrikoak eta C bitaminan aberatsak diren beste fruta batzuk egunero hartzea, astean behin, gutxienez, zinkean aberatsak diren lekaleak sartzea, hala nola leka gorriak eta zuriak, eta, batez ere, omega 3 edo gantz-azido polisaturatuak dituzten elikagaiak hartzea. Gainera, astean hiru aldiz gutxienez arrain urdina aukeratu, egunean lau intxaur jan, soja-saltsa erabili edo eguneroko entsaladari soja freskoa gehitu.

Ez dira ahaztu behar, halaber, betakaroteno ugari duten elikagaiak (organismoan A bitaminaren aitzindari), hala nola azenarioa, kalabaza, arbeletxekoa eta laranja-gorrixka koloreko barazki gehienak, eta hosto berdeko barazkiak. Elikadura-ohituren zerrenda horrek badu abantaila bat: koherentea da elikadura osasuntsuarekin. Gainera, ariketa fisikoa egitea gomendatzen da, baina gehiegikeriarik gabe. Ikerketen arabera, gehiegizko entrenamenduak (egunean bost kirol-ordu baino gehiago) edo muskulazio-zirkuitu gehiegi erabiltzeak estres bat eragiten dio gorputzari, eta horrek eragin negatiboa du espermaren produkzioan.

Espermaren kalitatea okerragotzen duten elikagaiak

Espermaren kalitate txarra elikadura txarraren ondorio da. Elikadura-ohitura kaltegarriei uko egiteko beste arrazoi bat da hori. Tabakismoa utzi, alkoholaren kontsumoa murriztu eta drogak saihesteaz gain, ohitura txarren zerrenda zabaldu egin behar da. Haragi gorria ez da platerean egunero jarri behar. Baina, batez ere, erosketa-zerrendatik gantz aseak ezabatu behar dira, arreta berezia jarriz trans gantzei.

Ugalkortasuna indartu nahi bada, ez aperitibo gazirik (patata frijituak, krispetak), kendu egin behar dira aurrez prestatutako produktuak (enpanadillak, kroketak, kaneloiak edo pizzak), eta ez hartu egunero gurinik, esne-gainik, saltsa koipetsurik eta gaztarik. Ez opil industrialik, ez eta eskulangintzakoak ez diren izozkirik ere. Debeku horiek errespetatu egin beharko lirateke aita izan nahi den aldi osoan, eta, ohitura adin emankorretik haratago sartzea lortzen bada, bihotzaren lagunago den dieta lortuko litzateke.

EMANKORTASUNA HOBETZEKO MANTENUGAIAK

Dieta osasuntsua egitea alderdi guztietan, baina baita ugalkortasunean ere, hobekuntza lortzen laguntzea da. Zenbait elikagaik, espermaren kalitatea, mugimendua eta espermatozoideen kopurua zehazten ez badituzte ere, bide onetik joatea bultzatzen dute. Azido folikoa (ugaria barazkietan eta amuarrain barneko zerealetan), zinka (lekaleetan aberatsa), C bitamina (antioxidatzaile natural nagusia), E bitamina (erradikal askeen parapetoa) eta A bitamina (zelulen babeslea) sexu-organoen hobekuntzan eta jardueran laguntzen duten elikagaiak dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak