Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Dieta-osagarriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espirulina alga, osagarri dietetiko gisa

Alga honek substantzia elikagarri ugari biltzen ditu eta dieta desorekatuen osagarri gisa balio du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2008ko azaroaren 24a
Img espirulina Irudia: NASA

Espirulina (Spirulina maxima) alga zelulabakar bat da, ingurune alkalinoko ur naturaletan hazten eta ugaltzen dena, eta Mexikoko lakuetan aurkitu zuten lehen aldiz. Gaur egun hainbat herrialdetan lantzen da. Espiral-forma du (hortik datorkio izena), eta urdin berdexka da, kolore berdea ematen dion klorofila duelako, eta ficocianina kolorekoa, kolore urdinxka ematen dion pigmentua.

Img
Irudia: Cristiano Betta

Alga hori interesgarria izan daiteke anemia dagoenean behar bezala planifikatutako dieta baten osagarri gisa; izan ere, globulu gorriak sortzen laguntzen du, klorofila, azido folikoa eta burdina ugari dituelako; horiek guztiak izaera antianemikoko elikagaiak dira.

Pisua murrizteko programa dietetikoetan laguntzailekide gisa erabil daiteke, ekarpen elikagarriak egiten baititu. Ekarpen horiek zenbait bitamina eta mineralen nutrizio-urritasunak konpentsa ditzakete, dieta hipokalorikoa luzaroan egiten bada, nahiz eta nutrizioaren ikuspegitik baliozkotuta egon. Hala ere, ez dago ebidentziarik horien kontsumoak zuzenean pisua edo koipea murrizten laguntzen duenik, alga honekin batera doazen zenbait iragarkiren kontrakoa.

Larruazalarentzat eta azazkalak indartzeko osagarri dietetiko egokitzat jotzen da, B multzoko bitaminetan eta zenbait mineraletan aberatsa delako (burdina, magnesioa eta zinka). Mantenugaien kontzentratua dela eta, organismoarentzat laguntza handia izan daiteke esfortzu fisikoari aurre egiteko eta, dieta desorekatuak egiten badira, egoera karentzialetan laguntzeko.

Osaera

Alga horren sinpletasun biologikoak ez dio galarazten bere zitoplasman (haren nukleoa inguratzen duen zelularen zati batean) biltzen dituen substantzia elikagarriak sintetizatzeko gai izatea, bereziki balio biologiko handiko proteinak: 5-7 gramo/100 g produktu alga freskoan eta 55-65 gramo/100 g deshidratatuan; B taldeko bitaminak, bereziki B1 edo tiamina, B2 edo riboflabina, B3 edo niazina eta folatoak. Aipagarriak dira, halaber, beta-karotenoa (organismoak substantzia hori A bitamina bihurtzen du); mineralak eta oligoelementuak, hala nola potasioa, magnesioa, kaltzioa, zinka, manganesoa, selenioa, burdina eta fosforoa.

Ez du iodorik, eta horrek itsas algetatik bereizten du; koipeek %7 baino ez dute, eta gure gorputzeko zelula guztien zelula-mintzaren parte diren funtsezko gantz-azido gisa daude nagusiki; beste substantzia batzuek, hala nola klorofilak, digestioa errazteko gaitasuna dute.

Espirulina-algaren publizitateak B12 bitamina-aberastasuna azpimarratzen du (landare-jatorriko elikagaietan ez dagoen bitamina). Etiketetan aipatzen den algan mantenugai horren kantitatea desorientatzailea da, modu inaktiboan dagoelako eta gorputzak ezin duelako erabili.

Pisua galtzeko espirulina?

Autore italiarrek duela 20 urte baino gehiago egin zuten Spirulina maxima generoko alga-biomasatik eratorritako proteinen nutrizio-balioa aztertzeko ikerketa bat, proteina horiek giza elikaduran erabiltzeko aukera aztertzeko. Garai hartan hainbat ikerlarik bat egiten zutenez, biomasa horien erabilera elikadura-proteinen iturri alternatibo gisa interesgarria izan daiteke, baita argaltzeko dieten tratamendu dietetikoan lagungarri gisa erabil daitezkeelako ere.

Arratoiekin egindako ikerketan, ikertzaileek frogatu zuten, probaldian, elikagaiak (eta, beraz, kaloriak) ia berdin jan zirela bai kontrol-taldean, bai espirulina-osagarria jaso zuten animalietan. Beraz, ezin izan zuten egiaztatu espirulinak zer ekintza espero zuen gosea eta asetasuna kontrolatzeko.

Alde horretatik, ez da aurkitu azken ikerketarik espirulinak argaltzeko dietetan lagun gisa duen eragina egiaztatzen saiatu denik. Horrek esan nahi du ez dagoela ebidentzia zientifikorik publizitatearen eta iragarkien pisuari eusteko, espirulinari indarra ematen baitiote pisua galtzen laguntzeko.

AURKEZTEKO MODUAK

Espirulina produktu naturalen edozein dendatan aurki daiteke. Kapsula, tableta edo hauts moduan aurkezten da. Aurkezteko moduaren arabera, kontsumo-oharrak desberdinak izango dira, printzipio aktiboen kontzentrazioa desberdina izango baita. Osasungarria da eguneroko dosia nutrizioan eta osagarri dietetikoetan aditua den pertsona batek agindu eta gainbegiratzea. Aholkularitza hori funtsezkoa da argaltzeko dieta egiten ari bagara.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak