Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko barazki-hanburgesak

Soja, tofua, zerealak eta fruitu lehorrak dira errezeta begetariano berri eta nutritibo horiei forma emateko oinarrizko osagaiak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2005eko irailaren 29a
img_hamburguesa vegetal Irudia: Molly Elliott

Barazki-hanburgesak errezeta-liburu begetarianoa adierazteko beste modu bat dira, haragiaren ohiko haragiaren itxura, testura eta formaren antzekoak, baina nutrizio-balioan funtsezko aldea dute. Zure aurkezpen-gutuna askotarikoa da, zaporea markatzen duen osagai ugarienaren araberakoa (tofua, soja, fruitu lehorrak, etab.). ). Dieta begetarianoa egiten dutenen elikaduraren parte dira, batez ere, eta dieta horretan hasten direnentzako urrats progresibo gisa balio dezakete. Hala ere, zaporearen leuntasunak eta propietate elikagarri osasuntsuek egoki egiten dituzte edozein pertsonaren dietan, begetarianoa izan ala ez.

Nutrizio aldetik bikaina

Hanburgesa begetalaren irud.

Osagai begetalekin bakarrik egindako hanburgesak oso errazak dira prestatzen, eta nutrizio-propietate interesgarriak dituzte. Soja-aleak edo produktu eratorriak (tofu, tempeh) erabiltzen badira, balio biologiko handiko proteinak lortuko dira. Sojaren edo beste lekale batzuen eta askotariko zerealen (arroza, artatxikia, kuskusa, artoa) edo horiek fruitu lehorrekin konbinatuz gero, kalitate bikaineko proteinak lor daitezke, landareekin soilik, animalia-jatorrikoen parekoak.

Landare-hanburgesa dilistekin eta arrozarekin egiten bada, edo arrozarekin eta intxaurrekin, aukeratutako barazkiez gain, kalitate oneko proteinak dituen jakia lortzen da, haragi- edo arrain-hanburgesak bezain ona, eta abantaila bat du: gantz ase gutxiago eta kolesterolik ez.

Ogiaren papera
Hanburgesak laguntzeko erabiltzen den ogiak, bai eta erabiltzen diren zerealek edo lekaleek ere, karbohidrato konplexuen kopuru interesgarriak ematen dituzte, organismoarentzat energia iturri baitira. Ogia zekalezkoa edo zerealen nahasketa izan daiteke, zuntz asko duelako; moldekoa, testura bigunagoa duelako; edo mahaspasetakoa, errezetari ukitu gozoa eman nahi bazaio. Ogia zenbat eta artisauagoa eta naturalagoa izan, orduan eta kalitate elikagarri handiagoa izango du. Hanburgesako ogi komertzialek, oro har, koipe gehiago izaten dute, harrotasun berezia ematen duen osagaia.

Barazki-hanburgesaren nutrizio-balioaren ibilbidean, nahasketarako aukeratutako barazkiak elikagai erregulatzaileen errezeta aberasten duten elikagaiak dira, eta, gainerako osagaiekin batera, hanburgesa horien eta haragizkoenen arteko nutrizio-desberdintasuna markatzen dute. Emaitza nutrizio-kalitate bikaineko elikagaia da: balio biologiko handiko proteinak, gantz asegabe osasungarriak, karbohidrato eta energia ekarpen garrantzitsua, bitamina eta mineral gehiago, zuntz gehiago eta antioxidatzaile gehiago, plater gozo, elikagarri eta osasungarri batean.
Elikagai horiek, nahiz eta begetarianoek gehiago kontsumitu, menuak dibertsifikatzeko eta edozein dieta mota egiteko modu bat dira.

Eskuak masan
Arroza edo zereal-irina barazki-hanburgesei testura eta trinkotasuna ematen laguntzen dieten elikagaiak dira.

Barazki-hanburgesak egiteko, aipatutako elikagaiez gain, hanburgesei dagokien zaporea, testura eta trinkotasuna ematen duten beste osagai batzuk erabil daitezke. Elementu horietako batzuk arroza edo zereal-irina dira (nahi izanez gero, arrautza-zuringoa erabil daiteke ligatzeko), eta gainerako osagaiekin nahasten dira, oratu eta moldatzen dira, ohiko forma laua duen produktua lortu arte.

Zapore eta kolore ukitu nabarmenagoa eman nahi izanez gero, osagai ugari erabil daitezke, hala nola barazki zatituak (txanpinoiak, olibak, tipula, tomatea, kalabaza, piperra, kalabazina…), baita edozein espezia, ongailu edo belar usaintsu ere.

Landare-hanburgesak ohiko hanburgesak bezala prestatzen dira. Plantxan, parrillan edo labean erreta presta daitezke. Akonpainamendua denboraldiko edozein barazki, gordina, salteatua edo errea izan daiteke. Osagai guztiek, oro har, hanburgesa begetal erraz bat jaki gozo bihurtuko dute.

ERREZETA ERRAZAK ETA IRADOKITZAILEAK

CONSUMER eroski-ren errezeta-liburutik sukaldean erraz prestatzen diren hanburgesa begetalen proposamena erreskatatu da, sukaldaritzan hasitakoei laguntzeko. Soja-hanburgesa arrautza gogorrarekin nahasten da, eta arrautza hori beste osagai batekin ordezka daiteke, erabat begetala den hanburgesa nahi bada. Arroz- eta garbantzu-hanburgesaren errezetak, gainera, aurreko eguneko eltzetik sobratu diren elikagai horien hondarrak aprobetxatzeko balio dezake. Tofua barazki-hanburgesen osagai tipikoa da, baita soja testurizatua eta gazta-saltsa ere. Fruitu lehorrak nahasita, emaitza zoragarria da. Gauza bera gertatzen da zereal berriak probatzen direnean, hala nola eskandida.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak