Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko freskagarri lightak

Etxean egindako light freskagarriak edari azukretsuen alternatiba interesgarria dira udako egunetan edari gozo edo fruta-edari bat dastatu nahi denean.

img_refresco agua hd

Freskagarriek arrakasta handia dute udan, zapore ugari dutelako eta burbuilek freskotasun sentsazio atsegina uzten dutelako. Hala ere, freskagarri tradizionalek azukre ugari dute: lata batek 30 eta 35 gramo artean disolbatuta ditu (lauzpabost azukre gutunazal), eta, beraz, kaloria huts asko ematen ditu (elikagairik gabeko energia). Dieta hobetzeko, gutizia bati uko egin gabe, edari horien ordez etxeko freskagarriak erabil daitezke, osasungarriagoak, elikagarriagoak eta azukre gutxiago dutenak. Hurrengo artikuluak zenbait ideia eskaintzen ditu etxean light freskagarriak egiteko eta hilabete beroenetan freskotasunez gozatzeko.

Ur freskagarriaren irud.
Freskagarri tradizionalak dieta osasungarri eta orekatu baten parte izan daitezke, noizean behin eta neurrian kontsumitzen badira. Hala ere, zenbait egoeratan, hala nola diabetea, obesitatea edo triglizerido ugari izanez gero, egokiagoak dira light bertsioak. Azukrearen ordez, kaloriarik gabeko gozagarriak erabiltzen dituzte, eta, beraz, jatorrizko bertsioak baino askoz balio energetiko txikiagoa duten edariak dira. Egokiagoak dira azukre-maila eta dietako kaloriak kontrolatu behar badira. Esan beharra dago, aukeratzeko unean, ura izan behar dela beti erreferentziako edari nagusia. Hala ere, batzuetan gustu bat nahi izaten du. Kasu horietan, freskagarri industrial bat erosi aurretik —arina izan ala ez—, komeni da etxeko jakitokia eta hozkailua begiratzea. Oso osagai gutxirekin, etxeko freskagarri askoz naturalagoak, osasungarriagoak eta elikagarriagoak egin daitezke.

Edari freskagarriak, frutetatik txokolateraino

fcb0 irud.
Etxeko freskagarri erraz eta ia kaloriarik gabea limonada da. Limoi-zukua, ura eta gozagarria azukrearen ordez nahastea bezain erraza da, edariaren balio energetikoa ia nulua izan dadin. Burbuilak maite dituztenek gaseosa (kaloriarik gabekoak) erabil dezakete, eta osagai desberdinak gehitu zapore bateko edo besteko edaria lortzeko. Limoi-zukua, laranja, marrubiak, meloia, sandia edo mangoa, edo kafea edo tea, freskagarri oso osasungarriak dira. Prestakinari izotz birrindu eskukada bat erants dakioke, ia birrindua, izotza lortzeko.

Txokolatearen zale sutsuentzat, freskagarri arin bat egin daiteke, litro bat esne eta lau koilarakada kakao light hauts eta gozagarri nahastuta, zapore gozoagoa nahi izanez gero. Esnea gaingabetua bada, azken produktuaren kaloriak oraindik ere txikiagoak dira. Horrela, kaloria gutxiko txokolate-irabiakia lortzen da.

Hala ere, denboraldi honetako protagonistak frutak dira, bereziki urteko beste une batzuetan aurkitzen ez direnak, eta, beraz, aprobetxatzea komeni da. Hona hemen etxean egiteko iradokizun batzuk (eta fruta-soberakinak ez galtzea):

Freskagarriak eta izotza: poloak eta izotzak

144568g Irud.
Osagaien konbinazio horiekin, edariak egiteaz gain, izotz-kazkak eta izotz-poloak ere egin daitezke. Prestakin bera irabiagailu-ontzi batean izotzarekin isurtzen bada, ale ugari lortzen dira. Eta etxean egindako freskagarriak moldeetan izozkailuaren barruan sartzen badira, ordu batzuen buruan izotz-polo oso natural bat dastatu ahal izango da, gehigarririk gabe.

Izotz-polo bat egiteko, poloetarako prestatutako molde luzeetan edo plastikozko edo egurrezko makilatxo bat duen jogurt-edalontzi batean jartzen da edaria, eta gutxienez bost orduz hozten uzten da. Bai haurrek bai helduek oso kaloria gutxiko izotz-poloa izango dute eguneko edozein unetan, osagai nagusia ura baita (konposizioaren %85 – %90).

Elikagai horren kaloria-ekarpena urria da: 70 kaloria 100 mililitro bakoitzeko, eta 200-250 kaloria krema edo esne izozkien 100 mililitro bakoitzeko. Izotzezko izozkiek ez dute ez gantzik ez kolesterolik, ez esne-gainik ez esnerik erabiltzen ez baita. Proteinarik ere ez dute, kremazko izozkietan dauden elikagaiak. Beraz, izotz-izozkien balio kalorikoa erabiltzen den azukre kantitatearen araberakoa izango da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak