Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Janaria etxetik daramaten langileek erraztasun gehiago izan ditzakete dieta kardio-osasungarria egiteko.

Aurrez prestatutako jakien eta gantz saturatu, sodio eta trans gantz-azidotan aberatsak diren beste elikagai batzuen abusuaz ohartarazi dute.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko martxoaren 17a

Etxean bazkaldu ezin denean, etxean bazkaltzeko, fianbrerak edo tupperra erabiltzea “aliaturik onena” izan daiteke bihotzerako dieta osasungarria egiteko; izan ere, janarien kontsumo-maiztasuna aldatzeko aukera ematen du, Osasuna Sustatzeko Fundazioko zuzendari nagusiak, Joima Panisello Espainiako Hipertentsioa-Liga Nazionalak, esan zuenez.

“Laneko errutinak aurrez prestatutako platerak eta gantz saturatu, sodio eta trans gantz-azidotan aberatsak diren beste elikagai batzuk abusatzera eraman ditzake, frijitu, kontserba edo gisatu kalorikoegiak gehiegi hartzera”, esan zuen Panisellok. Hala ere, “nutrizio-oreka eta oreka ekonomikoa mantendu daiteke monotonian erori gabe”, eta, horretarako, “tupperra” da tresnarik onena; izan ere, zenbait elikagai, hala nola arraina, pasta eta barazkiak, beren propietate guztiekin eraman daitezke ontzian.

“Ondo aukeratu behar dugu ontziaren tamaina, eta, horretarako, saihestu egin behar da bai kantitateak gehiegi erabiltzea, bai zati txikia izatea, pikoteo beldurgarriarekin ere konpentsa baitaiteke”, adierazi zuen. Onartu zuen “dieta osasungarriaren erregea” arraina dela, ogitik, arrozetik eta pastatik (batez ere, zerealetatik) datozen barazki- eta karbohidrato-anoa ugarirekin batera.

“Barazki-menestra, patata-platera arrainarekin, oilasko- eta perretxiko-fideua edo arroz- eta haragi-entsalada dira, halaber, ontzi batean eramateko plater osasungarri eta orekatuetako batzuk”, esan zuen doktoreak. Arrisku kardiobaskularra kontrolatzeko pentsatutako dietak egunean bospasei errazio fruta eta barazki izan behar ditu, baita esnekiak ere.

Dietaz gain, arrisku kardiobaskularra hobeto kontrolatzeko, edari edulkoratuen kontsumoa murriztu behar da; izan ere, “kaloria eta fruktosa-tasa handia dira obesitatea eragiten duten faktoreak, hipertentsioa eta are diabetesa ere eragin dezaketenak”, azpimarratu zuen Luis Miguel Ruilope doktoreak, Madrilgo Doce Ospitaleko Hipertentsio Unitateko buruak. “Neurrizko kontsumoa ez da nahitaez kaltegarria, baina ohitura egunero errepikatzen bada, kontsumitzaile kroniko baten aurrean egon gaitezke, eta, beraz, arazo kardiobaskularrak garatzeko arrisku handiagoa egongo da”, ondorioztatu zuen.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak