Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko ogi-torradak Aste Santuan

Postre tradizional horren bertsio berezienak aurkezten dizkizugu: amonaren klasikoak, torrada beganoak... Guztiak egiteko errazak dira eta osagai eskuragarriak dituzte

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2020ko apirilaren 10a

Ez dago aitzakiarik. Aste Santu honetan sobratzen dena denbora da. Beste urte batzuetan, berriz, egun horietan atera eta turismoa egiteko aprobetxatzen ziren, baina oraingoan konfinatuta egon behar dugu. Beraz, gure aisialdiaren zati bat oso postre tipikoa egiteko erabil dezakegu, baita etxean egindako legamiarik gabeko ogia ere. Betiko torradak: esnea, ardoa edo ezti-bainua. Martin Berasategui bezalako sukaldari handiek ere egin dute klasikoaren bere bertsioa. Baina bihur daiteke ogi, azukre eta kanelazko postrea elikagai osasungarri? Garizumako postre nagusiak, torradak, gustu berrietara eta elikadura-joeretara egokitzen jakin du, jatorrizkoaz oso bestelako bertsioak eskainiz. Gaur egun, betikoak berritzaileagoekin bizi dira. Artikulu honetan Aste Santuan dastatzeko bost torrada proposamen biltzen dira.

Amonaren torradak, berrasmatutakoak… Lehenengoen artean modu tradizionalenean egindakoak badaude (esnearekin, ardoarekin edo eztiarekin egindakoak), eta horien errezetak belaunaldiz belaunaldi bere horretan irauten badu, azken horien artean daude antzinako tradizioak hausten dituztenak.
Baliteke puristak ez egotea ados orratz horiek egiteko moduarekin eta osagaiekin. Baina jarraitzaileak ere badituzte (eta ez dira gutxi).

1. Esne-torradak

Etxeko txikienek egun horietan gogokoen dituztenak dira, Pazko arrautzak kontuan hartu gabe. Prestatzeko, litro bat esne berotzen jarri behar dugu, katilu erdi azukre eta laranja-azal, limoi eta kanela-sorta batekin. Koilara batekin birak ematen ditugu, azukrea disolbatu arte. Irakin baino lehen, sutatik kendu eta dena 10 minutuz utzi. Xerra bakoitza esnetan sartu eta plater batean gorde. Olioa berotzen jarri frijitzeko. Bitartean, lau arrautza irabiatu eta ogia arrautzaztatuko dugu. Frijitu torradak bi aldeetatik ondo gorritu arte, eta utzi sukaldeko paper xurgatzaile batean, sobratutako olioa kentzeko.

Orain arte, ohiko torrada guztiak modu berean egiten dira gutxi gorabehera. Puntu horretan, errezetak bere berezitasuna ematen du. Kasu horretan, esnetan sartu behar dira kanelarekin eta azukrearekin, eta hozkailuan gorde. Lau egun igaro baino lehen jatea komeni da.

2. Torradak eztiarekin

Oso erraz prestatzen dira. Lehenik eta behin, aurreko errezetaren urratsei jarraituko diegu. Ogi-xerrak frijitu ondoren, ur pixka batekin ezti beheratuarekin ondo busti besterik ez dugu. Hori bai, askoz gozoagoak dira esnez bustitakoak baino.

3. Ardo beltzezko torradak

Ontzi batean ardo beltza (150 ml) jarriko dugu berotzen, 100 ml ur, 25 g azukre, limoi-azal bat eta kanela-sorta batekin batera. Utzi irakiten hiru bat minutuz, alkohola lurrundu arte. Egin ondoren, burruntzia estali, hoztu arte beste tarte bat har dezan. Zartagin sakon batean oliba-olioa berotu. Ogia xerratan moztu eta bakoitza ardotan berotu. Ondoren, xukatu eta banan-banan arrautzaztatuko ditugu. Torradak frijitu, gorritu arte. Ateratzen ditugunean, sukaldeko paperaren gainean jartzen ditugu. Aberatsago gera daitezen, almibar txiki bat egingo dugu, eztiarekin eta urarekin.

4. Oliorik gabeko torradak

Frijituek errefusa eragiten badigute, labean egindako torrada goxoez goza dezakegu. Horretarako, jarri ogi-xerrak azpil batean, eta estali aldez aurretik nahastu eta berotu dugun esnearekin eta esnegainarekin, hotza baitago. Nahasketa xurgatu eta kanela gainean jarri arte itxarongo dugu. Ondoren, xerrak banan-banan pasatuko ditugu arrautzatik eta labeko erretiluan jarriko ditugu. 15 minutu inguru utziko ditugu 180 °C-an, beroarekin goitik. Buelta eman, beste 15 minutu itxaron, eta azukrea gainetik hautseztatzea besterik ez zaigu geratzen.

5. Torrada beganoak

Errezeta tradizionalean egokitzapen batzuk eginez, animalia-jatorriko osagairik gabeko torradak presta daitezke, hau da, dieta beganoa egiteko egokiak. Lehenik eta behin, soja-esnea berotzen jarri behar da kanela-adar batekin eta agabe-ziropezko koilarakada batekin. Irakiten hasten denean, kendu eta hozten utziko dugu. Ogia moztu, xerrak soja-esnean berotu eta sareta batean jarri, gehiegizko esnea aska dezaten. Jarri esne-soberakina ogia busti ondoren, eta gehitu irina arrautzaztatzeko. Irabiatutako arrautzaren antzeko testura izatea da helburua. Nahasketan ogi-xerrak arrautzaztatuko ditugu, eta, ondoren, frijitu olio bero-beroan. Azkenik, atera, sukaldeko papera duen plater batean utzi eta hautseztatutako kanela hautseztatuko dugu.

Azukrerik gabeko bertsioa onartzen duen postre elikagarria

Torradak balio energetiko handiko elikagaiak dira. Azukre asko duenez, odoleko glukosa-maila bat-batean igotzen da, eta, ondorioz, oso azkar erortzen da. Beraz, ez da komeni diabetea dagoenean hartzea. Ez da gomendagarria gehiegizko pisua eta obesitatea izanez gero. Hala ere, energia-ekarpena murriztu besterik egin nahi ez bada, azukrearen ordez gozagarri akalorikoa erabil daiteke, eta bi torrada ere bai.

Azukreaz gain, oso elikagarria da: balio biologiko handiko proteinak, koipeak, lezitina, bitaminak eta mineralak (burdina, esaterako) ematen ditu arrautzak; esnea proteinak, koipeak, kaltzioa eta B2 bitamina ematen ditu; eta ogia, karbohidrato konplexutan aberatsa den elikagai energetikoa da. Jateko gogorik eza edo desnutrizioa pairatzen duten pertsonentzat aukera interesgarria da: elikagai kopuru txikian elikagai ugari hartzen da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak