Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko patea: zazpi errezeta gozo-gozo

Intxaurrekin, atunarekin, garbantzuekin edo txanpiñoiekin, etxean egindako pateek sarrerako eta aperitiboen zapore-paleta zabaltzen dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2014ko maiatzaren 15a
img_pate casero siete recetas hd

Ogi txigortuen gainean, tartalagunen barruan, gazta-ohol baten kontrapuntua edo plater beroen betegarri gisa. Pateak hainbat sukaldaritza-aplikazio ditu, baina, egia esan, sartzen diren tokietan, aperitiboak eta kanapeak daude. Testura koipetsua duenez, hainbat elikagairekin konbinatu daiteke: ogi klasikoa, barazki-bastoiak eta dente. Pate ohikoenak txerrikiak edo hegaztiak dira, baina sukaldean beste osagai batzuekin presta daitezke: arraina, barazkiak, lekaleak edo fruitu lehorrak. Ondoren, etxean egiteko sei paté mota aipatzen dira, kaloria kopuruaren arabera ordenatuta, txikienetik handienera.

Img pate casero siete recetas 01
Irudia: hanseilu

Gibel-patea (hegaztiarena edo txerriarena) da ezagunena eta komertzializatuena. Erraz aurkitzen da. Beste pate batzuk, ordea, ez dira leku guztietan hain ezagunak eta saltzen. Sei hauek dira horietako batzuk, eta kaloria kopuruaren arabera ordenatuta daude, nahiz eta gantzak ere kontuan hartu behar diren, batez ere saturatuak. Horretarako, zerrenda horretaz gain, pate bakoitzeko errezeta osoak datu guztiak dituen semaforo nutrizionala eskaintzen dute.

Img pate casero recetas hd
Irudia: stitchik

1. Oliba-patea edo patea (75 kcal)

Osasuntsua, aberatsa eta egiteko erraza. Oliba patea -tapenade ere esaten zaio- oso aukera gozoa da ogi txiki batzuk janzteko. 100 gramo olibak hezurrik gabe nahastuz prestatzen da, kaparrazko koilaratxo batekin, baratxuri, erromero eta ezkaiarekin. Osagai horiek eskuko irabiagailuarekin birrindu behar dira, eta poliki-poliki oliba-olio txorrotada bat gehitu trinkotasuna hobetzeko eta testura koipetsua lortzeko. Oliba berdeekin edo beltzekin egin daiteke (beltzak kaloria gehiago dira).

2. Tofu patea eta intxaurrak (104 kcal)

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Errezeta erraza da, osasungarria gainera. Bere osagai nagusia tofua da, hau da, soja-esnearen mamia. Pate hori prestatzeko, 200 bat gramo tofu irakiten dira ur pixka batean, eta, ondoren, pure xehatu eta miso batekin (soja-haziekin egiten den orea) puretzen da purea. Oso ore leuna da, eta, pausatzen utziz gero, testura eta zaporea ditu. Hotz zerbitzatzen da, txigortze batzuei laguntzeko, edo bolanoz betetako orijinal gisa.

3. Erramu-patea muskuiluekin (151 kcal)

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Berdela (berdela ere deitzen zaio) arrain urdina da, zapore eta nutrizio ezaugarri oso interesgarriak dituena. Omega 3 gantz azidoetan aberatsa da, eta osagai bikaina da “pate marinel” bat egiteko, batez ere kontserbako muskuilu batzuekin zaporea osatzen bada. Errezel baten hondarrak aprobetxatzeko balio du errezeta honek, eta gazta eta esne-gaina erabiltzen ditu nahastea homogeneizatzeko eta pate-trinkotasuna emateko.

4. Atun-patea (170 kcal)

Gure herrialdean gehien kontsumitzen den arrain urdina da atuna. Haragiak %12 gantza du, baina gantz “ona” da, omega 3 ugari duelako; beraz, lagundu egiten du kolesterola eta triglizeridoak gutxitzen. Errezeta xume honetan, atuna xukatu egiten da (kontserba izan daiteke) eta irabiagailuaren bolan esnegain, limoi-zuku eta tabaskoarekin jartzen da. Azken urratsa irabiatzea da, trinkotasun uniformea lortu arte.

5. Berenjena-patea sesamoarekin (234 kcal)

Berenjenak, batez ere, urez osatuak daude. Nutrizioaren ikuspegitik, antioxidatzaileen presentzia da aipagarriena, osasunarentzat oso onak baitira. Errezeta hau egiteko, lehenik labean erre behar dira (zuritu gabe, gero azala kenduko baita). Patea irabiagailuan egiten da, berenjena erreen mamia, oliba-olioa eta baratxuri-ale bat nahastuz. Sesamoak zuntza ematen du eta, beraz, kolesterol-maila murrizten eta heste-igarotzea hobetzen laguntzen du. Pateak, osagai horiekin, 230 kcal baino zertxobait gehiago ditu. Errezetak iradokitzen duen bezala aurkezten bada, ogi-xerra txigortuekin eta antxoa ertainarekin gainetik, kaloriak igo egiten dira 400 baino gehiago.

6. Garbantzu patea (393 kcal)

Lekaleak oso onuragarriak dira osasunarentzat: zuntza dute, kolesterola marratzen jarraitzeko aliatu onak dira eta era askotara presta daitezke (ez bakarrik eltzeetan, gisatuetan edo egosietan). Garbantzuak, bereziki, burdina, potasio eta fosforo iturri dira, azido folikoan aberatsak izateaz gain. Pate hau egiteko, humus izenez ezagunagoa, kontserba-garbantzuak (edo egosketa-zukua, etxean egin badira) xukatu eta irabiagailuan limoi-urarekin, oliba-olioarekin, baratxuriarekin eta sesamoarekin nahasten dira. Ogi txigortu batekin zerbitzatzen bada, azken kaloriak 432 dira.

7. Txanpinoi-patea (445 kcal)

Testura, itxura eta zapore atseginagatik oso preziatuak dira txanpinoiak, herdoilaren aurkakoak eta kaloria gutxikoak. Hala ere, errezeta honek -protagonista argiak dira- kaloria asko ditu eta gantz asko (eta gantz saturatuak) ditu. Prestakinak beste osagai batzuk behar izaten ditu, gurina, esne-gaina edo gelatina, adibidez. Kaloriak (eta, batez ere, gantzak) gutxitzeko modu praktiko bat da esnegaina gazta zuri gaingabetuaz ordezkatzea, eta gurina, olioa edo margarina. Nolanahi ere, hotza zerbitzatu behar duen krema gozo eta originala da, eta sarrera klasikoenei barietatea, zaporea eta ustekabea ematea lortzen du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak