Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko pizzak, osasuntsuagoak eta kaloria gutxiagokoak

Pizza adin guztietarako egokia da, nola prestatzen den, baita koipe gutxiko dietak egiteko ere.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2007ko uztailaren 28a
img_pizzas listado


Fast food edo janari azkarra ohitura bihurtu da herritar askorentzat, batez ere gazteenentzat. Izan ere, janari mota hori aitzakia bat da lagunekin elkartzeko, gehiegi gastatu gabe. Janari mota hori, pizzak, ogitartekoak edo hanburgesak barne, oso kritikatu izan da azken hamarkadetan. Hala ere, adin guztietarako egokia izan daiteke, nola prestatzen den. Pisua galtzeko edo koipe gutxi izateko dieta egiten dutenek ere har ditzakete. Pizzetan, adibidez, oso elikagai elikagarria eta osasungarria izan daiteke etxean eginda.

Pizzak, hobe etxekoak ez badira

Pizzaren nutrizio-edukia osagaien arabera aldatzen da: haragia, arraina, gazta edo barazkiak. Edonola ere, etxekoak dira gomendagarrienak, horrela ziur egon baitaitezke osagai horien kalitateaz eta kantitateaz. Gainera, erraz prestatzen da plater hau, eta arrakasta handia du.

Pizza tradizional batean sartzen diren elementu berak osasuntsuago bihur daitezke gantz gutxiagoko barietateak erabiliz gero. Hala, bada, koipe gutxiko gazta sar dezakegu horietan; izan ere, gantz gutxiko gazta bereziak daude: urdaiazpiko giharra edo oilasko- edo indioilar-fianbrea, urdaiazpiko egosia edo ondua baino koipe gutxiagokoa; atuna ur eta gatzez soilik kontserbatuta; tomate birrindua; eta hainbat barazki, hala nola tomate-gurpilak, tipula, piperra, txanpinoiak edo orburuak. Osagai horiek dituen pizza-zati bat guztiz osatua dago, janariari beste ezer gehitu beharrik gabe, salbu eta baso bat ur eta, agian, askotariko entsalada bat sartzen denean. Postreetarako, fruta batek edo esneki sinple batek (jogurta edo mamia) osatu berri du janari osasungarria, ez hain kalorikoa.

Elikagai ugari

Etxeko pizza ez da eguneroko plater bihurtu behar, dieta orekatua izateko funtsezkoak diren beste elikagai batzuk jateari utziko bailitzaioke.
Pizzaren oinarrian karbohidrato konplexuak daude batez ere (ogia, arroza, jateko pastak, lekaleak edo patatak bezala). Erantsitako animalia-jatorriko osagaiek kalitate-proteinak eta gantz-kopuru aldakorrak dituzte (erabilitako gazta- eta urdaiazpiko- edo fianbre-motaren arabera, adibidez). Azkenik, landareek batez ere zuntzak eta mineralak ematen dituzte.

Aipatutako guztia ez litzateke erabili behar etxeko pizzak eguneroko plater bihurtzeko aitzakia gisa. Kasu horretan, gure osasunerako oinarrizkoak diren elikagaiak ez lirateke irensten ariko. Beraz, egokiena noizean behin jatea da, ohitura bihurtu gabe, eta dieta orekatu baten gomendioak betetzen saiatzea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak