Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Familian osasuntsuago jateko trikimailuak

Koarentena aukera ona izan daiteke mahaian ohitura onak sustatzeko eta haurren elikadura hobetzeko. Aparteko garai honi etekina ateratzeko argibideak emango dizkizugu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2020ko martxoaren 29a

Familian jateak ondorio oso positiboak ditu haur eta nerabeen hezkuntzan eta portaeran, bai eta guztiontzako nutrizionalak eta osasunekoak ere, handiak eta txikiak. Orain, koarentenan gaudenez, egoera aprobetxa dezakegu mahaian ohitura on horiek sustatzeko, elikagaiak hobetzeko eta etxeko biztanle guztien heziketa gastronomiko eta nutrizionala hobetzeko. Carlos Casabona pediatra eta dibulgatzaileak gomendatzen duenez, eguneko otordu nagusietako bat, gutxienez, familian egin beharko litzateke. Nola? Trikimailu batzuk kontatuko dizkizugu zure seme-alabekin gosariak, bazkariak edo afariak oso onuragarriak izan daitezen. Hori bai, utzi alde batera mugikorra eta itzali telebista, eta ez zaizu bururatzen bideo bat jartzea zure haurrari, jan dezan.

Otorduak familian: beti etxean?

Carlos Casabona pediatrarentzat, familiako otorduak etxean egin behar dira. “Kanpoan gehiago gastatzen duzu, %90 kaloria gehiago eta kopuru handiagoa jateko aukera gehiago dago”, dio. Kanpoan jateko aukera noizbehinka planteatu behar da, eta otordu lasterrekoa ez den jatetxe batean, etxekoan baizik. Aholku hori koarentenako egunetan ematen da, etxean jaten dugun egunetan. Bai guk egindako janaria, bai erositakoa, garrantzitsuena elikadura zaintzea da. Pablo Ojeda dietista-nutrizionistarentzat, “ohiz kanpoko zerbait orokorra ez izatea lortu behar dugu; hau da, nahi dena jan daiteke egun batean, baina horrek ez du esan nahi hurrengo egunean ondo jaten jarraituko ez denik”.

Nolanahi ere, familian jateak mahaiari modalak ikastea dakar, eta horiek beti balioko diete haurrei, etxe barruan nahiz kanpoan. Modal horiek, ospakizun-garaian, aparteko balioa izango dute: mahai-tresnak ondo hartu eta erabiltzea, jarrera zaintzea, mahaian esertzeko arauak errespetatzea… Hori guztia gure lana izango da, baita janari osasungarria eta jatekoa bereizten irakastea ere.

Nola egin janari bat familian estresik gabe

Miriam Magallón psikologoak lagundu egiten du janari lasaiak izan daitezen, pista hauekin:

  • Jateko modu lasaia. Denetatik jaten badugu, lasai jaten dugu, ondo murtxikatuz eta janari-kopuru neurritsuak hartuz, gure seme-alabek ikusiko dute eta, pixkanaka, imitatu egingo gaituzte.
  • Giro lasaia eta ludikoa lehenestea. Horrela, gure seme-alabak ere erreziboago egongo dira. Izan gaitezen toleranteak eta malguak. Saia gaitezen mahaia topalekua izan dadin eta ez borroka-eremua.
  • Janariarekin zigortzea edo saritzea saihestu behar dugu. Haur batek elikagai bati uko egiten dionean, beste era batera prestatzen saia gaitezke, edo harekin negoziatu bazkalduko duen kantitatea, ez zigortu edo hurrengo bazkarira itzuli.

Haurrak mahai gainean, ez

Sukaldaritzako trebetasunak garatzeak harreman positiboa du barazkien asteroko kontsumoarekin, eta negatiboa du prestakuntza azkarreko janariarekin, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko (UCM) Farmazia Fakultateko Nutrizio eta Bromatologia Saileko Beatriz Beltrán eta Carmen Cuadrado irakasleek ‘Comer en familia: hacer de la rutina salud’ (2014) txostenean adierazten duten bezala.

Orduan, zergatik ez inplikatu txikienak eta astean behin haiek prestatzea? Errezeta bat bilatzen badute, osagaiak erosten badituzte, platera gure laguntzarekin egiten badute, protagonista sentituko dira eta motibatuta egongo dira hainbat elikagai ezagutu, probatu eta dena jateko. Eta oso txikiak badira, mahaia jartzen eta jasotzen lagun dezakete, baita pintxea egiten ere.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak