Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Flash dieta: zer da eta zergatik ez da gomendatzen?

Flash dieta modan jarri da argaltzeko azkarra eta eraginkorra delako, baina ez du oinarri zientifikorik eta osasunerako arriskuak dakartza

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko azaroaren 14a

Agian, eraginkortasun bermatua eta ahaleginik gabe promesak gustatzen zaizkigulako, urtero proposamen dietetiko berriak ezagutzen ditugu, edozein preziotan pisua galtzeko irrikari erantzuten diotenak. “Flash dieta” deritzona da berrienetako bat, zientzia-mantenurik ez duen “mirari” proposamena, baina bai osasunerako arrisku ugari. Erregimen “proteinatu” horren jarraibideak zehatz-mehatz ezagutzean, Dietista-Nutrizionisten Espainiako Elkarteak (AEDN) ez du bere jarrera eman behar izan: ez aholkatu. Erreportaje honetan azaltzen da:zer den flash dieta, zer arrisku dituen eta zergatik ez duten aholkatzen nutrizioan profesionalek. Gainera, zazpi aholku proposatzen dira pisua modu zentzuzkoan galtzeko.

Img cinta metrica
Irudia: Heavy Weight Geek

Zer da flash dieta?

Flash dieta mirari-dieta bat da, “pisu azkarra galtzea” ziurtatzen duena, eta horrek osasun-arazo larriak eragin ditzake

Dieta “proteinada” deitzen zaio, eta hori moda-modan dago argaltzeko produktuak saltzen dituzten zenbait enpresen artean (adibidez, PronOkal®), baina ez da zehazten obesitateari buruzko eskuliburu, gida edo adostasunean. Ez da harritzekoa Espainiako Endokrinologia eta Nutrizio Elkarteak (SEEN) adieraztea, “dieta proteinatua” dela eta, “dieta honetarako oinarri zientifikorik ez dagoela eta guztiz desegokia dela”.

Dieta miragarrien gehien-gehienek bezala, flash dietak “pisu azkarreko galera” ziurtatzen du. Aldi berean, American Oesdity Treatment Association ospetsuak “pazientearen eskubide-karta” du, eta deigarria da: “Pazienteek eskubidea dute pisua azkar galtzeak osasun-arazo larriak eragin ditzakeela jakiteko”. Horietako bat yoyight cycling (edo weight cycling, esparru zientifikoan) ezaguna izan zen, eta ez bakarrik urteekin pisu handiagoa irabazteari, baita hipertentsioari, behazun-kalkuluei eta garaiz hiltzeko arrisku handiagoa izateari ere, obesitatea prebenitzeko eta tratatzeko gida garrantzitsu batek jasotzen duen bezala.

Flash dieta: zergatik ez da gomendatzen

Dietista-Nutrizionisten Espainiako Elkartearen (GREP-AEDN) Azterketa, Azterketa eta Jarrera Taldeak, gorputz-pisuaren kontrolarekin zerikusia duten gaietan esperientzia handia duten profesionalek osatua, erabaki du, dokumentu oso baten oinarriak berrikusi ondoren, biztanleriari flash dietaren jarraipena egitea. Jarreraren arrazoiak hauek dira:

  • Zientzia-sostengurik eza.
  • Indarrean dagoen legeria urratzea.
  • Iruzurrezko dietak edo pisua galtzeko iruzurrezko metodoak definitzen dituzten ezaugarriak betetzea.
  • Osasunerako arriskuak.

Elkarteak, gainera, dieta horren zenbait postulatu zalantzan jartzen ditu (adibidez, karbohidratoak murriztea), eta sustatzaileen zenbait baieztapen ohartarazten ditu, funtsik gabeak edo faltsuak iruditzen zaizkionak. GREP-AEDNrako, flash dietak proposatzen duen “karbohidratoen murrizketa ia osoa” akatsa da. Arrazoia? Elikadurak elikadurak hartzen duen energiaren %41 hartzen du, hau da, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (%45-60) edo Munduko Osasun Erakundeak (%55-75) ezarritako gomendioen azpitik dago.

Era berean, gorputzaren pisuaren kontrolarekin zerikusia duen Espainiako adostasun berrienak adierazten du “obesitatearen tratamenduan ez dela gomendatzen dietako proteinen proportzioan aldaketak eragitea”, eta “guztizko energia-ekarpenaren% 50 edo gehiago duten dietak heldu osasuntsuagoak dituzten gorputz-masaren indizeekin lotzen dira”.

Bestalde, metodo horren arduradunek emandako baieztapenen artean, deigarria da edari hotzak hartzea “gantzak errazago finkatzea” dela. Edari edo janari hotzak urdailean baino ez dira hondatzen, eta ez dute batere eraginik gure pisuaren erregulazioan, Juan Revenge dietista-nutrizionistak zehazten duenez. Nolanahi ere, “metodoa” baieztapen berdeen bilduma bat da, beste gezur batzuekin nahasturik, eta horregatik, besteak beste, nutrizioko espezialistek ez dute aholkatzen.

Flash dietaren arriskuak

Flash dietari jarraitzeko dauden arriskuen artean, hauek nabarmentzen dira:

  • Ahulezia.
  • Hezurren haustura.
  • Pisua epe luzera irabaztea.
  • Sindrome metabolikoa.
  • Giltzurruneko kaltea.
  • Desordena gastrointestinalak.
  • Autoestimua galtzea.
  • Depresioa.
  • Portaeraren alterazioak.

Pisu galerari modu zentzuzkoenean aurre egiteko zazpi aholku

Gehiegizko pisua izanez gero, komeni da beste edozein dieta albo batera uztea, malabareak elikatzearekin batera. Ondoren, kilo batzuk gehiago daudela uste bada, urrats hauek egin behar dira.

  1. Medikuarengana joan. Berak erabakiko du benetan pisua sobran dagoen, eta, beharrezkoa den ala ez, txikitzea. Gehiegizko pisua zure osasuna arriskuan jartzen denean bakarrik galtzen da pisua.
  2. Dietista-nutrizionista batengana jo du. Zure elikatzeko moduan edozein aldaketa egiteko adierazitako pertsona da.
  3. Baloratu psikoterapeuta batengana joateko aukera. Tratamenduaren arrakasta elikadura-jokabidea aldatzea da, eta hori konplexua izan daiteke, hainbat alderdi psikologiko nahasten baitira.
  4. Eman izena dieta osasuntsu batean.
  5. Murriztu pixka bat errazioa. Zure plater-anoa txikitzeak ez dizu ahalegin handirik eragingo, eta, horren truke, epe ertain eta luzera emaitza arrakastatsuak izan ditzake.
  6. Idatzi zure pisua eta jaten duzuna. Gaur egun badakigu pisuaren eta jandako elikagaien autokontrola lagungarria dela gizentasuna erabiltzeko.
  7. Eman izena bizitza aktibo batean. Muskulu-tonua mantenduko duzu, eta gorputzak gastatzen duen energia areagotuko duzu, besteak beste.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak