Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Foie micuit gatzatua, basoko frutekin

Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 237 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Foie mi-cuit zatitu eta, azukre-koilaratxoarekin batera, erdi bero Pedro Ximénez eta gatz eta piperbeltz pixka bat nahastu. Berotu burruntzali batean, batez besteko tenperaturan, urtu arte, esnegainarekin nahastu eta krema bat osatu arte.

Esnea herikusi eta agar-agar gehitu, pare bat minutuz irakiten utzi eta sutatik kendu. Pixka bat epeldu, foie-kremarekin nahastu, irabiagailu batekin birrindu, homogeneizatu eta kolperik gabe.

Txiki batzuk hartu eta oinarrian basoko marmelada koilarakada bat jarri. Bota gainean jarri dugun foie-grasaren nahasketa. Leku fresko batean utzi ontziak, nahasketak gogortuta eta mamituta egon arte. Zerbitzatzeko unean, gatz-ukitua ematen dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
237 18,5g 9,2g 11,3g 0,4g
12% 26% 46% 13% 6%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Foie-a, ahosabaia ahosabaia, B5, B2 eta A bitaminetan eduki nabarmena duen elikagaia da. Sodio-iturri ere bada, burdina, proteina, kaltzio, potasio, iodo, zinka eta B3, B7, B9, B12, C eta K bitaminen kantitate handiak. Gantz eta kolesterol ugari dauka, eta, beraz, hiperlipemiak dituzten kontsumitzaileei ere ez zaie komeni. Esnegain eta esne batekin prestatu eta basoko fruta-marmeladarekin apaindu. Osagai horiek mantenugai garrantzitsuak dituzte: potasioa, kaltzioa, zinka, magnesioa eta A, D, B3, B9, B12 eta K bitaminak. Hala ere, gantz saturatu maila altua duen errezeta kalorikoa da. Beraz, oso noizbehinka eta neurrian kontsumitzea gomendatzen da.