Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Testu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du, eta itzultzaile profesional batek gainbegiratu du. Informazio gehiago, hemen.

Kaloria gehien eta gutxien duten fruitu lehorrak

Fruitu lehorrak elikagai kalorikoak dira, baina gorputzaren pisua kontrolatzen lagundu dezakete eta oso nutrizio-profil interesgarria dute osasunerako

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2015eko urriaren 19a
Img frutos secos mas calorias 01
Irudia: Olina

Fruitu lehorrak elikagai kalorikoak dira. Oso osasuntsuak dira, ordea. Zuntza, bitaminak eta mineralak, landare-esterolak eta gantzak ere badituzte, baina osasungarriak. Azken horretan dago koska; izan ere, oso kalorikoak diren beste elikagai edo produktu batzuek ez bezala, fruitu lehorrek hainbat mantenugai onuragarri ematen dizkiote gorputzari, gantzak barne. Isabel Megías dietista-nutrizionistak “Gantzei buruzko guztia” artikuluan azaltzen duenez, zenbait gantz-mota ezinbestekoak dira osasun-egoera ezin hobean egoteko: gantz-azido esentzialak dituzte —beharrezkoak organismoaren funtzionamendu egokirako—, zenbait bitaminaren (A, D, E eta K) garraiatzaileak dira, eta funtzio biologiko garrantzitsuak dituzten molekula batzuen aitzindariak dira. AEBko Nekazaritza Sailaren datu-basearen arabera, ohiko fruitu lehor hauek dira kaloria gehien eta gutxien dutenetako batzuk.Kaloria gehien duten fruitu lehorrakKaloria gehien duten fruitu lehorren artean, honako bost hauek daude:

  • Makadamiako intxaurrak: 718 kcal / 100 gramo.
  • Pekan intxaurrak: 691 kcal / 100 gramo.
  • Pinaziak: 673 kcal / 100 gramo.
  • Intxaurrak: 654 kcal / 100 gramo.
  • Hurrak: 646 kcal / 100 gramo.

Elikagai horiek kaloria-dentsitate handia dute, eta horrek errezelo pixka bat sorrarazten du jendearengan, horiek janda gizentzeko beldur baita. Hala ere, oso elikagarriak dira eta bihotzerako onuragarriak diren gantzak, proteinak, zuntza, mineralak, bitaminak eta antioxidatzaileak ematen dituzte. Fruitu lehorrak maiz kontsumitzea onuragarria da osasunerako —bereziki, bihotzerako—, kolesterol-maila kontrolatzen laguntzen du eta zenbait gaixotasun prebenitzen ditu. Gainera, jendeak kontrakoa uste badu ere, fruitu lehorrek ez dute gizentzen. Azterketa zorrotz batzuek diote elikagai horiek lagundu egin dezaketela gorputz-pisua kontrolatzen. Zenbat fruitu lehor jaten diren, hor dago gakoa. Kaloria gutxien duten fruitu lehorrakKaloria gutxien duten fruitu lehorren artean, bost hauek daude:

  • Almendrak: 579 kcal / 100 gramo.
  • Pistatxoak: 562 kcal / 100 gramo.
  • Anakardoak: 553 kcal / 100 gramo.
  • Ezkurrak: 387 kcal / 100 gramo.
  • Gaztainak 369 kcal / 100 gramo.
Img alimento energia

Irudia: jules:stonesoup

Fruitu hauetako edozeinek lehen bostek baino kaloria gutxiago du. Eta, hala ere, batzuek esango dute “oso kalorikoak” direla, batez ere fruta freskoarekin alderatuz gero, hala nola sagarrekin, laranjekin, bananekin edo udareekin. Nola liteke hain kalorikoa den elikagai batek gorputz-pisua kontrolatzen laguntzea? Hainbat azalpen daude horretarako. Julio Basulto dietista-nutrizionistak “Zenbat eta fruitu lehor gehiago, orduan eta heriotza-tasa txikiagoa” artikuluanadierazten duenez, alde batetik, fruitu lehorrek zuntz dietetiko gehiago izateak mantsotu egiten du digestio-prozesua, eta asetasun-sentsazioa handitzen du; eta, bestetik, fruitu lehorren kontsumoa handitzearen ondorioz, gutxiago jaten dira osasunarentzat kaltegarriak, oso prozesatuak eta kalorikoagoak diren beste elikagai batzuk. Baina, gainera, aditu horrek beste faktore batzuk ere aipatzen ditu, hala nola fruitu lehorren energia ez dela oso eskuragarria hesteetarako eta digestiorako —eta, beraz, digestio-sistemak energia asko inbertitu behar du horretan—, edo fruitu lehorrak kontsumitzeko ohitura duten pertsonek joera handiagoa dutela dieta osasuntsu bat izateko.

Zenbat fruitu lehor jan behar diren eta nola sar ditzakegun dietan?

Fruitu lehorrez gozatzeko eta haien nutrizio-propietateez baliatzeko sekretua da dieta osasuntsu baten barruan sartzea, eta gomendatutako kontsumo-errazioak zein diren jakitea. Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC) eta Familia eta Komunitateko Medikuntzako Espainiako Elkarteak (SEMFYNC) astean 75 eta 200 gramo fruitu lehor jatea gomendatzen dute; hau da, astean gutxienez errazio bat eta gehienez bost (errazio bat 25 gramo da). Eta  naturalean jatea komeni da, txigortuak frijituak baino hobeto, eta gatz erantsirik gabe. Hori lortzeko modu on bat fruitu lehorrak eguneroko errezetetan osagai gisa sartzea da. Turroian almendrak edo hurrak jaten diren bezala, posible da intxaur-ogia egitea, eta fruitu lehorrak eranstea gisatuei eta lapikokoei, entsaladei eta kaloria gutxiagoko beste postre batzuei, hala nola sagar erreei. Osasunerako onak izateaz gain, ukitu berezia emango diete plater soilenei.

 

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak