Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruktosarekin azukredun freskagarri gehiegi hartzeak bizkortu egiten du gizentasunaren garapena.

Luzaroan kontsumitzeak leptinaren aurkako erresistentzia dakar, odoleko lipidoen maila erregulatzen duen hormona bat.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2010eko apirilaren 07a

Fruktosa duten freskagarri azukretsu gehiegi kontsumitzeak, haurren eta nerabeen eguneroko dietan gertatzen denak, organismoaren doitze energetikoa hondatzen du eta obesitatearen garapena eta organismoarentzat kaltegarriak diren bestelako alterazio metabolikoak bizkortzen ditu. Hori da, hain zuzen, Red-Obesitatearen eta Nutrizioaren Fisiopatologia (CIBERobn) Ikerketa Biomedikoaren Zentroko ikertzaileek egindako azterketa preklinikoaren ondorioa.

Luzaroan likido azukredun ugari edateak organismoak leptinarekiko duen erresistentzia garatzen du, odoleko lipidoen maila erregulatzen duen hormona. Haurrengan eta nerabeengan kezkagarria da asaldura metaboliko hori, eta, gainera, gehiago nabaritzen da likidoak azukreztatzeko erabiltzen denean, lanaren arabera. Zuzendaria: Felipe F. Casanueva, Miguel Ángel Martínez Olmos doktoreak koordinatuta, “Hepatology”, “AJP-Heart and Circulatory”, “Physiology” eta “Hyatursion” argitalpenetan gai horri buruz zabaldu diren aurretiazko ikerketetan oinarritu da.

Fruktosa, freskagarrietan gehien erabiltzen den gozagarrietako bat, frutaren azukrea da. Monosakarido horren dieta-kontsumoak ondorio onuragarriak izan ditu beti, ez baitu intsulina-ekoizpena areagotzen, glukosa eta beste karbohidrato batzuk ez bezala. Hala ere, CIBERobn egindako azterketa zientifikoek teoria hori desmuntatu dute, elikagai prozesatuei erantsitako fruktosak (sukrosa eta xarabe moduan) gehiegizko pisua eragin dezakeela ikusi baitute, organismoaren energia-konpentsazioko sistema hondatzeko eta kaloriak asimilatzea zailtzeko gai baita.

Elikagaiek bi azukre mota dituzte: monosakaridoak (fruktosa eta glukosa bezalako oinarrizko azukre-unitateak) eta disakaridoak (bi monosakaridoren arteko lotura, hala nola sukrosa, azukre zuria ere esaten zaiona, azukre-kanaberatik ateratakoa). CIBERobneko zientzialarien ustez, biek kaloria kopuru bera ematen duten arren, gorputzak modu desberdinean metabolizatzen ditu. Fruktosaren kasuan, triglizeridoen maila igotzeko joera du; metabolismoak, dosi handitan kontsumitzen denean, erre ezin duen gehiegizko energia da hori.

Ikerketa horren arabera, fruktosak asaldura metaboliko handiagoa eragingo luke bere bertsio likidoan erabiltzen denean (freskagarri eta zuku ontziratuetan dagoen gozagarri gisa) solidoan baino (gozogintzako produktuak, arto-xarabea eta fruta). Bi litro edari freskagarri azukreztatutan biltzen den fruktosa 20 litro fruta naturalen zukuaren parekoa litzateke, eta kopuru hori “ez da hain zentzugabea egunean irenstea, gaur egungo gizartearen dietan ia ezinbestekoa den elikagaia denean” dio ikertzaileak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak