Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta bakarrik afaldu argaltzeko

Fruta bakarrik afaltzen denean arintasun sentsazioak ez du zertan gorputzaren pisuan islatu.

Img frutas con vitaminas hd Irudia: vanillaechoes

Fruta bakarrik afaltzeko ohitura nahiko ohikoa da pertsona askorentzat, haien irudiaz, gehiegizko kiloez eta osasunaz arduratuta baitaude. Adin guztietako emakumeetan gertatzen da batez ere. Eguneko azken bazkariaren unea eguneko hiru fruta errazio gomendatuetarako erreserbatzen dute, eta are gehiago etxera gosez iristen badira. Asetzen eta betetzen dituzten elikagaiak direla uste dute. Aldi berean, uste dute afaria kaloria gutxiko menua dela. Baina, hori horrela da? Fruta jateak argaltzen laguntzen du, ala mito dietetikoa da? Hurrengo artikuluan gai horiek aztertzen dira.

Img frutas con vitaminas 01

Ustekabeko afaria

Udare bat, sagar bat, kiwi pare bat afaltzeko. Beste elikagai batzuk aukeratu beharrean, pertsona batzuek fruta freskozko piezak bakarrik aukeratzen dituzte eguna amaitzeko, afari arina dela eta aukera horrek argaltzen lagunduko diela uste baitute. Harrituta geratu dira, astebetez edo bitan frugo-afarien planarekin jarraitu eta gero (fruta bakarrik), argaldu ez dutela ikusi dutenean, edo, hala egin badute, ez dituztela nahi adina kilo galdu.

Kasu askotan, pisua galtzen ez bada, pertsonari ez zaio koiperik sobratzen, eta, beraz, organismoak ez ditu martxan jartzen gantza kentzeko beharrezko mekanismoak. Gerta daiteke afariak aldatzeko erabiltzen diren “gehiegizko kilo” gogaikarriek muskulu-tonurik ezari erantzutea, ariketa fisikorik ez egiteagatik (barriguita markatuta geratzen da, eta besoen biguntasuna deserosoa da).

Fruta bakarrik afaltzea nahiko ideia hedatua da jende askoren artean, baina oker pisua galdu nahi bada. Nolanahi ere, aldi baterako eraginkorra izan daiteke, digestio-arazoak, sabelaldea handitzea edo digestio astunak izanez gero, gorputza arintzea bada helburua.

Ahalmen diuretikoa, argaltzen ez dena

Afarian egunean hiru fruta-errazio kontzentratzeak menutik dietan beharrezkoak diren beste elikagai batzuk mugiarazten ditu.

Frutek oso osaera elikagarri espezifikoa dute. Ur eta zuntz ugari dute, eta bitaminen (C bitamina, azido folikoa, betakarotenoa edo A probitamina) eta mineralen (potasioa eta magnesioa) iturri eztabaidaezina da. Pigmentuek osatzen dute beren nutrizio-balioa, frutetan bi helburu betetzen baitituzte. Lehenik eta behin, haien kolore-ahalmena, eta horrek tonua ematen die frutaren azalari edo haragiari (laranjen, mandarinen eta mertxiken betakarotenoa; marrubien likopenoa; eta mahatsen eta aranen antozianinak). Bigarrenik, ahalmen antioxidatzailea dute, eta, beraz, osagarri eztabaidaezinak dira prebentzio-dieta batean.

Elikagai horiek guztiak frutetan konbinatzeak azaltzen du landareek organismoa zaintzeko duten funtsezko propietatea. Horregatik, haien ohiko kontsumoak hobekuntza fisikoa eta mentala dakar. Burua argiago sentitzen da eta gorputza, bereziki hankak, arinagoak eta arinagoak. Arteriak eta zainak indartu egiten dira, odol-zirkulazioa hobetuz. Pixa gehiago egiten dela nabaritzen da, eta, beraz, hondakin gehiago kanporatzen dira, baina ez koipea. Hala, fruta jaten duenak arintasun handiagoa sentitzen du, eta hori ez da nahitaez pisuan islatzen.

Afari adimenduna

Img fruta perfecta 01
Gizentzera eraman duten elikadura-aldaketak ondo burutzen badira, pisua gal daiteke, baldin eta aldaketa horiek iraunkorrak badira.

Argaltzeko funtsezko arazo dietetikoetako bat da elikagaien aukeraketa egokia egitea eta bakoitzaren kantitateak banakako beharretara egokitzea. Frutaren kasuan, nahikoa da egunean hiru jatea. Kantitate handiagoa hartzeak desorekatu egiten du dieta funtsezko bi arrazoirengatik. Horiek justifikatzen dute zergatik ez den argaltzen fruta bakarrik afaltzea.

Batetik, afarian hiru fruta-errazio edo gehiago kontzentratzeak menutik beste elikagai batzuk mugiarazten ditu, eta horiek, beren nutrizio-balioa dela-eta, eguneroko dietan kontuan hartu behar dira (arrautzak, arrainak eta barazkiak). Bestalde, fruta askoko afariak kaloria eta azukre ugari ematen ditu elikagai gozo horietatik. Hala ere, dieta eraginkorra da pisua galtzeko, elikagai guztien kontsumoa, frutena barne, neurriz kanpokoa ez izatea bermatzen badu, eguneko kaloria guztiak ez desorekatzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak