Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta eta barazki beharrak betetzen dituzten edariak

Prestakin hauek nutrizio ezaugarri interesgarriak dituzte eta dieta orekatu baten parte izan daitezke, baina inoiz ez dira frutaren eta barazkien ordezkotzat hartu behar.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2006ko azaroaren 30a
img_verduritasp

Garai batetik bestera, merkatuak herritarrei osasunari laguntzen dioten aukera gisa aurkezten zaizkien elikagaiak eskaintzen dizkie. Adibidez, eguneroko fruta eta barazkien beharren zati bat bete nahi duten edariak. Prestakin horiek nutrizio-ezaugarri interesgarriak dituzte, eta dieta orekatu baten parte izan daitezke, baina azpimarratu behar da inoiz ez direla fruta eta barazki freskoen ordezko gisa hartu behar. Elikagai horien eguneroko kontsumoa osatzeko eta indartzeko beste aukera bat da.

Mota horretako hainbat prestakin daude merkatuan. Batzuek fruta besterik ez dute, eta beste batzuek frutak eta barazkiak konbinatzen dituzte; badira, gainera, oliba-olio birjina estra eransten dutenak.

Prestakin motak

Fruta-edariak. Pureak, mamia, zukua
eta askotariko fruta-zatiak. Ez dute kontserbagarririk, koloratzailerik edo azukrerik gehitzen.
Etiketan bi fruta-errazioren baliokide direla alegatzen dute.

Fruta eta barazki edariak. Hauetatik datozen edariak dira:
zuku kontzentratua eta era askotako fruta eta barazkien kontzentratuak, ez dutenak
azukre erantsia, ez kontserbatzailerik, ez koloratzailerik. Iristen direla adierazten dute
fruta eta barazkien eguneroko beharren erdia betetzeko.

Fruta eta barazki edariak, oliba-olio birjinarekin onduak
apartekoa. Ez dira kontzentratuetakoak,
barazki freskoak. Horrelako edari batek dio egunean 5 errazio gomendatzen diren fruta eta barazkietatik bat ematen duela.

Zein dira nutrizio-propietateak?

Oro har, haien osaera nutrizionalaren arabera, edariak dira.
kaloria-ekarpen txikikoak, mantenugai-aukera dutenak: azukreak
-zein fruta eta barazkitatik datozen, bitaminak, mineralak, zuntza
eta gai antioxidatzaileak.


Etiketatzeari dagokionez, badakit
barazkiak eta fruta freskoak C, B9 eta probitamina iturri aipagarriak dira
A, datu horiek guztiak ez daude informazioan.
nutrizio arlokoa, ontzietan deskribatua. Beraz, egokiena hau litzateke:
edari horien etiketetan, zenbat edarietatik ekartzen duten adierazi behar da.
mantenugaiak 100 mL-ko, jakiteko ea
barazki- edo fruta fresko-anoa bat edo gehiago dira.
elikagai horiei dagokienez. Bestetik, oliba-olioa gehitzea.
estrak gantz monoasegabeetan eta bitaminatan aberasten ditu
E.

Frutak eta barazkiak: bost egunean, prestakinetatik kanpo

Adituen esanetan, gehienez ere
Egunean gutxienez 400 g hartzea, hau da, 5 anoa.
egunero, fruta eta barazkien artean.

Baina, zer da errazio bat?

Fruta-anoa bat = 120-200 g, azalik eta bihotzik gabe
ez pepitarik -gordinik eta alferrik galdu gabe-.

Hau da, fruta ertainezko pieza bat -udarea, sagarra, laranja, banana, melokotoia, pomeloa, txirimoia, etab.-; meloi, sandia edo ananaz egindako xerra handi bat; bi edo hiru pieza, abrikotez, aranez, mandarinaz, pikuz, oroimenez, etab. ; eta 150 g -katilu bat- marrubi, gerezi, mahats, masustak,
etab.

Barazki-anoa bat = 150 – 200 g (pisua)
gordinik eta alferrik galdu gabe.
Barazki-anoa bat barazki-plater normal baten baliokidea da
kozinatuak -200 gramoak-, askotariko entsalada plater bat -160 gramoak-, berenjena bat,
kalabazin bat, tomate handi bat, 2 pepino edo 2 azenario.

Nola lortu gomendioa

Erraza da. Nahikoa da barazkiren bat sartzea lehen osagaiaren osagai gisa.
jaki nagusietan, platera eta/edo bigarrenen akonpainamendua,
baita egunean 3 fruta-pieza ere.

Nola
adibidez: espinakak (200 gramo) garbantzuekin
eta solomoa piperrekin (50 gramo) bazkarian, eta patata- eta barazki-purea
(150 gramo) eta arraina entsalada-tomatearekin (120 gramo)
afaria. Egunean zehar 3 fruta-pieza egiteaz gain: bat gosarian, beste bat goiz erdian eta hirugarrena bazkaldu edo afaldu ondoren.

Zergatik dira hain garrantzitsuak?

Barazkiak eta barazki freskoak, hala nola frutak, gure organismoa hidratatzen laguntzen duten elikagaiak dira, ur asko baitute eta, gainera, elikagarriak eta osasungarriak dira. Aberatsak dira bitaminatan -C, B9, A pro-bitamina, etab.-, mineraletan -potasioa eta magnesioa-, zuntzean eta, neurri txikiagoan, almidoian eta azukreetan, eta horregatik dute kaloria gutxi.

Eragin antioxidatzailea duten substantzien iturri ere badira, eta, beraz, funtsezkoak dira osasunerako eta ezinbestekoak dieta orekatuaren kontzeptuaren barruan. Hala, gaixotasun kardiobaskularren, endekapenezkoen eta are minbiziaren arriskua murrizten laguntzen dute. Gainera, barazkiak eta barazkiak, frutekin batera, C bitaminaren eta pro-A bitaminaren iturri dietetiko nagusiak dira dietan, eta horregatik egon behar dute gure mahaian egunero.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak