Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta eta barazki gutxi kontsumitzeak Espainiako nerabeei eragiten die

Gazteek duela hamabost urte baino immunitate-narriadura handiagoa dute elikadura txarraren ondorioz

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2002ko urriaren 03a

Dietako hondamendiak ikusten dira dagoeneko, eta Espainiako nerabeak dira hura sufritzen lehenak. Bere immunitate-sistema duela hamabost urte baino hondatuago dago, bizi-kalitatea hobetzeak kontrakoa eragiten zuenean. Eskola-absentismoa hazten ari da, eta horren arrazoietako bat elikadura txarra izan daiteke.

Hala adierazi zuten atzo Pilar Canok, Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Goreneko (CSIC) Hotzaren Institutuko zuzendariak eta Ascensión Marcos lankide eta adituak, eta “Fruta eta barazkien kontsumoa minbiziaren prebentzioan” gaiari buruzko jardunaldi batzuetan parte hartu zuten. Aditu horrek egunean gutxienez bost fruta- eta barazki-anoa hartzea gomendatu zuen, minbizia, gaixotasun kardiobaskularrak eta infekzioak prebenitzeko.

Club 5 Al Día elkarteak antolatutako jardunaldi horietan —frutaren eta barazkien kontsumoa sustatzea du helburu—, CSICekin lankidetzan, agerian geratu zen harreman zuzena dagoela, besteak beste, tomateak, azak eta azaloreak kontsumitzearen eta ahoko, faringeko, esofagoko, birikako, urdaileko, koloneko edo ondesteko minbizien prebentzioaren artean.

Canok eta Marcosek aspalditik ari dira ikertzen landare-elikagaiek dietan duten eragina, eta ezusteko batzuk hartu dituzte.' Horietako bat da Murtzia bezalako eskualde bat, Espainia osoan barazkiak eta frutak ekoizten dituena, fruta eta barazki gutxien kontsumitzen den eremuetako bat dela, hain zuzen ere gehiegizko pisua eta baita obesitatea ere duten haurren kopuru handia. Ascensión Marcos pozik egongo litzateke pertsona bakoitzak egunean bi fruta ale jango balitu, baina beldur da helburu hori erdietsiko ote den.

Ikertzaileentzat harrigarria da zuntzez aberastutako elikagaiak (ogiak, galletak, gosariko zerealak, etab.) merkatuan agertzea. eta prestakin dietetiko eta farmazeutikoak, fruta eta barazkien kontsumoa jaisten den bitartean. Edozein entsaladatan dagoen zuntzak zerealek baino kalitate nutrizional handiagoa du, kaloria gutxiago dituelako eta ur eta koipe gehiago duelako, besteak beste.

Hosto berdeko fruta eta barazkiak dituzten mantenugaiak, bitaminak eta antioxidatzaileak osasungarriak dira, nahiz eta, Canok esan zuenez, etengabe kontsumitu behar diren. Hala, tomatean dagoen likopenoak ahalmen antioxidatzaile handia du, eta, ondorioz, asko hartuz gero, minbizia bezalako gaixotasun kronikoak murrizten dira, biriketako, bularreko eta endometrioko giza zelulen hazkuntza zelularra inhibitzen baita.

Bestalde, kipula bezalako beste elikagai bat, keratina asko duenez, oso egokia da gaixotasun kardiobaskularrak, kataratak, bularreko, obulutegietako edo maskuriko minbizia prebenitzeko. Azak, espinakak, baratxuria edo zitrikoak ere ez dira atzean geratzen, haien mikronutrienteak eta mineralak funtsezkoak baitira dietan.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak