Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta lehortuak eta ariketa fisikoa, "energia-mokaduak"

Orejoiak, datilak eta antzekoak oso osagarri egokiak dira iraupen luzeko kiroletan edo esfortzu fisiko bizietan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2003ko abuztuaren 29a

Elikagai horiek (orejoiak, datilak, piku lehorrak, aranpasa…) azukre eta energia kantitate
handiak ematen dituzte, eta, beraz, mendizaleen eta txangozaleen horniduren parte
izan beharko lukete beti.

Fruta lehorren propietate elikagarriak

Fruta freskoa lehortzen denean, ur gutxiago izaten du, eta
horrek mantenugaien kontzentrazioa eragiten du.

Fruta lehortuen balio kalorikoa handia da (163 kaloriatik aranak
100 gramo bakoitzeko, eta mahaspasetako 264
kalorietara), karbohidrato sinple ugari baitituzte.

Zuntz disolbagarriaren eta disolbaezinaren iturri nagusia dira
Potasioa, kaltzioa, burdina, A probitamina
edo beta-karotenoa eta niazina edo B3 bitamina iturri natural eta bikaina dira. C bitamina, fruta
freskoan gehiago, galdu egiten da lehortzean. Potasioa beharrezkoa da
nerbio-bulkada transmititzeko eta sortzeko,
muskulu-jarduera normalerako eta zelularen barruko eta kanpoko ur-orekan parte hartzeko.Elikagai horien
kaltzioari dagokionez, esan behar da haien aprobetxamendua esnekiena edo mineral horren
iturri diren beste elikagai batzuena baino
okerragoa dela. Beta-karotenoa A bitamina bihurtzen da gure
organismoan, behar duen bezala. Bitamina hori funtsezkoa da ikusmenerako, larruazalaren, ilearen, mukosen,
hezurren
eta sistema immunologikoaren funtzionamendu egokirako, bai eta kirol-jardueran garrantzi berezia duten propietate antioxidatzaileak
izateko
ere. B3 bitaminak edo niazinak,
besteak beste, metabolismoaren
eta karbohidratoen, gantz-azidoen eta aminoazidoen aprobetxamenduaren fase desberdinetan parte hartzen du.
Azkenik, fruta lehortuak
zuntz disolbagarri eta disolbaezinaren iturri nagusi dira, eta horrek propietate osasungarri ugari ematen dizkio.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak