Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta zopa: lau errezeta

Jatorrizko plater batzuek (gerezi- edo kiwi-zopa batek, adibidez) zapore berezia dute, eta kolore eta testura batzuk harritzen dituzte mahaikideek.

Img fruta en sopa hd Irudia: kosoff

Barazkiekin batera, frutak ere ezinbestekoak dira dieta osasungarria egiteko. Errezeta ugari daude batzuk eta besteak prestatzeko eta dastatzeko: gordinik – naturalean -, entsaladetan, labean, burruntzietan, kontserban, egosita, likidotu eta, areago, zopan. Zapore berezia du, eta gozoki gozotik hasi eta ezti-ukitu arineraino, ukitu eta kolore harrigarriak ditu, eta fruitu-zopak sartzen dira sarrerara, lehen platerera eta postrera. Batzuetan bero zerbitzatzen dira; gehienetan hotzak izaten dira; baina gutxitan uzten zaizkie mahaikideei. Artikulu honek fruta-zopa egiteko lau errezeta biltzen ditu etxean egiteko eta bere nutrizio-ezaugarri nagusiak nabarmentzen ditu.

Img fruta en sopa
Irudia: kosoff

1. Gerezi-zopa

Europako erdialdeko tradizioko errezeta da hau, gereziekin prestatzen dena, baina beste fruta batzuekin egin daiteke, batez ere fruitu gorriekin. Jatorrian, hotza kontsumitzen da, aperitiboa edo lehen platera, baina postrerako ere balio dezake.

  • Hezurrik gabeko gereziak, ura, azukrea, esne-gaina, limoi zukua, magoena, gatza eta espeziak (iltzea eta kanela) behar dira.
  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Espeziak 150 ml uretan irakiten dira bost minutuz. Itxi eta gorde. Beste ontzi handiago batean, kilo erdi gerezi egosi dira 700 ml-ko uretan. Limoi-erdi zukua, 50 gramo azukre eta gatz pixka bat gehitu. Espeziekin batera egositako ura ere gehitzen da. Nahasketa hori irakiten hasten denean, sua jaitsi eta gereziak beroarekin bigundu behar dira. 10 minutu irakiten egon ondoren, sua itzali eta pausatzen uzten da. Bitartean, 20 gramo maicena eta esnegaina nahasi (100 ml esnegain muntatzeko eta beste 100 ml esnegain prestatzeko). Nahasketa horrek jada pikorrik ez duenean, uretara botatzen da gereziekin, eta multzoa irakiten da hiru edo lau minutuz. Sutatik atera, giro-tenperaturan utzi eta hozkailuan sartzen da, gutxienez hiru orduz, gerezi-zopa hotza zerbitzatzeko.

  • Gerezia karbohidrato ugarikoa da, fruktosa batez ere, nahiz eta beste frutekin alderatuta, kaloriak neurrizkoak izan. Zuntz kantitate handiak ematen ditu, eta heste-igarotzea hobetzen du. Bitaminei dagokionez, A probitamina eta C bitamina dira ugarienak.

2. Marrubi-zopa

Aurreko errezeta baino arinagoa, marrubi-zopa hau ere hotza kontsumitzen da eta aperitibo berezi gisa edo postre gozo gisa zerbitza daiteke.

  • Hauek dira behar diren osagaiak: marrubi freskoak, azukrea, ura, limoi-zukua eta mendazko hojatxoak.
  • Lehenik, garbitu eta zatitu 350 gramo marrubi. Lapikoan jarri eta 400 ml ur, 150 g azukre eta 100 ml limoi-zuku gehitu. Lapikoa su ertainean eraman, nahastea irakiten hasi arte. Irakiten utzi lau minutuz eta sutatik kendu, giro-tenperaturan jaitsi arte. Menta-orri batzuk txikitu, likidoarekin zabaldu eta multzo osoa hozkailuan sartu hiru edo lau orduz. Denbora hori igarotakoan, zopa iragazi egiten da. Marrubiak kopetan edo kakotan banatu, gainean likidoa bota eta mendazko hojatxo oso batzuekin apaindu.
  • Marrubiek kaloria gutxi ematen dituzte. Uraren ondoren, osagai ugariena karbohidratoak dira (fruktosa, glukosa eta xilitola). Bere zuntz ekarpena nabarmentzen da. Beste elikagai eta konposatu organikoei dagokienez, marrubiak C bitaminaren eta azido zitrikoaren iturri dira, azido salizilikoa (antiinflamatorioaren eta antikoagulatzailearen ondoriozkoa), azido malikoa eta oxalikoa eta potasioa.

3. Laranja zopa (azenarioarekin)

Errezeta hori asko gustatzen zaio Mexikon, eta jatorrizko bertsioan beste herrialde batzuetan aurkitzeko zaila den osagairen bat sartzen du, adibidez, agabe-eztia. Agarra da tekila egiteko erabiltzen den landarea. Aurreko zopetan ez bezala, errezeta hau bero zerbitzatzen da, lehen plater gisa.

  • Prestatzeko, laranja, azenarioak, tipula, eztia, oilasko-salda, ura eta gatza behar dira.
  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Tipula bat egosten hasten da (zurituta eta xerratan moztuta) eta hiru azenario (zurituak eta zatitan) hiru katilutan. Irakin ondoren, sua jaitsi eta egosi egiten da, azenarioa samurra geratu arte. Ura xukatu, azenarioak eta tipula kentzeko, irabiagailuaren laguntzaz birrintzen diren kipulak, laranja zuku naturala bi katilu gehituz. Laranjak oso gozoak ez badira, ezti koilarakada bat gehitu. Lau katilu oilasko-salda botatzen dira lapiko batean, laranja, azenario eta tipularen nahasketa gehitu eta gatz apur bat jartzen da. Ondo nahastu behar da, multzoa nahasteko, eta su ertainean berotu, irakin arte. Bero zerbitzatu.

  • Laranja osaerari dagokionez, balio energetiko eskasa du, ur asko duelako eta C bitamina, azido foliko eta mineral ugari dituelako (potasioa, magnesioa eta kaltzioa). Organismoak ez du ia xurgatzen azken hori. Beta-karotenoaren kantitate nabariak ditu, bere ohiko kolorearen arduradun eta propietate antioxidatzaileengatik ezaguna, azido malikoa, oxalikoa, tartarikoa eta zitrikoa izateaz gainera. Azken horrek C bitaminaren eragina du.

4. Kiwi-zopa

Hauxe da errezetarik errazena. Zopa gozoa da, hotza zerbitzatzen dena eta, oro har, postre konbinatu bat egiteko erabiltzen dena, adibidez izozkia edo fruta-sorbetea.

  • Bi edo hiru kiwi fresko baino ez dira behar, almibar arin bat eta limoi-tanta batzuk prestatu.
  • Lehenik eta behin, ura eta azukrea irakiten dira almibar arin bat egiteko edo “harizpi solteak” (proportzioa 300 gramo azukre da litro bakoitzeko). Trinkotasuna zuzena dela jakiteko, hatzak almibarrean busti behar dira: bereiztean, hizillo bat eratzen da, eta, zentimetro bat luze denean, hautsi egiten da. Kiwiak zuritu, zatitu eta almibar honetan botatzen dira. Nahastu nahasketa, limoi-tanta batzuk bota eta, giro-tenperaturan dagoenean, hozkailuan sartu, gutxienez bi orduz. Zopa honen trinkotasuna, zaporea eta kolorea ezin hobeak dira melokotoi- eta mugurdi-sorbetearekin edo marrubi-sorbetearekin konbinatzeko eta fruta-postre gisa zerbitzatzeko.
  • Kiwiaren osagai nagusia ura da. Kaltzio ekarpen neurrizkoa da, karbohidrato ugari dituelako. C bitaminaren edukia nabarmentzen da, laranjaren bikoitza baino gehiago, eta B multzoko bitaminak, horien artean azido folikoa. Mineraletan aberatsa da, potasioa, magnesioa eta zuntza, disolbagarria eta disolbaezina, eta efektu libragarri indartsua du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak