Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta-zukuak

Haurtzaroan fruta kontsumitzearen alternatiba osasungarria dira?
Egilea: maitezudaire 2001-ko irailak 18

Ura bezala, gazte eta nerabeentzako beste edari osasungarri bat fruta-zukua da, eta abantaila bat du: oro har, zapore natural gozoa gustatzen zaie. Kontuan hartuta adin horietan egunean 8 katilu likido baino gehiago hartu behar direla, fruta-zukua kontsumitzea alternatiba egokitzat jo daiteke (Sorbo osasungarriak). Fruta-zuku ugari dago, adibidez, sagar-zukua, laranja-zukua, anana-zukua. Fruta-zukuak frutaren elikagai asko eskaintzen dizkie (zuntza izan ezik). Etiketak bestelakorik adierazten ez badu, fruta komertzialaren zukuak egiteko erabiltzen den frutaren azukrea besterik ez du, eta azukre erantsia duen fruta-edari bat baino aukera osasungarriagoa da, edari freskagarri ugari adibidez. Edari batzuk, hala nola esnea eta fruta-zukua, jaki-talde baten eguneroko errazio gisa har daitezke. Adibidez, zuku edalontzi bat da fruta-multzotik egunero behar dituen 2-4 errazioetako bat. Aldiz, fruta-edari bat (%10 soilik fruta-zukua) “gozotzat” hartuko litzateke, eta ez fruta baten ordezkotzat.

Fruta-zukua errazago kontsumitzeko aholkuak: Nahastu zopa- edo gas-uraren zati berdinak fruta-zukuarekin, edari freskagarri bat lortzeko. · Izoztu fruta-zukua katilu plastikoetan eta egin zure sorbeteak. · Izoztu zukua izotz-kuboen erretiluetan. · Kirola egin edo edozein jolas egin ondoren, ur kantitate berdinetan diluitutako fruta-zukua zerbitzatu. · Sor ezazu fruta-zuku guztiz naturala, fruta-zuku gustukoenak fruta-zatiekin eta udan barazki frijituekin nahastuz.

Hala ere, fruta-zukua jatea, ohitura dietetiko egokien barruan, ez da izan behar elikagai horiek jateko aukera bakarra; izan ere, ez da sumatzen fruta freskoak ematen duen zapore erreala eta gustua, eta, gainera, nutrizioaren ikuspegitik, ez dute erabat ordezkatzen fruta osoa, elikagai horrek duen zuntzaren zati bat, funtzio organiko interesgarriak dituen substantzia, ez baitute hartzen. Hala ere, edari freskagarrien kontsumoaren alternatiba osasungarritzat har daiteke, eskuarki kalorikoagoak eta ez hain elikagarriak.