Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Frutak, barazkiak eta ardoa neurriz jateak minbizia prebenitzen laguntzen du.

Tresna egokiak erabiltzea eta labean edo lurrunetan prestatzea oso garrantzitsua dela diote ikertzaileek

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2010eko otsailaren 14a

Minbiziaren aurkako babes egokiak zerikusia izan lezake dieta orekatu batekin frutaz, barazkiz eta ardoa neurriz kontsumitzearekin, batez ere ardo gorria, eta janaria behar bezala prestatzearekin, tresna egokiak erabiltzearekin eta sukaldea labean edo lurrunetan prestatzearekin. Baieztapen horiek gaixotasun horretako bi ikertzaile garrantzitsuenetakoak dira, Attilio Giacosa eta Jaak Janssens irakasleak, ‘LWWPartnerships’-en webgunean argitaratutako elkarrizketa banatan.

Giacosa irakasleak, Italiako Poliklinika di Monzako Gastroenterologia Saileko buruak, “prebentzio-dieta” deritzonaren defendatzaile handienetako bat denez, minbizia saihesteko fruta eta barazkiak kontsumitu beharra defendatzen du. Ikerketek erakutsi dutenez, zenbait egoera sozial, ingurumeneko eta geografikotan frutek eta barazkiek eragin handia izan dezakete minbizi-mota askoren kontra, batez ere biriketako, ahoko, esofagoko, urdaileko eta hesteetako tumoreetan. Naranjak, baratxuriak, brokolia, kolifloreak, errepoloak eta Bruselako azak dira onuragarrienak, irakasleak esan zuenez.

Aprobetxamendu ezin hobea lortzeko, kontsumitzaileak berak landatutako landareak jaten ditu, edo baratze txikietan eta estazio egokian. “Haiek prestatzeko tresna egokiak erabiltzea, hala nola aizto zorrotzak, bere esentzia erabakigarriak gutxiago alferrik galtzen ditu”, esan zuen. “Garrantzitsua da sukaldea labean edo lurrunetan sustatzea, bi teknika nagusi” gaineratu zuen. Giacosa irakasleak egunean baso bat edo bi ardo kontsumitzearen alde ere egiten du, frutaren aktibo nagusi guztiak baitituzte, polifenolak batez ere.

Janssens irakasleak, Belgikako Minbiziaren Prebentziorako Europako Erakundeko presidenteak, bularreko minbiziaren prebentzioari buruz hitz egin zuen. Janssens ados dago dieta orekatua egiteak minbizia saihesten laguntzen duela.’ Hala ere, osasunerako kaltegarriak diren ohiturak (erretzea, adibidez) ezabatzeak eta gorputzean gertatzen diren aldaketez adi egoteak duen garrantzia nabarmentzen da, tumore bat garaiz detektatzeko. Bularreko minbiziaren kasuan, nahiz eta onartzen duen gehienak pubertaroan agertzen direla, “haurren bizimoduan gertatzen diren aldaketek eragina izan dezakete haien hazkundean, eta, bigarren mailan, bularreko minbizia garatzeko arriskuan”, ondorioztatu zuen.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak