Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Frutak eta barazkiak kirolariaren dietan

Funtsezko elikagaiak dira, nahiz eta batzuetan alde batera uzten diren karbohidrato eta proteina gutxi dutelako.
Egilea: maitezudaire 2005-ko ekainak 1

Frutak eta barazkiak ez dira oso interesgarriak kirolarientzat energia-premia handiak dituztenak. Elikagai hauek asetzeko ahalmen handia dute, baina kaloria gutxi ematen dituzte, eta ez dira zure ohiko dietaren parte.

Karbohidrato eta proteina ugariko dietak

Kirolarien elikadura kasu askotan oinarritzen da, Pastak eta arrozak karbohidrato ugari dituzte, lekaleak, ogia edo patatak, kopuru garrantzitsuekin batera. haragia, arraina, arrautzak eta esnekiak dituzten proteinak.

Kirolariek ezin hobeki ezagutzen dute elikagai horien garrantzia entrenamendu-mailari eta -egoerari eusteko. forma. Beraz, haientzat oso garrantzitsua da elikagai horien ekarpena. Hori dela eta, batzuetan, frutak baztertzeko akatsa egiten da eta barazkiak.

Elikagai ordezkaezinak

Frutak eta barazkiak bitamina, mineral eta zuntz ugariko elikagaiak dira eta eragin antioxidatzailea duten substantziak, guztiak ere garrantzi handikoak mantentze-lanak egiten lagunduko duen dieta orekatua egin ahal izateko kirolariaren osasuna.

Elikagai horiek beren dietan maiz sartzeak ez du esan nahi karbohidratoenak edo proteinenak nabarmen murriztu behar dira. Erraza da fruta-pieza bat, zuku bat, konpota bat edo mazedonia bat sartzea gosarian eta askarian, baita bazkariko edo afariko postrean ere. Gainera, menu askotarikoagoak eta erakargarriagoak lor daitezke. barazkiak eta karbohidrato ugariko elikagaiak dituzten platerak prestatzen badira karbonoa, hala nola pasta-, arroz- edo lekale-entsaladak, patata beteak eta pasta edo arroza espinakekin, brokolia, tomatea, azenarioa…Baita barazkiak erabil daitezke elikagai proteikoak laguntzeko adibidez, xerra piperrekin, arraina patata-purearekin eta txanpinoiak, edo tortilla edo ganba eta baratxuri freskoen nahaskia.

Hala, karbohidratoen eta proteinen ekarpena ez da murrizten eta, hala ere, behar adina fruta eta barazki ziurtatzen da, eta, gainera, Kirolariaren dietari esker, askotarikoagoa eta, beraz, osasungarriagoa izatea.