Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako 5 arrisku garrantzitsuenak

Gozokiak, alkohola eta ariketa fisikorik eza dira osasunarentzako mehatxu nagusiak Eguberrietako jaietan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2016ko abenduaren 12a

Eguberriak dira gure elikadura gehien aldatzen den sasoietako bat. Jaiegunak, familiako edo enpresako otorduak, Gabonetako gozokiak, etab. aldaketa handiak eragin ditzakete bizi-estiloan eta elikadura-ohituretan. Aldaketa horiek puntualak badira eta gehiegizkoak ez badira, oso eragin txikia izango dute osasunean; baina, kontrolik gabeko kontrola izanez gero, Gabonetako jaiek kolesterol eta triglizeridoen mailak areagotu ditzakete, baita arteria-tentsioa eta pisua ere, besteak beste. Ondoren, arrisku nagusiak aipatzen dira, eta horiek nola saihestu azaltzen da.

Img cinco riesgos importantes navidad
Irudia: monke eta business

1. arriskua. Gabonetako gozokiak

Turroiak (txokolatezkoak, intxaurrak, ijetziak, gorringoak eta abar), mazapanak eta barkilloak Gabonetako jaietan kontsumitzen dira. Azukre eta gantz ugariko elikagai horiek kaloria asko dituzte (250 kilokaloria 50 gramoko, bi turroi pusketa).

Aholkua. Ez erosi gozo horiek Gabonak iritsi arte; izan ere, erosi bezain laster hasiko dira jaten. Gorde itzazu jaiegunetako bazkaltzeko eta erosi ahal izateko behar duzun kopurua, baina Eguberrietan amaitu ahal izateko, eta ez luzatu gehiago jaiak igaro ondoren. Jateko unean, aukeratu gehien atsegin duzun barietatea eta koma bizpahiru zati txiki bakarrik.

2. arriskua. Edari azukretsuak gehiegi erabiltzea

Edari azukretsuak hartzea oso lotuta dago gaixotasun kardiobaskularren, diabetesaren eta obesitatearen arrisku handiagoarekin. Edari azukretsu batek 80-100 kcal inguru ditu, eta 7-11 gramo azukre 100 ml bakoitzeko; hau da, 25 g inguru. Edari-mota hauen kontsumoa areagotu egiten da bazkari eta familia edo laneko topaketetan.

Aholkua. Ez erosi horrelako edaririk, eta, amaieran, aukeratu “azukrerik gabe” aukera, eta mugatu neurriz, egun edo une jakinetan bakarrik.

3. arriskua. Alkohol gehiegi

Edari alkoholdunen kontsumoa ere areagotu egiten da Gabonetan. Ardoa, cava, likoreak eta destilatuak jaten dira bazkarian edo mahai gainean, eta eguneroko irenstean kaloriak eta alkoholikoak gehitzen dira. Ardo kopa batek 100 kcal eta cava-kopa edo xanpain bat 70 kcal ditu. Vodka, whisky, geneva edo koñaka destilatu gisa agertzen dira. Konbinatu batek edo kubetak 250 kcal inguru eman ditzake.

Aholkua. Ahal dela, ez hartu horrelako edaririk jai osoan, eta ongi hartu kasu nabarmenetan eta neurriz.

4. arriskua. Gantz gehiegi

Gantz gehiago duten elikagai batzuk gehiegi jaten dira egun hauetan. Adibidez, haragi koipetsuak (adibidez, arkumea, ahatea edo foie-grasa); hestebete iberikoak (hestebete iberikoak); olioz, maionesa edo esne-kremaz egindako saltsak; besteak beste, gazta onduak edo galletatxo gaziak; edo arrautzaztatuak.

Aholkua. Janari mota horiekin gehiegikeriarik ez egin, eta neurriz jokatu, beti menu osasungarri eta barazki edo barazki freskoekin.

5. arriskua. Jarduera fisiko eskasa

Bazkalostean, jarduera fisikorik eza eta gaueko atseden txarra, ohitura osasungaitzak…

Aholkua. Astero jarduera fisiko bat egiteko organícesea. Ibili edo paseatu arratsaldez eta joan ohiko jarduera fisikoa egitera (gimnasioa, pilates, zumba, igeriketa, etab.) ahal den bitartean.

Aurretiko aholkuak

Eguberriak iristen direla jakinda, eta dietan gehiegikeriak gertatzeko arriskua dagoela jakinda, ez dago soberan oporraldian oreka dietetikoa ezartzea. Gizartean ugarienak diren gaixotasunak bizi-estiloarekin eta dietarekin lotuta daude (hipertentsioa, diabetesa, minbizia, gaixotasun kardiobaskularra edo obesitatea), eta, beraz, ohitura dietetiko egokiak hartu behar dira bizi-estiloan.

Lehenik eta behin, elkarte zientifikoek aholkatzen duten bezala, dietak fruta, barazki eta barazkietan ugaria izan behar luke, egunean bost errazio ziurtatu behar direla ziurtatzeko (adibidez, bi errazio edo barazki plater eta hiru fruta ale egunean).

Gizarteak bihotz-hodietako arrisku handia duenez, saihestu egin behar lirateke kaloriak, azukreak eta gantz saturatuak. Horrek esan nahi du energia-dentsitate handiko elikagaiez ari garela, gantz saturatuak, flanak edo mousseak bezalako esneki, flan edo mousseak, adibidez.

Alkohola eta edari alkoholdunak saihestu egin beharko lirateke, kaloriak eta alkohol-edukia oso handiak direlako.

Gainera, osoko zerealak eta lekaleak bultzatu behar lirateke, eta fekula finduak saihestu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak