Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako gehiegikeriak konpentsatzeko hamar gako

Bazkari oparo baten bezperan eta biharamunean, frugo-janariak egin behar dira eta infusioekin eta digestio- eta arazketa-plantekin lagundu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2011ko abenduaren 28a

Pisua irabazteko, indigestioa izateko edo dieta hausten duten tentazioen aurrean gaizki pasatzeko arriskurik gabe denetarik jateko gakoa gehiegikeriak konpentsatzea da. Gomendio hori onargarria da gaixotasunik ez bada, baina diabetea, obesitatea, zeliakia edo hiperkolesterolemia duten pertsonengan konplikatzen da. Gaixotasun horiek eredu zorrotzagoen araberako elikadura eskatzen dute. Hurrengo artikuluak Gabonetan elikadura osasungarrirako ohiturak nola mantendu azaltzen du, eta elikaduran Gabonetako gehiegikeriak konpentsatzeko hamar aholku ematen ditu.

Img
Irudia: Julia Freeman-Woolpert

Nola eutsi elikadura osasungarriaren ohiturei Gabonetan

“Berriz ere dieta egin behar dut”. Eguberrien ondoren esaldi hori ez errepikatzeko gakoa gehiegikeriak konpentsatzea eta gastronomiaz gozatzen ikastea da, ohitura osasungarriak alde batera utzi gabe. Estatu Batuetako Osasun Institutu Nazionaleko medikuak saiatu ziren identifikatzen ea abenduko janariek pisuari eragiten dioten. Jaietako sei asteetan 195 pertsona helduk izandako pisu-aldaketak ebaluatu zituzten, Esker Ematetik Urte Berriraino, eta egiaztatu zuten jaietan irabazitako batez besteko pisua uste baino txikiagoa izan zela: 0,370 kilo, batez beste. Hala ere, gehiegizko pisua eta obesitatea zuten parte-hartzaileek dezente gehiago irabazi zuten, 2,3 kilo batez beste.

Eguberrietan gastronomiaz gozatzeko aukera emango duen menua planifikatu behar da, ohitura osasungarriak alde batera utzi gabe.

Elikadura osasuntsua alde batera utzi gabe mahai onaren plazerez gozatzeko aukera emango duen menua planifikatzea da EROSKI consumer-en proposamena. Neurri eraginkorra da kaloria gutxiagoko elikagaiak sartzea (barazkiak, frutak, arrainak eta haragi gihartsuak), eta prestakin eta aurkezpen landuagoekin eta ez hain egunerokoekin egitea, plater berezi eta erakargarri bihurtzeko.

Menu gozo eta orekatu bat sor daiteke. Menu horretan, elikagai arazgarriek ere protagonismoa dute, hala nola barazkiek eta landare batzuek, gehiegikeriek eragindako eragozpenak (pisutasuna, flatulentzia, buruko mina, azidotasuna) saihesten edo murrizten laguntzen baitute. Beti nahi izaten da jaietako bazkariak ondo sentitzea, eta, beraz, Gabonetan ohitura onei eustea komeni da: ordu artean ez pikatzea, janari azkarra, hestebeteak, pateak, gaztak, saltsa kalorikoak edo light freskagarriak ez erabiltzea. Ohitura osasungarri horiek uztea kilo batzuk irabaztea baino kaltegarriagoa da.

Elikaduran gehiegikeriak konpentsatzeko hamar aholku

  1. Gosari frugala. Gosaria alde batera uztea beti da akatsa, baita afari opiatsu eta gehiegizko baten ondorengo egunean ere. Aste hauetako gosaria hotzagoa eta leunagoa izan daiteke, baina ez du balio alde batera uztea. Indarrak berritzeko balio du, eta, bazkaltzera esertzen garenean, jateko gogo normalarekin eta antsietate gutxiagorekin egin dezagun.
  2. Menu arina, baina aparta. Elikagai hipokalorikoak (barazkiak, frutak, arrainak…) eta prestakin errazak konbinatu behar dira, eta ukitu sofistikatua eman errezeta tradizionalari: saltsa originala, elikagai exotikoa, aurkezpen iradokitzailea.
  3. Elikagai arazgarriak, menuaren zati gisa. Arazketa-organoak estimulatzen dituzte (gibela, giltzurrunak, hestea), eta gehiegikeriek eragindako eragozpenak arintzen dituzte, hala nola, urdaila astuna izatea, hantura sentsazioa, flatulentzia edo buruko mina. Gibela suspertzen duten elikagaiak zapore mikatz txikiko barazkiak dira (eskarola, endibiak, orburua, kardua, berenjena, lehoi-hortzen infusioak eta mariano kardua); barazkiak eta frutak, berriz, apioa, zainzuriak, borraja, sagarra edo udarea, giltzurrunaren arazketa-ekintza aktibatzen dute.
  4. Zuntz asko duten elikagaiek sabel puztua husten eta arintzen laguntzen dute. Fruitu lehorrekin eta aranpasekin nahasitako konpotako frutak, jogurta zahiarekin, ura edateak eta ibilbide luzea egiteak lagundu egiten dute horretan.
  5. Egunean jogurt batek digestio hobea egiten laguntzen du.
  6. Sarrerako entsalada. Elikagai gordinak entzima ugarikoak dira, eta digestio hobea egiten laguntzen diote organismoari.
  7. Ernamuinak entsaladan. Soja-, alpapa-, gari- edo garagar-kimuek gasak indargabetzen dituzten entzimak dituzte.
  8. Soberakinak banatu. Janarien hondarrak lagunekin eta familiakoekin partekatzea trikimailu bat da gainerako egunetan gehiegi ez jateko.
  9. Azukrerik gabeko postreak eta kafeak. Sakarina motako gozagarriak aukeratzea baino gehiago, aholku osasungarria elikagaien zapore naturaletara ohitzea da, kafearen eta tearen mingots arina barne.
  10. Egunean ordubetez ibiltzeak, gutxienez, digestioa hobetzen eta gorputzean kaloriak pilatzen ez laguntzen du. Ez da ordu bat jarraian egin behar, baizik eta ibilaldia ordu erdiko bi txandatan banatu daiteke, bata goizez eta bestea arratsaldez.

Zer jan bazkari oparo baten aurretik eta ondoren

Aparteko jatorduen aurreko egunean eta ondorengo egunean jaten den kopurua gehiegikeriak konpentsatzeko lagungarria da.

Bazkari edo afari handiaren bezperan jan daiteke:

Gosaria: te berdea, jogurta bifidusarekin, olo-malutekin eta aranpasa eta sagar-konpota.
Janaria: borraja edo apio salda, borraja kalabazarekin, legatza lurrunetan pistoarekin eta ogi integrala eta digestio infusioa (kamamila, erregaliza).
Askaria: bifidus jogurta.
Afaria: borraja edo apio salda, kalabaza-krema, tipula eta arroz integrala eta ogi integrala gazta fresko eta eztiarekin.

Hurrengo egunean:

Gosaria: te berdea, fruta naturaleko mazedonia (anana, papaia, platanoa, udarea, sagarra), laranja-zukua eta bifidus jogurta.
Bazkaria: barazki salda, kardua orburuekin, zainzuriak eta txirlak, bifidus jogurta.
Askaria: mahatsa, kamamila infusioa.
Afaria: eguerdiko barazki-salda, entsalada osoa (eskarola, endibiak, granada eta fruitu lehor zatituak), ogi integrala eta infusio lasaigarria.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak