Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako gozokiak haurrentzat: kontsumoa nola murriztu

Haurrek pisua handitzeko arriskua areagotu egiten da Gabonetan, ohiturak aldatu eta kaloria gehiago kontsumitzen baitituzte.

Img dulces navidenos moderar consumo hd Irudia: noblige

Gero eta gabonetako gozoki espezifiko gehiago daude haurrentzat, txokolatetik hurbilago eta tradiziotik hurbilago, hau da, turroi klasikotik, polboroietatik eta mazapanetik. Nola murriztu gozokien kontsumoa, edukiaz gain gaur egungo bilgarriak haurrentzako erakargarriak direnean? Hurrengo erreportajeak Gabonetan elikadura osasungarrirako ohiturak nola mantendu iradokitzen du. Zortzi urrats proposatzen ditu, haurrek gozoki gehiegi jan ez dezaten. Gabonetako gozokien osagai nagusiak zein diren zehazten du, bai eta haurrentzat gomendatutako eguneroko kopuruak ere.

Gabonetako gozokien irud. neurrian kontsumitu
Irudia: noblige

Gabonak: nola mantendu haurren elikadura osasungarria

Elikagai tradizionalak eta urtarokoak daude. Adibidez, udako izozkia eta neguko Gabonetako gozokiak. Hala ere, biak oso produktu kalorikoak dira, eta gantzetan eta azukreetan aberatsak. Horregatik, neurriz kontsumitu behar dira. Hori ezinezkoa dirudi Gabonak iristen direnean, eta supermerkatuko linealak txokolatez eta txokolatinez betetzen dira, turroi, “aita noel”, kanpai eta gozoki itxurarekin. Bilgarriak oso erakargarriak dira haurrentzat, eta ez dira falta telebistako pertsonaia gogokoenak.

Haurrek nahiago dute txokolatea gozoki tradizionalak baino, hala nola turroia, polboroia edo mazapana.

Kontuan hartuz gero janaria ikusmenetik erakartzen duela lehenik, erraz ulertzen da zergatik txikienek ahal duten guztia egingo duten deigarrienak diren elikagaiak hartzeko, gozokiak, noski. Baina ez edozein gozo. Gaur egun, haurrek alde batera uzten dituzte turroi klasikoaren, mazapanaren eta polboroiaren tradizioa, eta txokolatea duten gozokien alde egiten dute; hau da, dagoeneko ezagutzen eta kontsumitzen dituzten gozokien alde, eta garai hauetan berrikuntza bakarra aurkezpena da.

Gabonak, beraz, ezin dira seme-alaben nutrizio-hezkuntzako oporrak hartzeko aitzakia izan. Aukera bikaina dira, ordea, jaki nagusien orduak errespetatzen, edozein gauza ez zapaltzen, era askotako elikagaiak eramaten eta denetik pixka bat probatzen irakasteko, gero gehien gustatzen zaizkien gozokiak gozatzeko. Ikasturtean zehar ez dago orain bezainbat aldiz, oporretan, geure burua hezteko eta balio osasungarriak transmititzeko aukerarik.

Seme-alabek gozoki gehiegi jan ez dezaten zortzi urrats

  • 1. Ezkutatu gozokiak eta atera adierazitako kasuetan bakarrik.
  • 2. Sustatu fruta freskoz egindako postreak egunero eta beti gozokiak eskaini aurretik. Anana digestio ona egiteko eta haurrak ere harritzeko moduko fruta da.
  • 3. Eraman gurekin Gabonetako menuen erosketak egitera, eta utzi gozoki bat edo bi aukeratzen egun horietarako, baina ez gehiago.
  • 4. Gure ohitura onak erakutsi eta guztiontzat arau berberak ezartzea. Beraientzat ona ez dena, guretzat ere ez da ona.
  • 5. Janarietan azukre-atalasea ez gainditzeko, sustatu ura edari gisa freskagarrien eta zukuen aurrean.
  • 6. Gozokiak mahaira ateratzean, batez ere txokolatezko turroia, gugandik hurbil jarri behar da, eskura izan gabe, eskatu eta jaten dutena kontrolatu ahal izateko.
  • 7. Saiatu gozokiak egunean behin bakarrik har ditzaten.
  • 8. Ez alde batera utzi gosaria, osoa eta osasungarria, janari nagusira gehiegi ez iristeko.

Gabonetako gozokien osagai nagusiak

Gabonetako gozokien osagaiak osasungarriak eta elikagarriak dira berez. Hala ere, nahitaez zaindu behar da zenbat eta zenbatean behin kontsumitzen den.

Irud konposizio gozoak hd
Irudia: Olina

Gabonetako haur eta gozokiak, zenbat jan behar dituzte egunean?

Eskola-garaian dauden haurrek (6-12 urte) 1.600 eta 2.500 kaloria bitarte behar dituzte egunean, egiten duten jardueraren arabera betiere. Nutrizioaren ikuspegitik, berdin dio koipeak edo azukreak elikagai batetik edo bestetik iristen diren organismoetara. Alde horretatik, Gabonetako gozoki guztiek kaloria asko dituzte (500 kcal inguru 100 gramoko), eta azukre eta koipe ugari. Turroiaren ohiko errazioa 30 g-koa da (tableta baten hamarrena). Produktu horien gantzak, azukreak eta kaloriak 30 g errazio horien arabera alderatuz gero, hau egin beharko genuke:

ProduktuaKcal/30 gAzukreakKoipeak
Alacanteko turroia169 kcal13 g8,5 g
Xixonako turroia174 kcal13 g9 g
Mazapana165 kcal14 g8,5 g
Txokolatea140 kcal20 g6 g
Txokolate beltza156 kcal12 g10 g

Ez litzateke 25-30 gramo azukre baino gehiago kontsumitu behar.

Haur diabetikoen kasuan, oso garrantzitsua da produktuen etiketetan arreta jartzea. Gaur egun, gozokiak merkaturatzen dira, eta horien ontziratzeak “azukre erantsirik gabe” zehazten du, eta horrek nahas dezake kontsumitzailea. Azukre arrunta (sakarosa) fruktosaz ordezkatu bada, produktuak jatorrizko barietatearen kaloria berak izango ditu. Beraz, ez da fidatu behar bilgarriko mezurik ikusgarrienarekin bakarrik, baizik eta etiketa ere egiaztatu beharko da antzeko beste produktu batekin konparatzean. Elikagai bat diabetikoentzat egokia izan dadin, ez du 0,5 g azukre baino gehiago eduki behar produktuaren 100 g bakoitzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak