Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako gozokiak: zenbat jan ditzakete haurrek?

Gozoki hauen errazio batek 15 gramo azukre inguru ditu, egun osoan jan beharko lukeena

img_dulces peq navidad hd Irudia: noblige

Gabonak gozokiak eskaintzen ditu gustu guztietarako. Turroiak, mazapanak, polboroiak, txokolateak… daude. Aukera desberdinak mahaian zerbitzatzeko, baina ezaugarri komunak dituzte. Bere osagaien artean fruitu lehorrak, irinak eta azukreak daude, gantz ugariko elikagai bihurtzen dituen nahasketa, karbohidrato ugari, oso energetikoak eta, beraz, kaloria asko dituena. Hori dela eta, neurrian eta noizean behin jatea komeni da, batez ere haurrentzat, eta nekez jasango dute beren eskuetan gozoki guztiak jateko tentaziorik. Hurrengo artikuluak azaltzen du haurrek zenbat gozoki jan beharko lituzketen, gehienez, eta Gabonetako gozoki tipikoen ezaugarri nagusiak zein diren.

Img dulces peq navidad
Irudia: nbehartsu

Eguberrietako gozokiak: haurrentzat gomendatutako kopuru maximoak

Img 145542g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Egunez, ez litzateke 25-30 gramo azukre baino gehiago kontsumitu behar. Eta gozo errazio batek 15 gramo inguru ditu, hau da, egun osoan kontsumitu behar denaren erdia. Eskola-etapan (6-12 urte), haurrek 1.600 eta 2.500 kaloria bitartean behar izaten dituzte egunero, egiten duten jarduera-motaren arabera. Eguberrietako gozoki guztiek kaloria asko dituzte (500 kcal 100 gramoko) eta azukre eta gantz ugari dute. Ohiko turroi errazioa 30 g da (tableta baten hamarrena). 30 g errazio horien arabera, produktu horien gantzak, azukreak eta kaloriak alderatzen baditugu, balio hauek ditugu:

ProduktuaKcal/30 gAzukreakKoipeak
Alacanteko turroia169 kcal13 g8,5 g
Jixona turroia174 kcal13 g9 g
Mazapana165 kcal14 g8,5 g
Txokolatea140 kcal20 g6 g
Txokolate beltza156 kcal12 g10 g

Produktu horiek guztiek energia asko ematen dutenez, dieta hipokalorikoak (gehiegizko pisua) eta gantz kontrolatuak (gibel-arazoak eta behazun-xixkua) eta karbono-hidratoak (diabetea, hipertriglizeridemia, pankreatitisa) dituzten dieta hipokalorikoak eginez gero, ez da komeni. Gainera, gozo horien gantz kopuru handiak digestioa luzatzen du, eta gehiegizko kontsumoak digestio-arazoak eragin ditzake, baita beherakoa ere. Gozamen gozoaz gozatzeko gakoa da gozotasuna.

Gabonetako gozokien ezaugarri nagusiak

Eguberrietako gozoek zer osagai dituzten eta zer-nolako nutrizio-ondorioak dituzten zehazten du koadro honek:

TurroiaMazapanaPolboroiaTxokolatea
AzukreakAzukrea eta eztiaAzukreaAzukreaAzukrea
Landare-jatorriko gantzakAlmendrakAlmendrakAlmendrak eta/edo hurakKakaoa
Animalia-jatorriko gantzakEz daukaEz daukaTxerri-gantzaGurina
Beste batzukArrautza, fruta konfitatuak, irinakZerealak, irina, sesamo-haziak, kanela, limoia, kokoa, txokolatea, etab.
Nutrizio arloko iruzkinaZure kontsumoarekin, almendren propietateez baliatzen gara (azido oleiko ugari, E bitamina, kaltzioa, magnesioa, potasioa…), baina kaloria asko izaten dituzte eta komeni da horiek minimizatzea.Zure kontsumoarekin, almendren propietateez baliatzen gara (azido oleiko ugari, E bitamina, kaltzioa, magnesioa, potasioa…), baina kaloria asko izaten dituzte eta komeni da horiek minimizatzea.Oso energetikoak dira, eta, beraz, ez da komeni gehiegikeriarik egitea.Ongizate-sentsazioa bultzatzen du, eragin estimulatzaileak dituelako. Nutrizio-osaera asko alda daiteke betelanaren edo dekorazioaren arabera

Img 110210g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Gantz asko eduki arren, gantz azido insaturatuak dira proportzio handiena dutenak (gantz mesedegarria), fruitu lehorretan ugarienak. Beste alde batetik, turroi, mazapan eta girlatxen orea egiteko erabiltzen diren oinarrizko osagaien artean ez da agertzen zeliakia (glutenaren intolerantzia, hau da, zereal jakin batzuetan dagoen proteinarena).
Polboroien kasuan, ordea, oinarrizko osagaietako bat txerri-gantza edo gurina da (biak ere gantz saturatu, gantz kaltegarri eta gantz saturatu ugarikoak dira), eta irinarekin eta zaporeemaileekin nahasten dira (kanela, ardoa, limoia). Dietan gantz mota hori gehiegi hartzeak kolesterol maila handia du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak