Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetarako 3 aholku dietetiko

Gure osasunean eta ongizatean desberdintasun handiak eragin ditzakete zenbait xehetasun sinplek

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2017ko abenduaren 18a
img_consejos dieteticos navidad hd

Gabonak, oro har, gehiegikeriatzat hartzen dira. Lan-afariak, lagunekin kopak, familiako komatxoak… Haurren oporraldien eta familiarekiko topaketen artean ohiturak eta, batez ere, elikadura aldatzen dira. Egun hauetan, gozokien eskaintza biderkatu egiten da, otorduak kaloria gehiago izaten dira eta afariak ugariagoak. Emaitza: gorputz-pisua handitzea eta osasunerako kalte handiak. Hori saihesteko, aholku dietetiko sinpleak proposatzen dira, 2018. urterako helburu onak izan daitezkeenak eta bizi-ohituretan parte har dezaketenak.

Irudia: Batez besteko berriak

1. Lehentasuna fruta, barazki eta lekaleei

Gabonetako jaietan errezeta bereziak prestatzen dira. Platerak landuagoak dira eta osagaiak izaten dituzte; askotan kalorikoak izaten dira eta azukre, gatz edo gantz saturatuak izaten dituzte. Ospakizun hauen xarma, hein batean, gastronomia berriei lotuta dago. Era guztietako kanapeak egongo dira, hestebeteak, haragiak, itsaskiak, turroiak eta beste gozoki batzuk… Baina zergatik ez sartu plater, lekale eta frutadun platerak?

Kontua ez da landareak akonpainamendu hutsa izatea eta mahaiko txoko batera baztertuta geratzea, baizik eta menuan leku nabarmena izatea. Landare-pateak, kanapeak barazkiekin, entsalada ikusgarriak, postreak frutekin… Bazkari eta afarien nutrizio-profila hobetzeko aukera asko daude. Gainera, ordena garrantzitsua da: lekaleen edo barazkien platerekin hasten bada, oso litekeena da kaloria gutxiago hartzea.

2. Errazioen tamaina eta mahaien tamaina zaindu

Hainbeste janari izanik, inoiz baino garrantzitsuagoa da errazioen tamaina zaintzea. Elikagai-barietateak dena probatzen laguntzen du, eta, behin betiko kopuru berberak erabiliz gero, pixka bat gehiago jaten du. Era berean, arraia izan behar da “amonaren koilarakada estra” hori: platerean zenbat eta janari gehiago eduki, orduan eta gehiago jan. Baxera, alde horretatik, funtsezkoa da. Xehetasun hori bereziki Gabonetan zaintzen da, baina, estetikoaz gain, jakin behar da baxeraren zenbait ezaugarrik (adibidez, plateraren tamaina) eragina dutela janarien kopuruan.

Irudia: iaroshenko.marina.gmail.com

Bazkalosteak, berriz, Gabonetako otorduetako beste puntu beltz bat dira, eta ez bakarrik sortzen diren ohiko eztabaidengatik. Izan ere, normala da hizketan eserita egotea eta aurrean janaria izatea (ogi txigortu batetik hasi eta kafearekin zerbitzatu diren polboroietara), goserik gabe eta ia inor konturatu gabe bukatzea. Hori gertatzen da elikagai zaporetsu eta ikusgarrien eraginpean egoteak apetitua erregulatzeko mekanismoa aldatzea lortzen duelako. Mahai gaineko mahai luzeak atsegin dituenari, berriz, mahaia jasotzea eta hitzaldiarekin jarraitzea da onena. Horrela, ibilaldi luze bat egingo da, kontua gehiago ez jatea eta, gainera, ariketa pixka bat egitea.

3. Edariak zaintzea

Gabonetako ospakizunetan janaria leku nagusi bat baldin bada, edariak ez dira larritzen. Hainbeste brindiekin, topaketekin eta giro onarekin, egun hauetan gehiago edaten da. Bai alkohola, bai edari azukretsuak eta edari energetikoak arazo garrantzitsuak dira. Lehenik eta behin, kaloria hutsak dauzkatelako, ukitu gabe irensten direnak (ardo zuriko bi kopa, dilista egosiak baino kaloria kopuru bera dute). Bigarrenik, alkohola eta edari azukretsuak osasunerako kaltegarriak direlako eta patologia ugarirekin lotzen direlako (are gehiago gehiegi edaten badira). Eta hirugarrenik, edari energetikoak, garai honetan oso modan daudenak, azukre, kafeina eta bestelako sustantzia estimulatzaile kezkagarriak dauzkatelako, hala nola taurina edo guaraná.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak