Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gantz-galera osasungarriagoa da dieta eta ariketa konbinatuz gero.

Gutxitu egiten da, neurri txikiagoan, sabelaldeko gantza, arrisku kardiobaskularreko faktoreekin lotuagoa baitago.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2010eko abenduaren 10a

Sabeleko gantz-galeraren banaketa desberdina da dieta bakarra egiten denean eta elikadura-erregimena indar-entrenamenduko programa batekin konbinatzen denean. Nafarroako Kirolaren Institutuak (IND) Kirolaren Azterlan, Ikerketa eta Medikuntzako Zentroaren (CEIMD) bidez egindako azterlan batek erakusten du, gainera, gantza murrizteak ondorio osasungarriagoak dituela.

“International Journal of Obesity” aldizkarian argitaratu da lana, eta, horren arabera, sabelaldean gantza galtzea ez da gauza bera gertatzen eguneroko 500 kilokaloriako kaloria-murrizketa duen dieta batean oinarritutako pisua galtzeko programa batean 16 astez parte hartu ondoren, dieta hipokalorikoa indar-entrenamenduko programa batekin konbinatzen denean. Azken kasu horretan, gantz-galera abdomenaren goiko aldean hautematen da; aldiz, dieta hipokaloriko bakarra egiten denean, gantz-galera abdomenaren beheko aldean gertatzen da, ikerketaren arabera.

Ikerketak nabarmentzen duenez, ariketa fisikoak, dieta hipokalorikoarekin konbinatuta, arrisku kardiobaskularreko faktoreekin lotura handiagoa izan dezake sabelaldeko gantza gutxitzeko, elikadura-erregimena soilik egiten denean baino. Emaitza horiek oso garrantzitsuak izan daitezke arrisku kardiobaskularreko faktoreak edo sedentarismoari lotutako gaixotasunak (esaterako, obesitatea eta 2. motako diabetesa) tratatzeko.

Nabarmentzekoa da dieta bat egiteak, gainera, ariketa aerobiko edo indar-ariketa erregularrarekin konbinatzen bada, asko murrizten duela sabeleko gantza. Gantz-galera horrekin batera, hobetu egiten dira oinarrizko intsulina-mailak, intsulinarekiko sentikortasuna edo kolesterola, eta, beraz, hobetu egiten da arrisku kardiobaskularra.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak