Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gantz saturatu gutxiago hartzeak %3 murrizten du gaixotasun kardiobaskularren arriskua

El consumo de grasas saturadas en España casi duplica los niveles recomendados

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2012ko maiatzaren 21a

Dietan agertzen diren gantz saturatuak %1 gutxitzeak, gaixotasun kardiobaskularrak izateko aukera %3 gutxitzea dakar. Halaxe azaldu du Javier Aranceta Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteko presidenteak, Elikadura eta Osasunari buruzko I. Tailerrean. Arancetak gogorarazi duenez, azken ikerketa batzuek erakusten dute Espainian gantz saturatuen kontsumoak ia bikoiztu egiten duela gomendatutako gehienezko maila.

J. 2009. urtean, Espainiako populazioaren% 80k egunero baino gantz saturatu gehiago kontsumitzen ditu. Kontsumo hori %12koa da, eta Elikadura Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (AESAN) %7tik behera mantentzea gomendatzen du.

Nutrizioan adituak direnek gogoan izan behar dute guztirako gantz kontsumoa egokitu egin beharko litzatekeela %35aren azpitik. Horietatik, trans gantzak %1 baino gutxiago izan behar luke eta saturatuek ez lukete %7ko muga gainditu behar. “Kontsumitzen ditugun trans gantz gehienak ez dira naturatik etortzen, eta organismoari metabolizatu egiten zaizkio. Horregatik da garrantzitsua horiek saihestea”, azaldu du Arancetak.

Jori eta Ngo nutrizionistek gomendatzen dute jaten diren elikagaien erdiak landarezkoak izatea eta errazioen tamaina kontrolatzea. Gainera, gomendatzen dute otorduak zatikatzea eta goiz erdian elikagairen bat hartzea eta meriendatzeko. SENCeko presidenteak azaldu duenez, “galleta txikiak har daitezke gantz saturatuetan, eta fruta edo jogurt batekin osatu”. “Hala, organismoarentzat eta intereseko beste elikagai batzuentzat beharrezkoak diren karbohidratoak ematen ari gara, hala nola bitaminak, mineralak eta proteinak”, adierazi du adituak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak