Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Dieta-osagarriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Garcinia cambogia argaltzeko, eraginkorra da?

Argaltzeko osagarri gisa Garcinia cambogia eraginkorra izateak ez du behar adinako ebidentzia zientifikorik

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2011ko abenduaren 22a
Img garcinia cambogia hd Irudia: bennyartist

Garcinia cambogia modan jarri da “argaltzeko aliatu handi” gisa, nahiz eta aspalditik egon farmazien, parafarmazien eta herbodietetikoen apaletan. Kapsuletan edo estraktuetan saltzen den landare hau kiloak galtzeko edo pisua mantentzeko ustezko agente gisa eskaintzen zaio jendeari. Hala ere, ustez argaltzeko dituen propietateak ez daude ikuspuntu zientifikotik frogatuta. Osagarri hori saltzeko erabiltzen diren mezuek asko gogorarazten dituzte dieta miragarriak eta nolabaiteko arriskua duten metodoak sustatzeko erabiltzen diren esaldiak. Hurrengo artikuluan azaltzen da zer dagoen fruitu horrek argaltzeko planetan duen eraginari buruz (eta zer ez).

Img garcinia cambogia 01
Irudia: bennyartist-a

Garcinia cambogiaren ondorio argalgarriak: eztabaidan

Azido hidroxizentrikoa (edo HCA) Garcinia cambogiatik ateratzen den printzipio aktiborik garrantzitsuena da, eta koipeen metabolismoari dagozkion propietateak ematen zaizkio. Gehigarri horren sustatzaileen arabera, hauek dira HCAren bi onura nagusiak:

  • 1. Gantz-metaketa murriztea gantz-ehunean. Proposaturiko mekanismoetako bat da konposatu horrek azetil-CoAren eraketa inhibitzen duela, gantz-azidoen oxidazioaren bidez hein batean lortzen den tarteko molekula bat. Senargaiaren lipogenesia inhibitzeko gaitasuna ere ematen diote, hau da, organismoan gantzak sortzea glukosa bezalako aitzindarietatik abiatuta, eta horrek gantz-azidoak gutxiago metatzea ekarriko luke gantz-ehunean. Gantz-azidoen sintesirako eta lipogenesirako azetil-CoA eskuragarritasunaren mugan efektu hori bilatzeak zentzua izan lezake “dieta lipogenikoa” egiten bada, hau da, gehiegizko karbohidrato-kontsumoarekin gantzak sortzen laguntzen badu. Horregatik, halako egoeretan, osagarri hori erabiltzen bada, aldi baterako erabili beharko litzateke, eta, bitartean, pertsonari bere kontsumo-ohiturak hobetzen erakutsi eta azukre gutxiago eta modu orekatuagoan jateko alternatibak eskaintzen zaizkio.
  • 2. Asetasuna murriztea. Garcinia cambogia jatea eta garunean serotonina gehiago askatzea lotzen dituen dokumentazio zientifikoa dago, eta hori da gosea kentzeko mekanismo nagusia. Hala ere, emaitza horietako gehienak esperimentazio-animaliekin egindako saiakuntzei dagozkie, baina ez gizakiekin egindako saiakuntzei.

Garcinia cambogia: ebidentzia gutxi hainbeste promesentzat

Img antic2
Irudia: CONSUMER EROSKI

Baina dena ez da urre. Ondorio horiek, printzipioz, pisu-galeran Garcinia cambogiari laguntzeko balio dezaketen arren, gizakietan egindako saiakuntza kliniko garrantzitsuenen emaitzek ez dute alde nabarmenik eragin kontrol-taldeen (azido hidroxiziklikoa) eta plazebo-taldeen artean. Ondorio horiek atera dituzte Behe Kaliforniako Unibertsitate Autonomoak (Tijuana, Mexiko) pisua galtzeko produktuen eraginkortasunari buruzko berrikuspenean.

Garcinia cambogiaren zalantzazko eraginkortasunari buruzko emaitzak bat datoz Edzard Ernst ikertzaile ospetsuak zuzendutako metaanalisi batean deskribatutakoekin. 2011n Journal of Obesity-n argitaratutako azterlan honetan ondorioztatu denez, garcinia estraktuek epe laburrean pisua galtzea eragiten duten arren, efektu horren magnitudea txikia da, eta ez da esanguratsua saiakuntza kliniko zorrotzak soilik kontuan hartzen direnean. Ondorioz, osagarri horren erabilera eta haren garrantzi klinikoa eztabaidagarriak dira.

Bestalde, Dietista-Nutrizionisten Espainiako Elkarteko (GREP-AEDN) Berrikuspen, Azterketa eta Jarrera Taldeak dioenez, 2004ko apirilean, Exeter eta Plymouth (Erresuma Batua) unibertsitateetako Medikuntza Alternatiboko Departamentuko bi ikertzailek azterlan luze bat argitaratu zuten, gehigarri horien eraginkortasuna eta segurtasuna balioesteko.

Img res3
Irudia: CONSUMER EROSKI

Horretarako —jarraitzen du GREP-AEDNk—, adituek literatura zientifikoa sistematikoki berrikusi zuten, horri buruz argitaratutako ikerketa guztiak ebaluatzeko (hizkuntza mugarik gabe), datu-base bibliografiko hauetako edozeinetan: MEDLINE, EMBASE, Amed, Cinahl eta Cochrane Library. Sartu ahal izateko, ikasketek aleatorizatuak eta itsu bikoitzekoak izan behar zuten. Azterketa sistematikoek eta metaanalisiek ere azterketa-mota bera izan behar zuten oinarri. Aipatutako baldintza horiek osagarri dietetiko hauek baino ez zituzten bete: Chitosan, kromo picolinatoa, Ephedra sinica, Garcinia cambogia, glukomanoa, guar goma, hidroximetilbutiratoa, Plantago psyllium, pirubatoa, yerba matea eta Yohimba. Hala ere, gehigarri horietako bakar batek ere ez zuen frogatu pisua galtzeko eraginkortasunik, Ephedra sinica edo efedrina zutenek izan ezik, substantzia horiek eragin kaltegarriak izateko arrisku handia baitzuten. Autoreek ondorioztatu zuten “ezin dela gomendatu aztertutako gehigarririk”.

Garcinia cambogia eta pisu galerari buruzko azterlan gehiago

Img garcinia cam listp
Irudia: Nigel Lamba

Metaanalisiaren egileek, emaitzak kontuan hartuta, adierazi dute azterketa gehiago egin behar direla Garcinia cambogia pisua galtzeko tratamendu lagungarri gisa erabiltzea gomendatu aurretik, eta etorkizuneko saiakuntzak zorrotzagoak izatea proposatu dute, lagin adierazgarriagoa eta iraupen luzeagokoa erabiliz. Azido hidroxiazidoaren (HCA) dosifikazioa, lagina eta ikerketaren iraupena (2-12 aste) oso desberdinak dira ausazko saiakuntza klinikoen artean.

Erabilitako printzipio aktiboaren dosi-tartea egunean 1 eta 2,8 gramo bitartekoa izan zen. Oraingoz, ez da ezagutzen dosi hobezinik, eta ez dago ziur zein den konposatuaren bioerabilgarritasun maximoa bermatzen duen forma kimikoa. Zientzialariek ezin dute ziurtatu HCA dosi handiagoa bioerabilgarritasun hobearekin eta ekintza handiagoarekin bat datorrela.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak