Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gatz gutxiago kontsumitzeko 7 aholku

Gatzarekiko gustua erosi egiten da, eta, beraz, aldatu eta hezi egin daiteke gutxitu arte

img_consejos reducir consumo sal hd

Gatz gehiegi dauka gure dietan. Pertsona bakoitzak 9,7 gramo kontsumitzen ditu egunean, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen duen balioaren ia bikoitza. Datu berrienen arabera, hamar pertsonatik zortzik gainditzen dituzte eguneko muga gomendatuak, eta Espainiako eta Europako osasun-erakundeek aurre egitea proposatu dute. Azalpena argia da: miokardioko infartuen %45 eta garuneko iktusa arteria-hipertentsioarekin lotuta daude. Gatz gehiegi hartzea da horren arrazoi nagusia. Hurrengo artikuluak zazpi gomendio praktiko eskaintzen ditu jatorduetan gozagarri kopurua murrizteko eta sukaldean gatzarekin ez pasatzeko zenbait ideia erraz.

Img consejos reducir consumo sal
Irudia: klenova

Gatz gutxiago kontsumitzea: 7 aholku praktiko

Gatz gutxiago hartzen den heinean, gatz gazia ere murriztu egiten da

Gatz gehiegi hartzea hipertentsio arteriala izateko arrisku faktore garrantzitsua da, eta horrek, aldi berean, bihotzeko gaixotasuna eta garuneko hodietako istripua izateko arriskua areagotzen du. Izan ere, Espainiako Kontsumo, Elikadura Segurtasun eta Elikadura Agentziak (AECOSAN) adierazi du gatz gutxiago hartzeak “milaka heriotza ekidingo lituzkeela urtero garuneko iskemia eta infartuen ondorioz”.

Gatzarekiko zaletasuna lortzen denez, lehentasun hori aldatu eta hezi egin daiteke, gutxitu arte. Gatz gutxiago hartu ahala, gatza ere murriztu egiten da. Horretarako, aholku hauek eman daitezke:

  • 1. Elikagai fresko gehiago jan, sodio gutxiago dutenak.
  • 2. Prestatu sukaldean gatz gutxiago, eta utzi mahaikide bakoitzak nahi duen kantitatea plater indibidualetan, entsaladetan, esaterako.
  • 3. Espeziekin eta belar usaintsuekin gatzatzea lagungarri da pixkanaka platerei gatza gehitzeko.
  • 4. Elikagaiak lurrunetan prestatzea: elikagaia kontaktuan jartzeko ingurune bat ez dagoenez, ez da substantziarik lagatzen eta elikagaiaren sodioaren eduki naturala hobeto kontserbatzen da.
  • 5. Elikagai elaboratuen gatz ezkutua da ihesbiderik zailena. Prozesatutako produktuak murriztea komeni da, eta, hala badagokio, gatz edo sodio gutxiagorekin egindakoak aukeratzea (ikusi eta egiaztatu nutrizio-etiketaren informazioa).
  • 6. Itsasoko gatzak, zapore sendoagoa duenez, otorduei zaporea emateko balio du.
  • 7. Gatzaren ordez sodio-eduki gutxikoa jarri: gatz arruntak baino sodio gehiago ematen du.

Elikadura-ohitura egokiak ziurtatzeko, gatza gramotan (g) adierazten dute maiz etiketek. Sodioa, sinonimo gisa erabiltzen bada ere, ez da gatza. Hori dela eta, gatz kopuru zehatza jakiteko, sodio gramoak 2,5 aldiz biderkatu behar dira. Hala, eskabetxean dagoen atun-lata baten etiketak adierazten badu 100 gramo sodioak 0,59 g sodio dituela, 1,47 gramo gatz dituela esan nahi du.

Sukaldean gatzarekin ez pasatzeko ideiak

Kontsumitzen den sodioaren %10 inguru elikagaietan bertan egoten da. Beste %75 elaborazio-prozesuan gehitzen da -batez ere aurrez prestatutako produktuetan–, eta etxean egiten diren plateretan %15 gehiago gehitzen da. Sukaldean organizazioa funtsezkoa da akatsik ez egiteko eta sukaldean behin egin ondoren platerak gezurrarazteko. Mahaian ezustekoak saihesteko aholku praktiko batzuk:

  • Egosietan, ez da komeni gatz puntua gatzatu edo probatzea amaierara arte.
  • Otorduak atseden hartzeak zaporeen kontzentrazioa handitzen du. Hobe da ez nekatzea eta azken unean zuzentzea.
  • Hotzak prozesu hori bultzatzen du. Egun bateko gisatua hozkailuan uzten badugu, plateraren zaporea are gehiago kontzentratzen da. Txahalki-ragua, txibiak tintan edo barraskiloak saltsarekin, hozkailuan atseden hartuz hobetzen dira. Horregatik, gatz apur bat utzi behar da, berriro sortzen ditugunean gatz-puntua gehitzeko.
  • Elikagai zukutsuak nahi izanez gero -batez ere pieza txikietan-, hala nola arrain-xerrak, hegaztien bularkiak edo haragi prestatuak plantxan, azkenerako gatza bota.
  • Lurrinak elikagaian sartzea nahi badugu, zuku gutxi batzuk galdu gabe, gatzatu egin behar da hasieran.
  • Egosketa luzeko gisatuen kasuan, hasieran apur bat sastatzen da zuntzak hautsi eta zuku eta lurrinak truka daitezen prestatzen den elikagaiaren eta prestatzen den ingurunearen artean. Bukaera arte ez da gatz gehiago eransten.

Etiketak:

gatza sodio

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak