Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gaztea izatea, bakarrik bizitzea eta ondo jatea

Bizitza dago "amaren taperra" baino, etxeko erabakiak hartzea aukera paregabea baita elikadura berrikusteko, zuzentzeko eta hobetzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko urtarrilaren 21a
img_cocina joven hd

Familia baten ohiko dieta gurasoen ardura da. Horietan, betebeharra eta erosketa egiteko, errezetak aukeratzeko eta familiako elikadura-ohiturak osatzeko ahalmena dute. Horrela, kide guztien gustuak eta beharrak asetzen dira. Baina norberak hartu behar duenean, zer jan, orduan eta hitz handiagoak izaten hasiko da. Espainian, gazteen% 50 baino gutxiago emantzipatzen dira 27 urte bete aurretik, baina, berandu bada ere, gehienek egiten dute. Erosketak egitera joan beharra dago, jakitokia aukeratu, eguneroko menuak, oinarrizko elikagaiak, egosteko moduak, eta, horrekin batera, erronka bat eta ohitura osasungarri berriak hartzeko erronka eta aukera. Hurrengo artikuluak dieta pertsonala nola antolatu eta ohiko akatsak eta asmatzeak nola antolatu azaltzen du.

Irudia: dima_si delnikov

Dieta nola antolatu

Amaren fianbrera, makarroiak txorizoarekin eta izoztuak baino gehiago dago. Baina, zalantzarik gabe, aurkitu egin behar da. Ez da bakarrik agertzen eta ez da biderik errazena. Elikadura serioski hartu behar da. Erosketak garaiz antolatuz hasten da dena, dirua aurrezten du, janaria alferrik galtzea eragozten du eta jakitoki osasungarria baldintzatzen du. Heldutasunerako bidea da, denbora behar du, baina lehenbailehen lortzen bada, ohitura okerragoak gero zuzendu beharko dira.

Dieta antolatzeko orduan, erosketak garaiz antolatu behar dira, jakitoki osasungarria izateko

Etxetik kanpo bizi diren unibertsitarioen elikadurari buruzko txostenei erreparatuz gero, argi dago hobetu beharreko tartea oso zabala dela. Gaizki gosaldu, frijitu gehiegi jan eta, batez ere, dieta inprobisatu. Erosotasun-espazio horretatik irten behar da, plan baten arabera elikatzeak duen garrantzia ez zaintzera. Asteko plan bat bete behar da, ariketa fisikoa modu pausatuan sartzen den bezala. Inork ez ditu arauak baldintzatzen, ez gurasoek, ez beste agenteek. Norberak du, dituen ekonomia eta antolaketa aukeren arabera, jarraibideak markatu behar dituena.

Coachek edo entrenatzaileek -kirolariek nahiz nutrizioek- edo zuzendariekin batera doazenek ziurtatzen dute helburu bat lortzeak lortu nahi duela helburu hori lortzea eta jarraitzea. Gaur egun, tresna asko daude poltsikoen eta gazte-denboren eskura. Aplikazio mugikorrak eta udal-ikastaroak oso baliagarriak dira elikadura eta elikadura osasungarrian heziak izan ez arren, autodidaktan zailtasun handiak izan ditzaketen gazteentzat. Baita, zergatik ez, dietista-nutrizionista batengana jotzea ere, bere ezagutzak eta trebetasunak zabaltzeko.

Elikaduran izaten diren akatsik ohikoenak

Gazteen artean ia saihestezinak dira janari azkarra edo jatetxe merkeen inguruko planak. Hala ere, serio hartu behar da ez dela onena eta osasuntsuena. Erantzuna badago “zenbat hanburgesa jan daitezke astean?” galderari erantzuteko. “baina errealitatea da akatsik ohikoenak 30 baino lehen gazteen artean ohikoenak diren ohiturak direla.

Gatz gehiegi, azukre gehiegi, otordu gehiegi pantaila baten aurrean… Frutak eta barazkiak falta dira, eta oinarrizko hamar elikagaiak errepikatzen dira. Gainera, argaltzeko dietak hasten dira, askotan beharrezkoak ez direnak eta gehienetan gaizki programatuak. Logikoa da elikagaien independentzia-prozesu horretan akatsak metatzea, baina, porrotetan erori gabe, saiatu behar da errepikatzen eta asmatzen saiatu behar da.

Janariarekin asmatzea erabaki pertsonala da

Hemendik aurrera jaten duena norberak erabakitzen duela jabetzea elikadura osasungarriagoranzko urratsa izan behar da. Jateko eta jateko hartzen den jarrerak bizitza osoan laguntzen digu. Gazte batek uste du edozer jan dezakeela errudun sentitu gabe, gose denean jan egin dezakeela eta beteta dagoenean gelditu egin daitekeela. Normala da, halaber, egunaren arabera kopuru desberdinak jatea eta gustukoen duzuna aukeratzea. Hori ez da negatiboa, elikadurarekiko jarrera positiboa eta normala erakusten baitu, baina ez du baztertzen elikagai osasungarrienak zein diren eta erosketak, jakitokiak eta prestakuntzak osasuna baldintzatuko duten kontzientzia izatetik.

Sukaldean erraz presta daiteke teknika sinpleak erabiliz gero: urarekin – egosia, lurruna, galdarraztatua -, labean, papillote, plantxan eta olio gutxirekin sueztituta. Hori jakinda, ez dago aitzakiarik sapientzia edo suteekiko interesa izateko. Edonork izan dezake gai menu errazak prestatzeko eta errezeta-liburua pastetatik, ogitartekoetatik eta izoztuetatik harantzago zabaltzeko, eta gazteak dira, baina mugatzaileak. Behin eta berriro ematen duen arren, dieta orekatua egin behar da, egunean gutxienez bi errazio berdurekin, bata bazkarian eta bestean afarian; fruta freskoa egunero, eta, astean bitan eta hirutan, fruta giharrak eta, batez ere, arraina. Osasunagatik, komeni da azukrea, gozoak, azukreak, edari azukretsuak, opilak eta pastel industrialak jatea. Eta ez da ahaztu behar kirola gutxienez astean bost orduz egitea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak